Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 59

Temat: Przegrzewanie silnika 2,5

  1. #1
    yaro38
    Gość

    Domyślnie Przegrzewanie silnika 2,5

    Gdy w drodze na długi weekend kwitnąłem przez cztery godziny w korku w Krakowie objawił się w mojej Alfie problem z przegrzewaniem się silnika,co prawda przez te cztery godziny przejechałem 2 km,ale wydaje mi się,że przy temperaturze zewnętrznej ok.20 stopni,pracującym na pełnych obrotach wiatraku,sprawnym czujniku temperatury wody i termostacie temperatura płynu nie powinna przekroczyć 95-100 stopni,a tymczasem u mnie doszło do wyrzucenia płynu ze zbiorniczka wyrównawczego i przymusowego postoju ok.godziny by temperatura wróciła do normy.Czyżby chłodnica uległa biodegradacji?Auto jest z roku 2000.
    Może ktoś miał wcześniej podobny problem?

  2. #2
    adi599
    Gość

    Domyślnie

    mialem podobna sytuacje jakis rok temu,nie moglem dojsc dlaczego sie tak grzeje-do zaswiecenia czerwonej kontrolki i oczywiscie wyrzutu,kupilem nowy termostat bo myslalem ze tam lezy przyczyna,wymienilem i lipa dalej sie grzeje,uczynilem co nastepuje:zagrzalem ja do jakies 90-100 stopni po czym wylaczylem silnik,otworzylem maske i zaczalem uciskac wezownice,slysze jakies syczenie z okolicy chlodnicy,patrze z przodu przez grilla i jest awaria zlokalizowana,male pecherze wydobywajace sie z niej hura

  3. #3
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Brak szczelności układu to jest mozliwe

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #4
    yaro38
    Gość

    Domyślnie

    Na przyszły tydzień umówiłem się z fachurą od chłodnic,ma wyjąć ją i przejrzeć,w razie potrzeby wypłukać.Zwrócę mu szczególną uwagę na szczelność układu i tu mam pytanie-gdy stwierdziłeś to bąbelkowanie z chłodnicy,to miałeś wcześniej jakieś ubytki płynu chłodzącego?

  5. #5
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Dość powszechną przyczyną przegrzewania się silników V6 jest pęknięcie wirnika pompy wody - niby działa ale w niektórych warunkach się przegrzewa. Ma to miejsce oczywiście tylko w pompach które mają wirniki plastikowe niestety nie wiem kiedy było przejście u producenta i zmienił je na metalowe.

  6. #6
    yaro38
    Gość

    Domyślnie

    Pompę wymieniałem przy wymianie rozrządu,przejechałem na niej ok.20 tys. km,więc tę opcję wykluczam.Owszem ta wymieniona miała łopatki z tworzywa sztucznego i były one już nadpęknięte (przebieg 120 tys.km)

  7. #7
    adi599
    Gość

    Domyślnie

    na codzien duzo nie jezdze a wiec nie zwrocilem na to uwagi a na trasie i owszem,minimalne ubytki byly a wraz ze wzrostem temperatury otoczenia przegrzewal sie coraz mocniej i obstawial bym to co pisze 75andrew155 nieszczelny uklad

  8. #8
    damian3619
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bedboys
    Dość powszechną przyczyną przegrzewania się silników V6 jest pęknięcie wirnika pompy wody - niby działa ale w niektórych warunkach się przegrzewa. Ma to miejsce oczywiście tylko w pompach które mają wirniki plastikowe niestety nie wiem kiedy było przejście u producenta i zmienił je na metalowe.
    Ja mialem ten problem w swojej poprzedniej wracalem wtedy z gdanska i nagle patrze a tam juz okolo120 stopni,no coz pobocze maska w gore a tam w zbiorniczku plynu chlodzacego full plynu pod sam korek,wtedy bylem przekonany ze albo termostat albo cos z glowica ,na szczescie sie okazalo ze to tylko pompa wody,choc nie wiem czy to bylo "tylko".w kazdym badz razie kamien spadl mi z serca,lecz to byla wlasnie przyczyna plastikowego wirniczka w pompie i nie wspomne ze zalozylem do mojej terazniejszej tez z plastikowym wirniczkiem :|?: . Wiec jesli w V-ce jest tez takie rozwiazanie w pompie to warto sprawdzic.

    pozdrawiam

  9. #9
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Podłączę sie do tematu chodzi mi o ten sam silnik 2,5 v6 ale w modelu 156. Dopiero co go wymieniłem tzn przełożyłem z anglika .Silnik pracuje bez najmniejszych zastrzeżeń ale podczas jazdy w mieście auto trzyma mi cały czas 110 stopni, wiatraki pracują prawidłowo na dwóch biegach,
    termostat otwiera się całkowicie,
    pompa wody sprawna ,
    nowa chłodnica ,
    w płynie nie tworzy się wysokie ciśnienie tzn układ chłodzenia nie zapowietrza się.
    Po włączeniu ogrzewania grzeje aż miło .
    Dzisiaj temp. doszla do 120 stopni - zatrzymałem sie na maxa ogrzewanie i spadło do 100.
    Na postoju schłodzi się się do 90 stopni i tak trzyma. Podczas jazdy około 70 km/h obroty 2000 na 6 biegu dochodzi do 110 stopni. Płynu chłodniczego nie ubywa .Sprawdzałem na egzaminerze i temperatura wskazywana przez wskaźnik i ta na kompie są prawie identyczne do zakresu 100 stopni, powyżej tej temp. na postoju auto się nie nagrzewa
    Co to może być !!! . Możliwe że wine za ten stan rzeczy ponosi czujnik który jest przy termostacie ???
    Proszę pomóżcie powoli zaczyna brakować mi sił, środków i cierpliwości na moją Alfę
    _________________
    156 2,5 V6 BLU COSMO 2000r.

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Sprawdz korek zbiorniczka może jest całkowicie zatkany

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Przegrzewanie silnika 2.0 TS
    Utworzone przez Danielos w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-11-2014, 13:53
  2. [145] Przegrzewanie się silnika 1.6 T.S
    Utworzone przez pwwkla w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-06-2013, 23:03
  3. buczenie silnika, spadek mocy, przegrzewanie
    Utworzone przez mlecyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-07-2011, 14:35
  4. [75]Przegrzewanie silnika, wentylator wariuje 1,8IE
    Utworzone przez romski w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 22:34
  5. Osłona silnika a przegrzewanie się silnika.
    Utworzone przez pawekk9 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2007, 15:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory