Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Palimy nasze JTD-ki w cięzkie mrozy:D Co i jak? Czy się mamy martwić?

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie Palimy nasze JTD-ki w cięzkie mrozy:D Co i jak? Czy się mamy martwić?

    Witajcie!
    Czytałem wiele tematów i waszych zapytań i pomyślałem żeby to skompensować.
    Moje JTD 1.9 16v 140PS pali nawet przy -20 ale...
    Przekręcam kluczyk czekam na zgaśnięcie kontrolki świec żarowych, czekam jak cieplo się rozejdzie.
    Wyłączam zapłon i znów właczam czekam jak zgaśnie kontrolka swiec, i kręcę.
    Zapala bez problemu, na początek praca nierówna (twarda) lekkie dymienie, czasem jak przez 10s sie nie ustabilizuje to gaszę silnik i kręcę jeszcze raz wtedy już zawsze pracuje równiutko.
    Myślę że to że diesel ciężko pracuje na początku to norma i każdy tak ma moj 156850km przebiegu myślę że w dobrej kondycji więc stąd wnioskuję ze norma,
    co do rmozów i diesla to większe spalanie i to znacznie 1.9 koło 8l na trasach 20km
    Piszcie swoje uwagi na temat diesli zimą.
    [

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    Mój też w sumie przy -21 zapalił zapalił za 3 razem podładowałem aku w robocie i nastepnego dni przy -20 za pierwszym , co jak co ale mam troszke gówniane aku i za małe jak na mojego diesla ale i tak skubany kręci ładnie

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał questounico Zobacz post
    Witajcie!
    Czytałem wiele tematów i waszych zapytań i pomyślałem żeby to skompensować.
    Moje JTD 1.9 16v 140PS pali nawet przy -20 ale...
    Przekręcam kluczyk czekam na zgaśnięcie kontrolki świec żarowych, czekam jak cieplo się rozejdzie.
    Wyłączam zapłon i znów właczam czekam jak zgaśnie kontrolka swiec, i kręcę.
    Zapala bez problemu, na początek praca nierówna (twarda) lekkie dymienie, czasem jak przez 10s sie nie ustabilizuje to gaszę silnik i kręcę jeszcze raz wtedy już zawsze pracuje równiutko.
    Myślę że to że diesel ciężko pracuje na początku to norma i każdy tak ma moj 156850km przebiegu myślę że w dobrej kondycji więc stąd wnioskuję ze norma,
    co do rmozów i diesla to większe spalanie i to znacznie 1.9 koło 8l na trasach 20km
    Piszcie swoje uwagi na temat diesli zimą.
    Stilo JTD.dziś rano -21 zero problemu,zero dymienia.nie grzeje jedna(?)świeca.przebieg 105tys km.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    łooo to ciekawe czemu moja traktorzy
    [

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    1.9 Jtd spalone wszystkie świece albo przekaźnik zamiast nich chwilowo nagrzewnica 18 kw na 15 min i pali jak w lecie

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar artur76
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    166 V6
    Postów
    187

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    -21 to mi zapalił ale jak jednego ranka było -30 to już nie aku raz zakręcił i padł.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar lukash
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v 2006/AR 156 FL 1.9 JTD 8v 2003
    Postów
    499

    Domyślnie

    wczoraj -18 po 2 tygodniowym postoju, odpalił bez problemu, silnik pracował równo, zimny dosyć mocno kopcił ale po kilku minutach przestał, jedynie głośno słychać było zatarte łożysko alternatora, dodam że przebieg 166 tys



    Jest:
    - Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM 2006 r

    Była:
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2003 r
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2001 r

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    katowice
    Auto
    alfa 156 1,9 jtd 2002 115KM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Witam,no cóż jesli chodzi o zimowe odpalanie to tak jak wcześniej napisali po 2-3 krotnym podgrzaniu pali całkiem ,całkiem ładnie,po próbach jednokrotnego podgrzania troche jednak sie męczy przy -18,-20 stopni a przy przebiegu 205 tys i trasach krótkich to jest całkiem ok.Ale podobno ma byc cieplej .......podobno

  10. #10
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Koledzy. Ja teraz mam TS-a. Ale przedtem miałem parę klekotów. Mieszkam w górach. Ostatnio -35 było. I jak auto zaczyna gorzej palić przy -20 to coś jest nie tak. Owszem po odpaleniu zimny będzie ostro pracował, ale powinien pracować równo. Jeśli sa problemy to albo słaby aku, albo świece żarowe do wymiany, albo nie wymieniony filtr paliwa, albo zła ropa, albo niestety kondycja naszego silnika już nie ta.

Podobne wątki

  1. [159] Mam się martwić? deska rozdzielcza
    Utworzone przez Pawelek_S w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 28-05-2015, 14:08
  2. mrozy a wspomaganiwe
    Utworzone przez ŁukaszP w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-01-2014, 14:23
  3. Mrozy=check
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 26-03-2013, 16:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory