Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Temat: problem z odpalaniem 1.9 jtd

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Witam. Zrobiłem tak jak mówiłeś o tej próbie przelewowej. Sprawa przedstawia się tak:

    Pierwsze zdjęcie jest po przekręceniu kluczyka (włączenie stacyjki) I przez pare sekund tyle naleciało:
    (strzykawka po lewej jest z przewodu najbliżej rozrządu)



    Natomiast to zdjęcie przedstawia sytuację, gdy nastąpiło włączenie stacyjki i od razu w pozycję zapalania samochodu. Rozrusznik kręcił....itd
    (Również strzykawka po lewej jest od strony rozrządu):


    Proszę o opinię. Czy to dobrze, czy nie bardzo?

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Tu jest z działu zrób to sam jak prawidłowo przeprowadzić próbę przelewową:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...iwaczy_cr.html
    Tu przesyłam fajny temacik odnośnie wtryskiwaczy w TDCI:
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=76185
    A tu interpretacja próby dla JTD:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/..._wtryskow.html
    W próbie przelewowej po ok 4min pracy na ciepłym silniku powinno być do 30 ml ON. I dla każdego wtrysku powinna być podobna wartość. Widać u ciebie że pierwszy wtrysk odstaje na tle innych ale same wartości są niemiarodajne. Musisz przeprowadzić próbę przez taki czas jaką powinna ona trwać żeby wartości były miarodajne. Drugie to że strzykawki masz trochę małe bo 20ml to nawet na sprawnym wtryskiwaczu ci przeleje. Najlepsze są 100ml. Pozdrawiam

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Narazie nie robiłem tej próby, ale doszedł kabelek. Podpiąłem wszystko ładnie i sprawdzam błędu a tu tylko 1 błąd...skasowałem a on dalej jest, czyli ewidentnie coś jest nie tak.

    Kod błędu P0404 - Zawór Recyrkulacji Spali (EGR)

    I teraz moje pytanie: Czy autko może tak odpalać przez owy zawór? Jeżeli by zawór był zanieczyszczony, czy błąd by wyskoczył, czy to inny powód?

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Narazie nie robiłem tej próby, ale doszedł kabelek. Podpiąłem wszystko ładnie i sprawdzam błędu a tu tylko 1 błąd...skasowałem a on dalej jest, czyli ewidentnie coś jest nie tak.

    Kod błędu P0404 - Zawór Recyrkulacji Spali (EGR)

    I teraz moje pytanie: Czy autko może tak odpalać przez owy zawór? Jeżeli by zawór był zanieczyszczony, czy błąd by wyskoczył, czy to inny powód?
    Tak. Przez uszkodzony i ciągle otwarty zawór recyrkulacji spalin samochód może okropnie kopcić, nie mieć odejścia - jechać jak mół ale nie wiem czy może mieć on wpływ na odpalanie. Tyle że ty masz silni 115 PS a w nim bez problemu można EGR zaślepić całkowicie, tu masz aukcję:
    http://allegro.pl/3-zaslepka-egr-jtd...275930750.html
    To są grosze i naprawdę warto... do tego jeszcze sprawdź wiązkę elektryczną która do niego biegnie a podczas zakładania zaślepki cały zawór wymontuj i do ropy z nim. Wymyj go dokładnie, do tego klapę gaszącą i delikatnie dolot z czujnikiem ciśnienia doładowania też wyczyść - zobaczysz ile syfu tam jest przez głupi EGR. A jak masz już kabelek to zrób logi z ciśnienia paliwa na listwie CR w chwili odpalania samochodu. Włącz sobie FESa i podłącz się na zgaszonym silniku, odhacz parametr CR fuel pressure albo jakoś tak, wejdż w zakładkę wykresy, kliknij start i odpalaj samochód. potem zapisz i wrzuć mi logi. Pozdrawiam

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Witam ponownie. Zrobiłem przed chwilą tak jak mówiłeś i wrzucam logi. Dodam, że teraz odpalał w miarę normalnie, gdyż był zimny. A nie przyjechałem z trasy. Bo najgorzej jest jak silnik zagrzeje się normalnie i wyłączę a po około 5 min chce go ponownie zapalać. Wtedy strasznie długo kręci.

    Odpalanie 1 - silnik zimny
    Odpalanie 2
    Odpalanie 3 - silnik miał około 60st.

    Jakby co to mogę wrzucić gdy będę po trasie, tylko, że teraz nie mam nigdzie wyjazdu.
    Attached Files Attached Files

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Witam ponownie. Zrobiłem przed chwilą tak jak mówiłeś i wrzucam logi. Dodam, że teraz odpalał w miarę normalnie, gdyż był zimny. A nie przyjechałem z trasy. Bo najgorzej jest jak silnik zagrzeje się normalnie i wyłączę a po około 5 min chce go ponownie zapalać. Wtedy strasznie długo kręci.

    Odpalanie 1 - silnik zimny
    Odpalanie 2
    Odpalanie 3 - silnik miał około 60st.

    Jakby co to mogę wrzucić gdy będę po trasie, tylko, że teraz nie mam nigdzie wyjazdu.
    Wiesz co tu nie widać nic złego. Auto w pierwszej i trzeciej próbie odpalało po około 3 sek kręcenia. Ciśnienie na listwie w każdym logu ładnie narastało, regulator też bardzo ładnie się ustawiał w każdej z prób z których logi zamieściłeś. Jedynie w drugiej próbie widać że musiałeś o 1,5 sek dłużej kręcić. Wrzuć jeszcze logi z zagrzanego silnika po trasie, bo te są wzorowe. Pozdrawiam

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Dobrze, że przynajmniej teraz jest ok. Bo jeszcze jeden mechanik powiedział abym zaczął oglądać się za nową pompą ;/ Ta perspektywa nie jest ciekawa. No na rozgrzanym silniku będę kręcił i kręcił i nie wiem czy zapali tak szybko. No ale zrobię i wrzucę je tutaj.
    Ostatnio edytowane przez -Marco- ; 29-04-2012 o 10:58

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Dobrze, że przynajmniej teraz jest ok. Bo jeszcze jeden mechanik powiedział abym zaczął oglądać się za nową pompą ;/ Ta perspektywa nie jest ciekawa. No na rozgrzanym silniku będę kręcił i kręcił i nie wiem czy zapali tak szybko. No ale zrobię i wrzucę je tutaj.
    No właśnie chodzi żebyś kręcił i kręcił aż odpali i żebym widział z tego całego procesu logi to z pewnością będziemy wiedzieli co jest...

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Zrobiłem za pierwszym odpalaniem tak, że kręcił kręcił ale nie odpali, wyłączyłem stacyjke i ponownie próbowałem to odpalił (Odpalanie po trasie).
    Dopiero po tym przeczytałem Twojego posta i zrobiłem tak jak mówiłeś, kręcił, kręcił, kręcił i kręcił ale nie zapalił (Odpalanie po trasie 2). Czekam na komentarz. Pozdrawiam
    Attached Files Attached Files

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Zrobiłem za pierwszym odpalaniem tak, że kręcił kręcił ale nie odpali, wyłączyłem stacyjke i ponownie próbowałem to odpalił (Odpalanie po trasie).
    Dopiero po tym przeczytałem Twojego posta i zrobiłem tak jak mówiłeś, kręcił, kręcił, kręcił i kręcił ale nie zapalił (Odpalanie po trasie 2). Czekam na komentarz. Pozdrawiam
    Jestem teraz w pracy do 21 i jak wróce to rzucę okiem... Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. AR 147 1.6 TS 105 KM problem z odpalaniem
    Utworzone przez nwj1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-05-2015, 13:08
  2. Problem z odpalaniem v6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-04-2014, 10:13
  3. problem z odpalaniem 1.6 ts
    Utworzone przez brozek w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-04-2014, 21:17
  4. [159] Problem z odpalaniem
    Utworzone przez ziomek887 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-11-2012, 19:57
  5. problem z odpalaniem
    Utworzone przez marianek24 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-12-2009, 22:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory