Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 50

Temat: Płyn układu wspomagania

  1. #31
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Jakieś dowody? W czym jest lepszy?

    Mało tego, ten olej jest gorszy. Niby jak może spełniać standardy mineralnego Dexron II i Syntetycznego Dexron III na raz? Coś, co jest do wszystkiego, jest do niczego.

  2. #32
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Jakieś dowody? W czym jest lepszy?

    Mało tego, ten olej jest gorszy. Niby jak może spełniać standardy mineralnego Dexron II i Syntetycznego Dexron III na raz? Coś, co jest do wszystkiego, jest do niczego.
    Ty na serio pytasz kolego czy sobie jaja robisz ?

  3. #33
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Widziałeś, żebym się śmiał?

    Motul, owszem, ma fajne wyroby ale nie wszystkie. A pytanie o chemiczne właściwości oleju niby uniwersalnego jest jak najbardziej na miejscu, skoro dajesz sobie obcinać ręce, że ten jest lepszy. Skoro tak - uzasadnij, bo jak na razie to ja widzę w specyfikacji spełnienie wszystkich norm odnośnie płynów hydraulicznych pomieszanych w kategorii syntetyczny/mineralny.

  4. #34
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Jakieś dowody? W czym jest lepszy?

    Mało tego, ten olej jest gorszy. Niby jak może spełniać standardy mineralnego Dexron II i Syntetycznego Dexron III na raz? Coś, co jest do wszystkiego, jest do niczego.
    Podam może wyższość Dexrona III Motula nad tym ATF Mobila.

    Motul:
    http://www.motul.pl/download/1motul_dexron_iii.pdf

    Mobil
    http://achtel.pl/strony/oleje_l/spc/C_Mobil ATF 220.pdf

    A teraz do sedna sprawy:

    Motul Dexron III:

    Kolor

    Czerwony
    Gęstość w temp. 15oC
    NFT 60 101
    0,857
    Lepkość w temp. 100oC
    NFT 60 100
    7,5 mm2/s
    Lepkość w temp. 40oC
    NFT 60 100
    35,7 mm2/s
    Wskaźnik lepkości
    NFT 60 136
    192
    Lepkość w temp. -20oC (-4oF)
    ASTM D 2602
    1135 mPa.s
    Lepkość w temp. -40oC
    ASTM D 2602
    14230 mPa.s
    Temperatura krzepnięcia
    NFT 60 105
    -45oC/ -49oF





    Mobil ATF 220
    Lepkość kin., ASTM D 445
    [cSt] w 40şC (37)
    [cSt] w 100şC (7.0)
    Lepkość dynamiczna Brookfield-a, ASTM D 5293
    [cP] w -40şC (33,000)
    Wskaźnik lepkości, [-], ASTM D 2270 (153)
    Temp. płynięcia, [şC], ASTM D 97 (-44)
    Temp. zapłonu, [şC], ASTM D 92 (200)
    Ciężar właściwy w 15şC [kg/l], ASTM D 4052 (0.870)
    Kolor Czerwony

    Pogrubię parametry, które wypadają zdecydowanie lepiej dla Motula DIII. Jak sądzisz, który olej jest lepszy? Tak samo jest z olejem Multo ATF Motula, nawet lepiej,w niektórych parametrach więc proszę nie wciskaj mi bajek nad wyższością bazy mineralnej nad półsyntetyczną. Dla oleju chyba lepiej jeżeli posiada wszystkie najbardziej liczące się aprobaty, których ten Mobil mieć nie może ze względu na swoją mineralną bazę.
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 02-11-2011 o 19:15

  5. #35
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Widziałeś, żebym się śmiał?

    Motul, owszem, ma fajne wyroby ale nie wszystkie. A pytanie o chemiczne właściwości oleju niby uniwersalnego jest jak najbardziej na miejscu, skoro dajesz sobie obcinać ręce, że ten jest lepszy. Skoro tak - uzasadnij, bo jak na razie to ja widzę w specyfikacji spełnienie wszystkich norm odnośnie płynów hydraulicznych pomieszanych w kategorii syntetyczny/mineralny.
    Ciężko raczej żeby olej syntetyczny nie spełniał norm które są dla mineralnego...

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Generalnie jest dość śmieszna praktyka, że jeździ się tak długo z wyjącą pompą, aż padnie całkiem z przeciążenia. Najczęściej puszcza czołowe uszczelnienie i z płynu robi się piana = zero wspomagania, albo chodzi skokami. Wtedy wymiana pompy a przy okazji też płyn trzeba zmienić. I narzeka się, że dużo kosztuje naprawa wspomagania.
    Słuchaj z tym terkotaniem już od roku jeżdże po rużnych mechanikach i mam juz wszystkie nowe rolki,koło na wale,łożyska w alternatorze i ostatnio jeden juz chciał wymieniać sprężarke klimy na co sie nie zdecydowałem,kazałem założyć krutki pasek i co? dalej terkocze, no to powiedzieli poduszki silnika. Zaden z nich nawet nie wspomniał o pompie wspomagania,jestem stolarzem i nie musze wiele wiedzieć i samochodach, nie tyle ile powinien wiedzieć mechanik.

  7. #37
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Qbaas, po pierwsze - cały Twój wywód jest bez sensu. Mobil ma większą lepkość w każdej temperaturze i wyższy wskaźnik lepkości więc jakby porównanie zrobiłeś całkowicie z d..py.

    Po drugie, NIE MOŻNA porównywać płynów hydraulicznych na bazie mineralnej i syntetycznej. Powtórzę - NIE MOŻNA. TO NIE JEST OLEJ SILNIKOWY!! Mała rada, niech sobie chętni pomieszają wzajemnie czerwony Dexron II i żółty Dexron III, najpierw je powąchajcie jeszcze. Po wymieszaniu zrobi się z tego gęsta maź o zapachu benzyny. Wrzućcie do tego gumową uszczelkę na dwa dni, zobaczcie co z niej zostanie po tym czasie.

    Powtarzam jeszcze raz: NIE MOŻNA porównywać ze sobą olejów hydraulicznych syntetycznych i mineralnych, bo to zupełnie dwa różne produkty. Syntetyczny jest znacznie bardziej żrący, jest bardziej płynny i ma mniejszy współczynnik ściśliwości.

    MAJSU, oczywiście że syntetyk nie spełnia norm mineralnego. Inaczej, spełnia normy smarne itp, ale nie jest produktem zastępczym dla oleju mineralnego. Raz jeszcze mówię, to nie jest to samo co oleje silnikowe, to są zupełnie inne bazy olejowe i inaczej przebiega proces produkcji. Powąchaj sobie syntetyk silnikowy i syntetyk Dx III - potem prowadź dalej dyskusję.

    TIO_2007, dlatego właśnie mówię, że na to mało kto zwraca uwagę. Możesz mieć jeszcze coś w rozrządzie, np napinacz, ale najpierw zmień olej i zobacz czy ustanie.

    ---------- Post added at 17:44 ---------- Previous post was at 17:42 ----------

    Mała rada jeszcze, odnośnie różnic syntetyk - mineral. Jak ktoś chce się szybko przekonać o różnicach wlejcie sobie do klimatyzacji przy uzupełnieniu olej do sprężarki mineralny I od razu kupcie sprężarkę nową.

    Tam widać to bardzo szybko i dokładnie. Układy na R12 smarowane były olejem na bazie mineralnej (zielonym), układy na R134a, R602 itp działają na olejach syntetycznych (żółte). Tam po zmieszaniu wzajemnym olejów dochodzi do zatkania sitka w sprężarce i rozsadzeniu komory sprężania

  8. #38
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Mnie sie wydaje, ze tu nie chodzi o to, czy mineral, czy syntetyk, ale np. ja wlewam do naszych bryczek czerwony Valvoline Maxlife spełniający norme DEX III i jednoczesnie przewyższający tym samym norme DEX II. Tak przynajmniej chwali sie producent.

    Mam jeszcze gdzies w garażu Hipola Dex II - też jest czerwony, ale jutro go obwącham czy w zapachu sie różni od Valvo, smaku raczej próbował nie będe wybaczcie.

  9. #39
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Jak mówię, nie można na raz spełniać DexII i DexIII, bo to inne klasy olejów. Pewnie, że można wyprodukować coś na bazie mineralnej, rozrzedzone i z ulepszaczem co podejdzie pod DexIII ale nie bęzie to to samo.

    Uklady wspomagania, jak każde uklady hydrauliczne, projektowane są pod konkretne właściwości używanego tam oleju. Chodzi o pasowanie pompy, ciśnienie przelewu, średnice dysz tłocznych itp. Wpuszczenie rzadszego oleju nie spowoduje, że będzie coś lżej chodzić albo lepiej działać, po prostu pompa będzie musiała wykonać więcej pracy aby nabić ciśnienie robocze (czyli np lepiej działa wspomaganie po podniesieniu obrotów do 1000 - miałem taki przypadek ze trzy razy).

    Kwestie uszczelnień i węży pomijam. Paradoksalnie, lepiej wlać czerwony olej do układu DexIII niż odwrotnie.

  10. #40
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    A ktoś widział jak wygląda olej po 12 latach pracy ?? zapraszam do mnie

Podobne wątki

  1. [145] Jaki płyn do układu wspomagania?
    Utworzone przez Kuba5093 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 11:31
  2. Płyn do układu wspomagania !:p
    Utworzone przez Poaland w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-06-2013, 16:46
  3. Płyn do układu chłodniczego
    Utworzone przez jimmy_69 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-11-2011, 17:38
  4. [155] Jaki płyn wlać do układu wspomagania?
    Utworzone przez laska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 17:17
  5. Płyn do układu wspomagania GI/E,czy sie nadaje?
    Utworzone przez Vamude w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-04-2010, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory