Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 59

Temat: Przegrzewanie silnika 2,5

  1. #11
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Z korkiem jest wszystko w porządku , nawet było mokro koło niego czyli mógł już płyn przez niego uciekać jak się mocno zagrzała.
    Ewentualnie jak można sprawdzić czy pompa wody pracuje z pełną wydajnością ??? Czy odpięcie wężyka od zbiornika wyrównawczego pokaże czy pompa pracuje , powinna się tam przelewać woda ???

  2. #12
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Powinnien przelewać się płyn gdy zwiększasz obroty płyn powinien przelewać się intensywniej

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #13
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za tą informację 75andrew155 jutro z rana to sprawdzę .

    No i sprawdziłem okazuje się że na wolnych obrotach coś tam leci z tego wężyka a jak dodaję gazu to znacznie mniej ??? Gdy miałem dzisiaj temperaturę na wskaźniku 105 stopni zatrzymałem się podniosłem maskę, sprawdziłem węże od chłodnic dokładnie ten górny - był twardy nie jak kamień ale szło go ścisnąć nie wkładając ogromnej siły - w zbiorniczku wyrównawczym płyn wyglądał jak by się gotował.Poluzowałem lekko korek uszło z niego powietrze i bulgotanie w zbiorniczku ustało !

    Za autem nie ma chmury białego dym, płyn chłodniczy jest nowy (koncentrat REHU rozcieńczony do -40 stopni) klarowny czyściutki zero oznak jakiegoś oleju itp, olej na max tak jak wlany organoleptycznie sprawdziłem i wygląda Ok.

    Czy możliwe że niewydolna do końca pompa powoduje zbyt mały obieg płynu chłodzącego i dochodzi do wrzenia płynu w bloku silnika i stąd te twarde węże i zapowietrzanie się układu chłodzenia oraz objaw podobny do wydmuchanej uszczelki pod głowicą .

    Ale jeśli już uszczelka to dlaczego nie ubywa płynu chłodzącego i jak sprawdzić w której głowicy - czy pomiar ciśnienia sprężania może pokazać znacznie niższe ciśnienie na cylindrze w którym doszło do uszkodzenia ???

  4. #14
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    pewny jestes tej pompy?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #15
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    No właśnie nie i dzisiaj zapadła decyzja o jej demontażu. Dla świętego spokoju założymy nową i od razu chciałem zapytać czy są ktoś z was ma założoną taką z metalowym wirnikiem ?

  6. #16
    marcinel
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Superjahu007
    No właśnie nie i dzisiaj zapadła decyzja o jej demontażu. Dla świętego spokoju założymy nową i od razu chciałem zapytać czy są ktoś z was ma założoną taką z metalowym wirnikiem ?
    Mam taką założoną ,w poprzedniej fałce (kilka lat temu) też taką miałem.
    Temp.nigdy nie mam wyższej niż j 90-93 stopnie (odpukać :wink: ) ,nieważne czy korki,upał ,włączona klima czy ostrzejsza jazda .
    Zmiana na metalowy wirnik była około 2001 roku o ile pamiętam.
    Zakładałem zawsze pompy oryginalne z ASO,także nie wiem jak sprawują się innych producentów.
    Pozdrawiam.

  7. #17
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    No i sprawa rozwiązana . Powód przegrzewania - pęknięty wirnik pompy wody ops: . Dzisiaj przyszła nowa pompa Magneti Marelli z żeliwnym wirnikiem. Jutro przewiduję montaż i mam nadzieję że z temperaturką będzie już wszystko w porządku. A tak swoją drogą demontaż to poprostu horror. Współczuję mechanikowi - bo miał wcześniej silnik wyjęty z auta a teraz robota to już w ramach reklamacji :mrgreen:
    Dziękuję wam Wszystkim za pomoc.

  8. #18
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    No i sprawa rozwiązana . Powód przegrzewania - pęknięty wirnik pompy wody ops: . Dzisiaj przyszła nowa pompa Magneti Marelli z żeliwnym wirnikiem. Jutro przewiduję montaż i mam nadzieję że z temperaturką będzie już wszystko w porządku. A tak swoją drogą demontaż to poprostu horror. Współczuję mechanikowi - bo miał wcześniej silnik wyjęty z auta a teraz robota to już w ramach reklamacji :mrgreen:
    Dziękuję wam Wszystkim za pomoc.

    :!: Sorki miałem chwilową czkawkę na łączach i poszło dwa razy :!:

  9. #19
    yaro38
    Gość

    Domyślnie

    U mnie też sie sprawa rozwiązała,niestety 8((( ,chłodnica uległa biodegradacji i niestety podlega wymianie.W związku z tym proszę o namiary na na kogoś kto zajmuje się sprzedażą
    chłodnic w szczególności do AR 166 2,5 oczywiście w przystępnych cenach. ;//

  10. #20
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Ja kupiłem na alledrogo sporo zapłaciłem za przesyłkę chyba 40 pln ale wysyłali w sobotę a doszła na poniedziałek, dostałem pisemną gwarancję oraz paragon.

    http://allegro.pl/item353848940_nowa...o_156_a_c.html

    Ale później znalazłem tańszą chyba 299 pln, sprzedawał ktoś z okolic Poznania lecz teraz nie mogę znaleźć tej aukcji.

    :arrow: Zapytaj może mają do modelu 166

Podobne wątki

  1. Przegrzewanie silnika 2.0 TS
    Utworzone przez Danielos w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-11-2014, 13:53
  2. [145] Przegrzewanie się silnika 1.6 T.S
    Utworzone przez pwwkla w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-06-2013, 23:03
  3. buczenie silnika, spadek mocy, przegrzewanie
    Utworzone przez mlecyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-07-2011, 14:35
  4. [75]Przegrzewanie silnika, wentylator wariuje 1,8IE
    Utworzone przez romski w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 22:34
  5. Osłona silnika a przegrzewanie się silnika.
    Utworzone przez pawekk9 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2007, 15:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory