Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Wymiana zawieszenia przód - pytania o "pod-części"

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rolek
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    była 156 SW 2.4 JTD powered by cinsoft.pl
    Postów
    431

    Domyślnie

    Cytat Napisał Izane Zobacz post


    i taki Poliuretan przed założeniem pasuje posmarować czy tzw "srać na to" ?
    Posmarować i to obficie. Poliuretany ze strong flexu mają smar w zestawie

  2. #12
    Użytkownik Ogier Avatar ender76
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
    Auto
    AR156 1.9JTD 16V Ti
    Postów
    176

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    -30 miałem ( eibach ) i było w sam raz -- wg mnie
    Załącznik 23180

    do tego B6 i byłoby super

    ale to tylko moje zdanie
    Bocian ma racje B6 - 30 mm latam na okrągło i jest git 8)
    AR156 1.9 JTD 16V 140KM Ti 2004r

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śl.
    Auto
    Giulietta Veloce 1.75 TCT
    Postów
    526

    Domyślnie

    Cytat Napisał ender76@poczta.onet.pl Zobacz post
    Bocian ma racje B6 - 30 mm latam na okrągło i jest git 8)
    i ile macie przeswitu panowie(chodzi mi o najnizsze miejsce, miske olejowa)? Bo ja mam dosyc nisko jak na nasze koleiny ale pewnie przez lata te fabryczne sprezyny siadly wiecej jak te 30mm do tego sa miekkie

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    Co do gum stabilizatora... upewnij się ze na pewno masz je do wymiany. Sam koszt gumek to groszowa sprawa, coś ok 3,-/szt.
    za to wymiana ok 250,-, ciężki dostęp, drążek stabilizatora biegnie nad wydechem, i chyba trzeba opuścić silnik. Dostęp jest ciężki bo jest to element który raczej się nie zużywa.
    A że z zewnątrz go nie widać często mechanicy naciągają na jego wymianę.
    Najprostszy test : wjedź na próg spowalniający czy coś takiego, pod kątem, wpiera jedno koło, potem drugie, jak będzie stukniecie, do wymiany, jak cisza to zostaw. Oczywiście może też stuknąć i coś innego, ale gumki są mniej więcej w środku samochodu, tu już tylko Twoje wyczucie i słuch

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Cytat Napisał RobertWroc Zobacz post
    Co do gum stabilizatora... upewnij się ze na pewno masz je do wymiany. Sam koszt gumek to groszowa sprawa, coś ok 3,-/szt.
    za to wymiana ok 250,-, ciężki dostęp, drążek stabilizatora biegnie nad wydechem, i chyba trzeba opuścić silnik. Dostęp jest ciężki bo jest to element który raczej się nie zużywa.
    A że z zewnątrz go nie widać często mechanicy naciągają na jego wymianę.
    Najprostszy test : wjedź na próg spowalniający czy coś takiego, pod kątem, wpiera jedno koło, potem drugie, jak będzie stukniecie, do wymiany, jak cisza to zostaw. Oczywiście może też stuknąć i coś innego, ale gumki są mniej więcej w środku samochodu, tu już tylko Twoje wyczucie i słuch

    Zastanawiałem się nad tym bo pół roku temu miałem "testowane" i powiedzieli, że są ok i nie ma sensu wymieniać, a teraz założyłem że wymienie skoro i tak całe zawieszenie idzie w dół, ale tak teraz myśle czy jak wywalą wachacze, amortyzatory itp to czy przez to i tak się koszt wymiany gum stabilizatora obniży czy nie ma to nic wspólnego :>
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    akurat kilka postów poniżej znalazłem fotkę podwozia AR. Zobacz sobie mniej więcej jaki jest dostęp do drążka stabilizatora....i będziesz wiedział czemu tak drogo i czy zrobią taniej czy nie


    Cytat Napisał Falcon40 Zobacz post
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...pomagania.html

  7. #17
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał RobertWroc Zobacz post
    Co do gum stabilizatora... upewnij się ze na pewno masz je do wymiany. Sam koszt gumek to groszowa sprawa, coś ok 3,-/szt.
    za to wymiana ok 250,-, ciężki dostęp, drążek stabilizatora biegnie nad wydechem, i chyba trzeba opuścić silnik. Dostęp jest ciężki bo jest to element który raczej się nie zużywa.
    A że z zewnątrz go nie widać często mechanicy naciągają na jego wymianę.
    Najprostszy test : wjedź na próg spowalniający czy coś takiego, pod kątem, wpiera jedno koło, potem drugie, jak będzie stukniecie, do wymiany, jak cisza to zostaw. Oczywiście może też stuknąć i coś innego, ale gumki są mniej więcej w środku samochodu, tu już tylko Twoje wyczucie i słuch
    Skąd kolega ma te informaceje?
    3zl za gume na stabilizator? Skąd kolega ma takie tanie, albo co to za jakosc?
    Silnika sie nie opuszcza jedynie sanki, ale niektórzy robią to bez opuszczania sanek.
    Wymiana samych gumek - koszt 100zł tyle płaciłem jak nie miałem jeszcze miejsca na placu na zabawy z tym.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    gumki kupowałem, cena za sztukę, chyba ma kolega rację , fakt, było to coś ok roku temu, kupowałem razem z masą innych rzeczy, więc możliwe zę mi się pomyliło, ale duża kwota to nie była...
    koszty wymiany..tyle mi krzyknęli w (podobno) najlepszym serwisie AR we Wrocku czyli na Paprotnej...

    hehe, tak szukałem cen i trafiłem na opis wymiany...na stronie jakiegoś klubu AR. Przyznaję zępo tym opisie odechciało by mi sie tego samodzielnie robić...ale jednak warto przeczytać szczególnie opinię (chyba ) fachowca na temat wymiany na podwórku...
    http://www2.alfaromeo.pl/phpBB/viewt...be2f020b329fca

    Jako że nie jest to opis mojego autorstwa , i nie znam się na tym, nie chciał bym by znowu rozgorzała jakaś awantura czy jałowa dyskusja "da się czy się nie da"




    cyt"da sie wymienic na ziemi ale jest bardzo trudno
    ja to robie na podnosniku koszt 250zl wymiana z lacznikami razem.
    krok po kroku opisze.
    1wiezdzam na podnosnik podnosze zdejmuje kola.
    2odkrecam mase akumulatora
    3odkrecam gorna poduszke silnika na 2 srubach i wyjmuje jesli to jest v-ka to jeszcze odme z tylu.
    4odkrecam sztyce na maglu od wewnatrz auta i wyjmuje ja zwracam uwage zeby nie krecic kierą na odpietej sztycy.
    5odkrecam laczniki stab od widelcow
    6odkrecam widelec na srubach do wahacza przymocowany pamietajac o tym ze od strony nakretek sa 2 podkladki Jesli ich nie ma dodaje jedna przy skladaniu.
    7odkrecam wydech od kolektora
    8opuszczam tunel na dol tak zeby nie blokowal sanek ma byc na dole
    9luzuje sruby sanek wszystkie 8 srub.
    9podstawiam kobylke pod tylnia poduszke
    10 odkrecam sruby sanek do konca i podnoszac auto opuszczam silnik na dol
    11kiedy opuszcze na tyle ze wiem ze juz go wyjme odkrecam stabilizator na spopkach gumek Opuszczam na tyle ze wiem ile opuscic nie mozna tez doprowadzic do tego ze powiesi sie silnik tylko na przednich poduchach Jest to niebezpieczne!
    12wyjmuje stabilizator
    13rozbijam obejmy od gumek na imedle bo sa one zabijane i nie sposob zrobic tego na aucie.
    wyjmuje gumki czyszcze obejmu smaruje drazek smarem smaruje obejmy tam gdzie jest stycznosc z guma poczym skladam obejmy zabijam je spowrotem i wkladam drazek na miejsce.
    poniewaz te obejmy sie rozbija nie wiem co za desperac jest w stanie zrobic to na aucie Dla mnie jest to totalna glupota i nie wierze w to bo wiem ze to nie mozliwe. Sa to slowa kogos kto nie wie i moze robil ale w mazdzie albo toytoju bo tam mozna te gumki w ten sposob wymienic. Na alfie sie nie zna i moglby cos zwalic a jest co jesli sie nie wie.
    przy skrecaniu zwracam uwage na skrecenie widelca do wahacze tak by byl na obcoiazeniu skrecony
    jeszcze raz powtarzam zeby nie obrocic kierownica w zaden sposob inny tylko na takiej kierownicy na jakiej odkrecilismy skrecic na prostych kolach.
    tunel po bookach ma blach przy odkrecaniu ostatnie 2 sruby z tylu poluzowac nie odkrecac do konca tunel na luznych śrubach opada a blachy po bokach nie wypadna do zewnatrz pamietac ze do srub tunelu sa podpiete uszy wydechu i nie zapomniec o nich one ladnie pasuja na swoje miejsce.
    Pracy jest sporo i odpowiedzialnosc tez jest wiec jak gdzies po tej naprawie jest tak ze zapali sie poducha i mechanik mowi ze to nie jego wina to nie prawda bo to jego wina bo zerwal tasme w kierownicy. Coz niektore warsztaty moze moga sobie na to pozwolic ja nie. Dlatego tez zwracam uwage czy przy wiezdzie do mnie do warsztatu poduszka wczesniej sie nie swiecila.
    Wymiana zajmuje mi bez pospiechu 4 godziny. Jak juz mowie wiele rzeczy ma tu znaczenie wiec nie obiecywal bym sobie robic samemu na ziemi a juz napewno nie z drazkiem na samochodzie
    Da sie wyjac drazek i opuscic sanki na ziemi ale to zajmie wiecej czasu ogolnie menczarnia kiedys jak nie mialem warsztatu zrobilem to po za warsztatem w ktorym pracowalem dawno juz temu i wcale nie bylo fajnie zachowujac dbalosc o wszystko. Niepoprawnie skrecone auto bedzie sie sypac po kolei a my bedziemy narzekac Alfa jest trudnym autem dla warsztatow co uwazaja ze robia wszystko Wszystko i nic, to nie proste zawieszenie tu nic nie mozna przeoczyc a bedzie sie trzymac i jezdzic bardzo dobrze. Alfe trzeba kochac i jezdzic do kogos kto ma pojecie albo samemu naprawiac z pelna swiadomoscia tego co sie robi. Troche sie rozpisalem."
    Ostatnio edytowane przez RobertWroc ; 07-04-2011 o 20:28

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    oryginalna guma wzmacniana oplotem to jakies 50zl sztuka, a poliuretan ze strongflexa 37zl szt.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Co do gum stabilizatora to np tam gdzie zamawiałem mieli tylko takie 8 zł / sztuka, chciałem poliuretan no ale nie udało mi się załatwić, tylko teraz tak myśle.

    Jeśli sam fakt że będą zrzucane wachacze, amortyzatory nie zmieni ceny kosztu gum stabilizatora to może poczekam z wrzuceniem tych gum za 8 zł, załatwie na spokojnie poliuretan i założe go w innym dniu :>

    No chyba że te gumy co mam są ok i ogólnie to olać?
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-06-2013, 20:18
  2. Wymiana zawieszenia pytania.
    Utworzone przez abbazabba w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-01-2010, 14:23
  3. [156] skrzypienie "kwikanie" zawieszenia
    Utworzone przez Kosiar w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-09-2008, 07:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory