Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 56

Temat: Swap 3.0v6 24 na 2.5 v6

  1. #11
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja bym remontował, będziesz miał nówkę.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    kasymir ma za 2000 zł silnik 3.0 v6
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  3. #13
    LukiZmc
    Gość

    Domyślnie

    Pierwsze co padło zrobiłem o nowy rozrząd i generalny remont głowic, 2sztuki, koszt 2400 coś koło tego, a po dwóch tygodniach wał stanoł , i koniec pieknej alfy, zgasła na światłach, ...

    p.s. zeby mi nikt nie mówił ze o rozrząd nie dbałem, 2tygodnie po kupnie mi padł pasek od alternatora i wciagnelo w rozrzad ..

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    słuchaj jak zrobiłeś głowice tzn wymieniłeś uszczelniacze sprawdziłęś szczelność etc ... to w ogóle się nie zastanawaj tylko wyrywaj silnik tak czy tak musisz to zrobić i wyjmuj wał i zobacz co się stało czy panewa się przekręciła i złapało ją ... czy blok jest cały ? jeśli głowice ocalały nie było żadnej kolizji to ja bym wał dawał na szlif i robiłbym normalnie remont wtedy będziesz miał pewność że masz OK ...
    Silniki V6 Busso są bardzo fajne rozpisywać bym się mógł na dwie strony ale mają jeden minus niewiele osób wie inne mając nawet tą wiedzę nie dowierzają ... ale generalnie są bardzo wrażliwe na olej na którym jeżdżą ... kupując używkę nigdy nie będziesz wiedzieć na czym to jeździło jaki jest stan panewek ile taki silnik jeszcze pojeździ ...
    a jak zrobisz remont i zalejesz dobrym olejem to będziesz się cieszył z jazdy ponad 200tys km

  5. #15
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    generalnie są bardzo wrażliwe na olej na którym jeżdżą ...
    Jak każdy silnik

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    nie jak każdy jedne są mniej inne bardziej a busso bardzo
    zwykle jest tak że jak buduje się silnik to później dobiera się do niego olej o konkretnych właściwościach smarnych ...
    w przypadku busso okazało się że na zwykłym oleju silnik spisuje się średnio przy obciążeniach i SELENIA opracowała właśnie do jednostek BUSSO olej SELENIA RACING w pełni syntetyczny olej 10W60 który ma doskonałą lepkość w wysokich temperaturach i wytrzymuje przeciążenia jakie powstają na styku panewek i ich przylgni z którymi współpracują.
    Nawet instrukcja obsługi 166 podaje, że jeśli chcemy samochód używać przy zachowaniu sportowej charakterystyki jazdy to należy używać olejów SELENIA RACING
    mało tego Włosi nie uznawali reklamacji w serwisach jak się silnik rozsypywał właśnie przy przekręcaniu panewki jeśli w książce serwisowej był wbity przy wymianie olej SELENIA 20K lub inny zamienny
    to są rzeczy , smaczki których można się było dowiedzieć między innymi na szkoleniach serwisowych dla pracowników ASO alfy...

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Czyli co, mam lać Selenia Racing 10W60 do mojego nawet jak ma nakulane 210kkm? Obecnie siedzi tam półsyntetyk i wszystko śmiga...

  8. #18
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Jeśli już 10W60 to tylko na lato i polecałbym np. Valvoline Racing ze względu na wyższy wskaźnik lepkości przy niższej cenie. Samą dyskusję warto też przenieść do przeznaczonego do tego celu wątku

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    słuchaj jak zrobiłeś głowice tzn wymieniłeś uszczelniacze sprawdziłęś szczelność etc ... to w ogóle się nie zastanawaj tylko wyrywaj silnik tak czy tak musisz to zrobić i wyjmuj wał i zobacz co się stało czy panewa się przekręciła i złapało ją ... czy blok jest cały ? jeśli głowice ocalały nie było żadnej kolizji to ja bym wał dawał na szlif i robiłbym normalnie remont wtedy będziesz miał pewność że masz OK ...
    Silniki V6 Busso są bardzo fajne rozpisywać bym się mógł na dwie strony ale mają jeden minus niewiele osób wie inne mając nawet tą wiedzę nie dowierzają ... ale generalnie są bardzo wrażliwe na olej na którym jeżdżą ... kupując używkę nigdy nie będziesz wiedzieć na czym to jeździło jaki jest stan panewek ile taki silnik jeszcze pojeździ ...
    a jak zrobisz remont i zalejesz dobrym olejem to będziesz się cieszył z jazdy ponad 200tys km
    to nie ts, tu producent nie przewidział szlifu wału,
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    to nie ts, tu producent nie przewidział szlifu wału,
    Wyrwales mi to z ust ;] a tak pozatym szukaj walu panewki z aso i bedzie smigac!
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. SWAP z 2,5 na 3,0/3,2
    Utworzone przez markus w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-12-2019, 21:12
  2. [GTV Spider] Swap 3.0 24v
    Utworzone przez ar4me w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 11:53
  3. SWAP 156 1.6 TS na 2.5 V6
    Utworzone przez chudydegie w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 11:58
  4. Swap v6 do 147
    Utworzone przez sabotagepl w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 19:56
  5. SWAP z 2.5 na 3.0 24V
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 09:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory