Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: 3.0 V6 12V brak napięcia na pompie paliwa

  1. #11
    radziu156
    Gość

    Domyślnie

    dwa są czarne i oba są od wentylatora oraz dwa żółte ale nie wiem od czego.. na żaden nie reaguje pompa. Plus jeszcze są przekaźniki przy lampach i to wszystko co tam jest



    immobiliser robił zamieszanie bo ktoś wcześniej zrobił taką pseudo pentelkę koło stacyjki. Teraz już wiem, że jeden z tych żółtych przekaźników jest od pompy bo jak go ręcznie zewrzeć to pompa idzie..tylko jeszcze nie wiem czemu sam nie działa, a jest dobry bo przekładałem gdzie indziej.
    Ostatnio edytowane przez radziu156 ; 26-05-2012 o 13:46

  2. #12
    radziu156
    Gość

    Domyślnie

    a jak myślicie czemu po zmierzeniu miernikiem, napięcie dochodzi do pompy a ona nawet nie ruszy??
    Teoretycznie pompa jest dobra bo na krótko jak ją podepne to chodzi, niestety słaby jestem z elektroniki...

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar flup
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków, Myślenice
    Auto
    AR164 2.0 TS '91
    Postów
    216

    Domyślnie

    Jak nie kwestia napięcia to natężenia prądu. Zmierz prąd jaki płynie przy podaniu napięcia na pompę (Miernik ustawiasz na Ampery i wpinasz w szereg z pompą, tak żeby prąd płynął przez miernik).

  4. #14

  5. #15
    radziu156
    Gość

    Domyślnie

    no właśnie jest prawie nikłe natężenie....czy to może mieć związek z masą?? bo też właśnie o tym myślałem.

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar flup
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków, Myślenice
    Auto
    AR164 2.0 TS '91
    Postów
    216

    Domyślnie

    Właśnie po to ten pomiar
    Na oko to słaba masa, ale jak chcesz koniecznie drążyć to:
    1. podepnij jakieś obciążenie (żarówkę) zamiast pompy i sprawdź natężenie jak poprzednio
    2. sprawdź natężenie i jakość świecenia żarówki podłączonej do plusa po przekaźniku i masy z innego źródła. (Wcześniej zobacz natężenie/jakość światła po podłączeniu żarówki do samego akumulatora)

    Brak masy po przekaźniku to albo zaśniedziałe styki w podstawie przekaźnika albo przy pompie.

  7. #17
    radziu156
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzę to. Ale dalej mnie dziwi czemu przekaźnik się sam nie styka...czy to ma związek jedno drugim??

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar flup
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków, Myślenice
    Auto
    AR164 2.0 TS '91
    Postów
    216

    Domyślnie

    Co znaczy, że 'przekaźnik się sam nie styka'?
    Co ma mieć związek z czym?

    A najlepiej opisz jeszcze raz dokładnie co robisz i jakie są efekty.

    Jaśniej proszę to może coś pomożemy



    Generalnie jest tak, że po załączeniu zapłonu pojawia się napięcie na cewce przekaźnika i wtedy przekaźnik cyka i zwiera styki (jak jest zwierno-rozwierny to dodatkowo rozwiera inne). Zwarcie tych styków zamyka obwód zasilania pompy.

    A metodologia jest taka:
    Wyjmujesz przekaźnik na stół.
    Czyścisz profilaktycznie styki przekaźnika sprayem do elektroniki za 10 zł i/lub papierem ściernym.
    Podłączasz mu zasilanie z jakiegoś zasilacza 12V lub na krótko z akumulatora do cewki i mierzysz czy na stykach robi pełne zwarcie (czy się np. sam nie rozłącza przed odjęciem zasilania) -
    Jeśli coś jest nie tak na stole na pewno będzie nie tak w aucie -> wymieniasz przekaźnik.

    Teraz sprawdzenie w aucie:
    Czyścisz styki podstawki sprayem.
    Bierzesz miernik i po kolei sprawdzasz obwód do pompy.
    Sprawdzasz czy dochodzi napięcie do podstawki przekaźnika po zapłonie - jeśli ok (u Ciebie chyba ok) - lecisz dalej.
    Sprawdzasz czy wsadzony przekaźnik w podstawkę zwiera styk - jeśli ok lecisz dalej, jeśli nie - problem w podstawce (zakładam, że masz sprawdzony jak pisałem wcześniej lub nowy przekaźnik).

    Idziesz na drugą stronę auta i mierzysz to samo czyli czy to co zwarł przekaźnik jest 'przy pompie'.

    Najpierw posprawdzaj tor i opisz dokładnie jakie są efekty a potem się będzie szukać dalej.

    pozdro
    Ostatnio edytowane przez flup ; 01-06-2012 o 14:12

  9. #19
    radziu156
    Gość

    Domyślnie

    z braku czasu trochę zaniedbałem 164ke i stoi niestety dalej. Odświeżam trochę temat i przy okazji pytam czy nie miałby ktoś schematu instalacji elektrycznej do 164 3.0 V6 12V, szukałem na necie ale ciężko coś znaleźć a jak już coś jest to link nie działa...nie ukrywam, że przydałoby mi się coś takiego do grzebania przy Alfie

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kasza85
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    jelenia góra
    Auto
    Alfa Romeo 166 3, 0 24v 2000r
    Postów
    776

    Domyślnie

    manual - większość to samo, korzystam od pięciu lat http://thepiratebay.se/torrent/35461...orkshop_Manual
    Alfa 164 3.0 94r - była
    Alfa 164 3.0 96r - była
    Alfa 166 3.0 00r - jest

Podobne wątki

  1. [159] brak zasilania na pompie paliwa w baku
    Utworzone przez rafalszymusiak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 15-04-2019, 04:47
  2. brak napięcia na kostce przy pompie paliwa jtd
    Utworzone przez johnytoomala w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 17:07
  3. [145] Brak iskry i napięcia na pompie
    Utworzone przez kam02 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-09-2012, 08:23
  4. brak napięcia na pompie paliwa 156 1,6
    Utworzone przez arti13 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-02-2012, 10:58
  5. [146] Pompa paliwa - brak napięcia.
    Utworzone przez gargamel_2008 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-11-2008, 22:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory