Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Dziwne zachowanie wskaznika temperatury

  1. #1
    Krzychu25wroc
    Gość

    Domyślnie Dziwne zachowanie wskaznika temperatury

    Panowie pojawil sie problem w piatek kiedy temp na dworze doszla do okolo 25 stopni postanowilem przetestowac uklad chlodzenia w mojej alfie 166. Temperatura na dworze wysoka wiec wlaczylem klimatyzacje stanalem w "najwiekszym korku w miescie" i tak sobie spokojnie wracam do domu obserwujac co pokazuje wskaznik temp. dodam tylko ,ze ostatnio wymienilem opornik wentylatora i czujnik temperatury ( nie mialem pierwszego biegu wentylatora, teraz juz jest). Wracajac do tematu stoje w tym korku, klima chłodzi, wskazowka temperatury waha sie miedzy 90-95,wentylator co jakis czas sie zalacza wiec uznalem ze wszysko OK. Klime wylaczylem bo uznalem ,ze alfa "test" zaliczyla i moge spokojnie "wjechac" w sezon wiosenny i letni. Korek sie rozladowal pojawila sie szansa na szybsza jazde wiec jade sobie tak w okolicach 100km/h patrze na wskaznik temperatury i ZONK! temperatura wyraznie rosnie juz nie miedzy 90-95, a miedzy 100-110! oczywiscie spanikowalem zatrzymalem auto i slucham co sie dzieje, wentylator juz na drugim biegu chodzi i cos tam chłodzi. Kiedy auto stalo temperatura zaczynala spadac, a kiedy jechalem wzrastala, jakas anomalia. jak dojechalem do domu sprawdzalem: chlodnice maialem goraca, rury z niej wychodzace rowniez,stan plynu okolice max ,wiec chyba ok. I teraz pytanie do szanownych kolegow, co to moze byc ,co moge zasugerowac mechanikowi jak pojade do warsztatu? Pompa wody? Czy pompa wody jest tuz nad rozrzadem z boku silnika? bo mam tam jakies wycieki czegos chyba bo mam czyms silnik "ubabrany" Z gory dzieki za rady Panowie Pozdrawiam.
    aha i przed chwila wracajac do domu i stojac w korku zauwazylem ze temperatura w ciagu sekundy potrafia skoczyc o jedna kreske (czyli 10stopni) i w tej samech chwili spasc na 90stopni i takie wahania wystepuja tylko przy temperaturze wiekszej niz 90, ponizej wskaznik jest stabilny. Mechanik z ktorym rozmawialem mocno zdziwiony, w piatek jade na warsztat ale mam nadzieje ze ktos mi cos podpowie :/

  2. #2
    marcopol
    Gość

    Domyślnie

    U mnie kolego tez mialem takie zdarzenie,ale temperatura zewn..jak dobrze pamietam to byla minusowa.

  3. #3
    RONI
    Gość

    Domyślnie

    Witam,
    kiedy wymieniałeś płyn w chłodnicy? Jaki płyn jest w układzie?
    wymieniałeś kiedykolwiek termostat?
    Spróbowałbym spuścić najpierw całość, dokładnie przepłukać i zalać nowym płynem - to najtańszy sposób, w niczym nie szkodzi a może pomóc.
    Jeśli nie, trzeba będzie szukać dalej.

    Miałem podobne objawy kilka lat temu - spore zanieczyszczenie układu, skrzepy starego płynu utworzyły zatory wewnątrz i mimo nowego termostatu wskaźnik szalał. Zanim go jednak wymienisz, profilaktycznie przepłukałbym układ.

  4. #4
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Mi wskaźnik wariował ponieważ poprzedni właściciel wymieniając żarówki w liczniku coś pogrzebał, myślałem że czeka mnie wymiana licznika ale nie wiem jak ale samo się naprawiło, teraz pokazuje OK.

    Pytanie czy u Ciebie to wina samego wskaźnika czy na prawdę temperatura wariuje, ustal to w pierwszej kolejności...

    Pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  5. #5
    Krzychu25wroc
    Gość

    Domyślnie

    hmm plyn ma 2 miesiace i podobno dobry (mechanik zalewal, jakis koncentrat). Dzis jakis elektryk powiedzial mi ze powodem moze byc to ze wentylator obraca sie w niewlasciwym kierunku i lopatki zle kieruja powietrze. To raczej moge sam sprawdzic przed piatkowa wizyta w warsztacie, ale skad mam wiedziedz w ktora strone powinien sie wiatrak krecic?? wie ktos moze? albo czy w momencie pracy wentylatora cieple powietrze powinno wyplywac na zewnatrz przez gril itp? moze jak wymienialem opornik wentylatora to zle podlaczylem! zgłupiałem juz! dzieki i pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Stavanger (pochodzenie Słupsk)
    Auto
    75 2.0IE 166 2.4JTD Giulietta 2.0 159 2.0
    Postów
    51

    Domyślnie

    Dołączam się do tematu bo u mnie podobne objawy czyli: wskaźnik cały czas pokazuje temp w okolicach 90 stopni a czasem mu odwali i idzie w górę do 120.
    Pierwsza myśl jaka przyszła to zacinający się termostat - wymieniłem. Nic się nie zmieniło. Wymieniłem więc czujnik temperatury wkręcany w termostat. Tym razem również nic się nie zmieniło.
    Kolejna myśl to uszkodzona uszczelka głowicy i przez to nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia. Pojechałem na stacje diagnostyczną gdzie sprawdzili mi obecność CO2 w układzie chłodzenia. Płyn się nie zabarwił, czyli uszczelka OK.
    Cały czas wydawało mi się że silnik ma normalną temperaturę mimo wysokich wskazań na desce. Podłączyłem kompa i rzeczywiście FiatEcu Scan pokazał tem silnika ok 90 stopni gdy na desce ponad 110. Dla pewności pojechałem jeszcze do ASO. Egzaminer pokazał to samo. Tam powiedzieli mi że może być jakiś problem z masą...
    Trochę czasu minęło a problem dalej nie rozwiązany. Jakieś sugestie?

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ScorpioPL
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Mini Cooper S Kuga 2.5T
    Postów
    149

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzychu25wroc Zobacz post
    hmm plyn ma 2 miesiace i podobno dobry (mechanik zalewal, jakis koncentrat). Dzis jakis elektryk powiedzial mi ze powodem moze byc to ze wentylator obraca sie w niewlasciwym kierunku i lopatki zle kieruja powietrze. To raczej moge sam sprawdzic przed piatkowa wizyta w warsztacie, ale skad mam wiedziedz w ktora strone powinien sie wiatrak krecic?? wie ktos moze? albo czy w momencie pracy wentylatora cieple powietrze powinno wyplywac na zewnatrz przez gril itp? moze jak wymienialem opornik wentylatora to zle podlaczylem! zgłupiałem juz! dzieki i pozdrawiam
    Wentylator powinien wyciagag powietrze z chlodnicy czyli od zewnatrz w strone silnika, tak samo jak kierunek "wiatru" przy jezdzie do przodu.
    było Giulietta 1.8 '83 LPG, 164 2.0TS '94 LPG, 166 FL V6 2.5 24v LPG , 159 2.0JTDm 170km
    jest Mini Cooper S 170 KM, Kuga 2.5T 250KM bo benzyna musi mieć doładowanie

  8. #8
    maly_swd
    Gość

    Domyślnie

    ja mialem podobny obiaw, okazalo sie iz chlodnica poszla.. po wymianie wszystko dzialalo poprawnie

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    U mnie taki objaw powodowała uszkodzona nagrzewnica.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  10. #10
    Krzychu25wroc
    Gość

    Domyślnie

    Panowie moj problem juz od dawna rozwiazany. Źle wpiete kable we wtyczke od wiatraka powodowaly ze obracal sie on w niewlasciwym kierunku. Od tamtej pory problemow juz nie mialem nawet w najwieksze upaly Pozdro

Podobne wątki

  1. Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury
    Utworzone przez korus77 w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-03-2016, 15:24
  2. Nawiew- dziwne zachowanie temperatury
    Utworzone przez Gumis943 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-02-2015, 14:09
  3. Dziwne zachowanie wskaznika temperatury
    Utworzone przez 303 suto w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-06-2013, 10:49
  4. [146] Czujnik temperatury i zegar - dziwne zachowanie
    Utworzone przez szakal75 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:17
  5. Dziwne zachowanie temperatury 3.0 V6
    Utworzone przez andzia3.0 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 11:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory