w twoim benzyniaku był znacznie prostszy uklad odpowietrzenia skrzyni korbowej i układ ssący, wiec nie mozna tego porównywac, choc skutek podobny, maiłes podłaczoną odme do ukladu ssacego czy wolny wypływ?
Sam sobie zaprzeczasz - opary oleju muszą byc w odmie bo do tego służy..., a olej który powoduje rozbieganie silnika dostaje się do dolotu przez uszczelnienia turbiny po tym jak wzrośnie cisnienie w skrzyni korbowej silnika. Ten wzrost cisnienia powoduje właśnie niedrożna odma. Olej nie jest zaciągany do dolotu odmą. Chcesz sobie zrobić kosztowny eksperyment to zacisnij odmę ściskiem (tak żeby była niedrozna) zobaczysz którędy olej znadzie sobie drogę. W 20 przypadkach zamarznięcia odmy z jakimi się zetknąłem w 19 turbina pusciła olej, a raz wywaliło olej kominkiem bagnetu.
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 24-02-2012 o 16:19
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
to akurat jest normalny objaw.
pzd
odma szła od pokrywy zaworów do bloku silnika. w odmie niemcy umieścili siteczko z drucików na którym miały się osadzać wszelkie nieczystości, no i tak się stało, osadziło sie ich tak wiele że zrobił sie korek. czasami myslę, że miało na to wpływ użytkowanie samochodu na małych odległościach, raz na jakiś czas trasa. poza tym nasze oleje mają w sobie wilgoć, co zauważyłem po jego wymianie w tym benzyniaku. na korku wlewu oleju jak również w odmie pojawiła się maź, a po przejechaniu mniej więcej 500Km znikła. po prostu chyba silnik potrzebował się porządnie wygrzać.
BEZ SERCA, BYLI BYŚMY JEDYNIE MASZYNAMI..................
od pokrywy zaworów do bloku silnika?? to nie ma sensu, chyba cos przeoczyłes...