Na większość problemów znajdziesz rozwiązanie na forum. Np. tutaj http://www.forum.alfaholicy.org/156/..._te_bledy.html.
Pewnie coś z czujnikiem doładowania. Błędne wartości powodują przejście silnika w tryb awaryjny.
Na większość problemów znajdziesz rozwiązanie na forum. Np. tutaj http://www.forum.alfaholicy.org/156/..._te_bledy.html.
Pewnie coś z czujnikiem doładowania. Błędne wartości powodują przejście silnika w tryb awaryjny.
Mechanik mówi że wężyki są jak nowe i wygląda jak by je ktoś niedawno zamontował, może założyć dodatkowe opaski ale pytanie, czy to coś zmieni? Overboost ponoć pracuje jak trzeba, sztanga siłownika gruchy chodzi jak w opisie, wysuwa sie wolniej, chowa szybciej.
Na szczęście okazało się gość ma taki sam silnik z przebiegiem 40tys.km (wyciągnięty z usz.auta) i metodą prób i błędów podmienia czujniki itp
Co jeśli układ sterowania zmienną geometrią turbiny jest w pełni sprawny? Czy może być problem samej trubiny? (Niemiec który sprzedawał mówi że była czyszczona w serwisie, cokolwiek to znaczy)
No to może ktoś przestawił długość cięgna regulującego zmienną geometrię i turbo podaje zbyt duże ciśnienie i to powoduje przejście silnika w tryb awaryjny. Musiałbyś podłączyć samochód pod laptopa rundka po trasie i sprawdzenie jak doładowuje i przy jakich obrotach. Powinno wiele wyjaśnić.
Z doświadczenia wiem że wyglądac moga sobier idealnie a jak sa mało elastyczne to przepuszczają. Jeśli turbina była wyciągana to jest prawdopodobne tak jak pisał kolega, że ktos przestawił długość cięgna. Podmienianie w ciemno jakis innych czujników jest całkowicie zbędne - w grę wchodzi tylko overboost lub czujnik cisnienia doładowania
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Problem rozwiązany...mechanik mówi że nie potrzebnie skupiał się na overboost-cie i osprzęcie, stracił dwa dni a przyczyna okazała się banalna, walnięta przepływka. Najlepsze jest to że komp pokazuje błąd nie tam gdzie tak naprawde jest problem. Po wymianie rpzepływomierza i testowaniu przez pół dnia auto jeździ jak trzeba i nie pokazuje żadnych błędów.
kolego wymień sobie filtr paliwa![]()
Przedwczesna euforia i zadowolenie...złomalfa dalej szaleje i problem powrócił, przez 2h po naprawie dostawała po dupie, jeździła powoli i szybko, po mieście i za miastem, nic sie nie działo. Dzisiaj po nią pojechałem i co...pierwszy wyjazd na obwodnice miasta, 5-bieg przy 100km/h, gaz do podłogi i pik pik...wróciłem do gościa, podpiął pod kompa i dalej wywala błąd czujnika P0235 (czujnik ten jest wymieniony na nowy).
Reasumując:
- EGR wyczyszczony (był podmieniany na drugi, bez rezultatu)
- Overboost wyczyszczony (grucha pracuje jak należy)
- węże posprawdzane/wymienione
- przepływomierz wymieniony
- czujnik ciśnienia doładowania wymieniony
Rachunek coraz wyższy a efektu nie widać. Ktoś pomoże?
moze turbo ?
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)