Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 63

Temat: Alfa pali na pierwszy i czwarty cylinder proszę o pomoc

  1. #41
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    "- pomiar powinien być dokonywany przy wpiętych wszystkich cewkach ,czy to bez znaczenia",
    dla ECU M1.5.5 jest to bez znaczenia ale warto sprawdzić jak kolega SG0240 radzi, to nic nie kosztuje, już nie raz dziwne rzeczy widziałem przy M1.5.5.

    "- czy jest po drodze z ECU do cewki jakis przekaznik 2 i 3 cylindra który by był powodem zaniku iskry"
    nie ma w tej drodze żadnego przekażnika, tranzystor sterujący mocy idzie bezpośrednio na cewkę, cewka jest sterowana prądowo.

    "- czy jest mozliwe ze kable wtyczek 2 i 3 gdzies sie zwarły i spaliły jakiś moduł w ecu odpowiedzialny za napięcie "
    tranzystor końcowy można zniszczyć tylko przepięciem, ponieważ on ma zabezpieczenie prądowe, a cewka jest sterowano prądowo, a nie napięciowo.
    jeszcze jest jedna mozliwośc , tak jak piszesz zwarcie modułu 2 z 3 ale podczas fazy aktywnej, czyli przy uruchomionym silniku i grzebaniu przy wtyczkach a np. izolacja jest nadpalona i kable zrobiły zwarcie.
    raczej wykluczam taka mozliwość.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #42
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    spróbuje jutro tak zrobić niestety scyloskopu nie mam a jesli podmieie ECU to jak będę kręcił rozrusznikiem o iskra będzie czy immo rozłączy iskrę
    Ostatnio edytowane przez DRACUS666 ; 23-02-2012 o 19:47

  3. #43
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Podmiana ECU nie wchodzi w grę.
    Na razie spróbuj sprawdzić, jak napisaliśmy.

  4. #44
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - chyba że masz ECU wyzerowane, tzw. virgin state lub z immo-off.
    - inaczej nie będzie iskry, rozrusznik będzie kręcił.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #45
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    Napięcie masz na cewkach które nie palą bo plus mają stały a masą steruje ECU. Gdy sprawdzasz miernikiem wtyczkę cewki to miernik pokaże napięcie. Ecu ma równolegle z tranzystorem sterowania cewki wpięty rezystor przez który jest podawane napięcie za pomocą którego jest sprawdzany obwód cewka przez ECU. Proponuje rozebrać kompa i sprawdzić tranzystory.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Schowek01.jpg
Wyświetleń:	131
Rozmiar:	57.3 KB
ID:	48004

  6. #46
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    cewki mają na wtyczkach na obu wejsciach plusy nie mase , kable są masowe kiedy nie kręci rozrusznik , w trakcie kręcenia na jednym kablu jest staly prąd a na drugim zmienny wszystkie cewki mają stały minus bynajmniej tak by to wyglądało wedlug mnie . W sprawie rozebrania Ecu hmm jest to możliwe wogóle ? o ile jest to mozliwe to zakres moich narzędzi garażowych jest bardzo szczupły w zakresie elektroniki , jednak moze byc to pewien trop czyli tranzystory mogły sie spalic przez zwarcie dwóch kabli przy wtyczce czy to tylko fikcja////

    ---------- Post added at 20:14 ---------- Previous post was at 20:09 ----------

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Podmiana ECU nie wchodzi w grę.
    Na razie spróbuj sprawdzić, jak napisaliśmy.
    tak więc podmiana Ecu nic nie da ehhh no dobrze, dziś nie zdążyłem testu przeprowadzić ponieważ po pracy walczyłem z powodzią w domu pralka zalała całe mieszkanie .. jak nie kijem to ... ale jutro zdziałam bo już rece mi opadaja jak kolejny raz ide do garażu i nie mogę usłyszeć silnika ehh no ale nic nie poddam sie jutro test z 4 cewkami

    ---------- Post added at 20:16 ---------- Previous post was at 20:14 ----------

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - chyba że masz ECU wyzerowane, tzw. virgin state lub z immo-off.
    - inaczej nie będzie iskry, rozrusznik będzie kręcił.
    a opcja odpięte immo a komp z plastykiem kluczyka ?? tak tylko pytam przy okazji

    ---------- Post added at 20:17 ---------- Previous post was at 20:16 ----------

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - chyba że masz ECU wyzerowane, tzw. virgin state lub z immo-off.
    - inaczej nie będzie iskry, rozrusznik będzie kręcił.
    a opcja odpięte immo a komp z plastykiem kluczyka ?? tak tylko pytam przy okazji

    ---------- Post added at 20:29 ---------- Previous post was at 20:17 ----------

    "- czy jest mozliwe ze kable wtyczek 2 i 3 gdzies sie zwarły i spaliły jakiś moduł w ecu odpowiedzialny za napięcie "
    tranzystor końcowy można zniszczyć tylko przepięciem, ponieważ on ma zabezpieczenie prądowe, a cewka jest sterowano prądowo, a nie napięciowo.
    jeszcze jest jedna mozliwośc , tak jak piszesz zwarcie modułu 2 z 3 ale podczas fazy aktywnej, czyli przy uruchomionym silniku i grzebaniu przy wtyczkach a np. izolacja jest nadpalona i kable zrobiły zwarcie.
    raczej wykluczam taka mozliwość.[/QUOTE]
    czyli jest to możliwe więc nie można tego wykluczyć bo stan tych kabli nie byl pierwszej jakosci były splecione i popękaną miały izolację


    tak więc jutro wykonam test z 4 cewkami , we wladaniu posiadam multimetr , kabel niebieski interfejs di alfy i FES opcja podstawowa , nie wiem czy uda sie mi coś zwalczyć tym ubogim sprzetem lecz nikt nie mówił że bedzie łatwo , tez nie jestem chętny wydać pare setek kolejnych tym razem na ECU tym bardziej ze jeszcze mi to nic nie da bo sam go nie rozkoduje -wyzeruje , no ale nic Koledzy dziękuję za wasz czas poświęcony mojej alfie i za posty dzieki którym krok po kroku pomagacie mi usuwać usterki , liczę na Wasza pomoc

  7. #47
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał DRACUS666 Zobacz post
    cewki mają na wtyczkach na obu wejsciach plusy nie mase , kable są masowe kiedy nie kręci rozrusznik , w trakcie kręcenia na jednym kablu jest staly prąd a na drugim zmienny wszystkie cewki mają stały minus bynajmniej tak by to wyglądało wedlug mnie .
    Kolego - bez obrazy - ale dawno czegoś takiego nie czytalem.
    Kolega ogi27 wie, co pisze.
    Może poczytaj trochę o cewkach i ich sterowaniu, a własne teorie wygłaszaj w sprawch, na których się znasz.
    Czekamy na wyniki po podłączeniu wszystkich cewek i świec.

  8. #48
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - odnalazłem te tranzystory w tej hybrydzie M1.5.5, i co mam z nimi dalej zrobiić ?
    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #49
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Kolego - bez obrazy - ale dawno czegoś takiego nie czytalem.
    Kolega ogi27 wie, co pisze.
    Może poczytaj trochę o cewkach i ich sterowaniu, a własne teorie wygłaszaj w sprawch, na których się znasz.
    Czekamy na wyniki po podłączeniu wszystkich cewek i świec.
    brak jakich kolwiek teori tylko to co wyszlo w moich probach,nawet jezeli zabrzmi niedorzecznie bo jezeli bylo by ok to bym wam glowy nie zawracal a to test ze wszystkimi cewkami swiece na pierwszym cylindrze i czwartym pala a na drugim i trzecim ani nawet jednego mrugniecia ,krecilem rozruszikiem dluzsza chwilke, podpiolem 4cewki zamknąłem garaz wszystkie pzykrecone do blachy a blacha do brazoweo kablaKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0098.jpg
Wyświetleń:	135
Rozmiar:	110.8 KB
ID:	48076

  10. #50
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    Cytat Napisał ogi27 Zobacz post
    Napięcie masz na cewkach które nie palą bo plus mają stały a masą steruje ECU. Gdy sprawdzasz miernikiem wtyczkę cewki to miernik pokaże napięcie. Ecu ma równolegle z tranzystorem sterowania cewki wpięty rezystor przez który jest podawane napięcie za pomocą którego jest sprawdzany obwód cewka przez ECU. Proponuje rozebrać kompa i sprawdzić tranzystory.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Schowek01.jpg
Wyświetleń:	131
Rozmiar:	57.3 KB
ID:	48004
    ide wyciągnąć Ecu i spróbuję otworzyć może uda sie nic nie popsuć

    ---------- Post added at 13:50 ---------- Previous post was at 12:46 ----------

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Poczekajmy, bo na razie nie wiemy co nie pali i czy w ogóle nie pali.
    Może mamy do czynienia z nałożeniem się kilku usterek - np. brak iskry na 2 cylindrze + lewe powietrze w dolocie.
    A co powiedział mechanik, który robił wymianę świec, kabli i cewek ?
    Tak na to by wychodziło jakiś kabel przepalony jakaś fajka panięta jakaś świeca ze złą iskrą jakieś lewe powietrze przetarte kable przy cewkach i uszkodzenie ECU

    ---------- Post added at 13:53 ---------- Previous post was at 13:50 ----------

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    "- pomiar powinien być dokonywany przy wpiętych wszystkich cewkach ,czy to bez znaczenia",
    dla ECU M1.5.5 jest to bez znaczenia ale warto sprawdzić jak kolega SG0240 radzi, to nic nie kosztuje, już nie raz dziwne rzeczy widziałem przy M1
    jeszcze jest jedna mozliwośc , tak jak piszesz zwarcie modułu 2 z 3 ale podczas fazy aktywnej, czyli przy uruchomionym silniku i grzebaniu przy wtyczkach a np. izolacja jest nadpalona i kable zrobiły zwarcie.
    raczej wykluczam taka mozliwość.
    I jednak wskazuje na tą najmniej prawdopodobna opcję chyba

    a to wyniki : odkręciłem ECU , ODGIĄŁEM BLASZKI , podważyłem śrubokrętem ciężko było bo to jakims silikonem było przyklejone jak odciągłem te blaszke od spodu to pokazalo sie takie coś :Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0100.jpg
Wyświetleń:	179
Rozmiar:	46.8 KB
ID:	48084

    patrząc na schemat od Ogi27 i zdjęcie bubu wychodzi ze druciki te długie na rez 2oraz 3 są spalone pytanie brzmi czy da to sie naprawić i czy to może być przyczyną ???? Panowie jesli to ta przyczyna to przyda sie to w poradach Zrób to sam jak spalić ECU
    Ostatnio edytowane przez DRACUS666 ; 24-02-2012 o 14:39

Podobne wątki

  1. alfa 1.6 ts 120 km nie pali na 1 cylinder
    Utworzone przez drafter w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 13:30
  2. Nie pali na jeden cylinder
    Utworzone przez Tomko604 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-01-2015, 17:28
  3. Alfa GT nie pali zimna na 4 cylinder.
    Utworzone przez stuntmachine w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 11:05
  4. 6 cylinder nie pali
    Utworzone przez bartekalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 17:01
  5. nie pali na 3 cylinder :(
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 12:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory