Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 56

Temat: Swap 3.0v6 24 na 2.5 v6

  1. #1
    LukiZmc
    Gość

    Domyślnie Swap 3.0v6 24 na 2.5 v6

    Witam robił ktoś kiedykolwiek przerzutke silnika 3 litrowego na 2.5 litrowy? jesli tak to co trzeba przerabiac, spawać, bądż teżlutować , bardzo prosze jak ktos ma pojecie niech mi ogarnie ten temat pozdr....
    p.s, pytam dlatego ze być może bede miał 2.5 litrowy silnik na free bo 3litrowka mi umarła na ramionach...:-(

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukiZmc Zobacz post
    przerabiac, spawać, bądż teżlutować
    Nic z tych rzeczy, klucze w dłoń i jazda wszystko pasuje. Przełożyć musisz tylko górną łapę silnika (jest inna i wymaga zdjęcia rozrządu) oraz podstawę filtra oleju (jedna szpilka jest w innym otworze). A jeśli ta 2,5- litrówka jest ze 166-tki to nic nie trzeba zmieniać.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    A ECU? Też trzeba zmienić.

  4. #4
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Wydech do katalizatora też nieco inny, ale teoretycznie można zostawić.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post

    A ECU? Też trzeba zmienić.
    Zaadoptuje się, trwa to kilkadziesiąt-kilkaset km, ale czasy wtrysków dobierze sobie z przepływki i sondy. Czujniki są te same więc nie ma problemu. Sam jeżdżę na sterowniku z 2.5-litrówki i tylko wydech troszkę dławi mi silnik na wysokich obrotach. Zabieram się do tego jak pies do jeża.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    A ECU? Też trzeba zmienić.
    Kolego, zmiana z 2.5V6 na 3.0V6 nie wymaga zmiany ECU (nawet sterownik z 2.5 daje większą moc na silniku 3.0 - ok. 240 KM), to odwrotnie może być problem (działać będzie ale może mieć mniejszą moc od 190 KM).
    Jeśli skrzynia manualna, to musisz z 3.0 zdemontować koło zamachowe razem ze sprzęgłem i przełożyć do nowego 2.5 (w 2.5 jest inne koło zamachowe i sprzęgło).
    Reszta jest ta sama.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    U kogo widziales 240 koni na oryginalnym sterowniku? Bo jesli tylko slyszales to szkoda powtarzac bzdury ;]
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    swap z 3.0 na 2.5 ?
    rozumiem takie poświęcenie z 3.0 na 3.2

    - - - Updated - - -

    silnik umarł to trzeba go naprawić ... zrobisz remont to będziesz miał gwarancję jakości na przyszłość

  9. #9
    LukiZmc
    Gość

    Domyślnie

    z ty mremontem masz rajce ..... tylko niewiem co wybrac swap, czy drugi silnik 3.0 a czy moze remont kurcze tu gdzie mieszkam normalnie nikt tak po chłopsku rozsądnie nie potrafi mi doradzic i jestem jednym slowem w czarnej du..... e. a sprzedawac za 5 albo 4 tys to żal ....dylemat mam ....

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Co Ci padlo w tym silniku?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. SWAP z 2,5 na 3,0/3,2
    Utworzone przez markus w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-12-2019, 21:12
  2. [GTV Spider] Swap 3.0 24v
    Utworzone przez ar4me w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 11:53
  3. SWAP 156 1.6 TS na 2.5 V6
    Utworzone przez chudydegie w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 11:58
  4. Swap v6 do 147
    Utworzone przez sabotagepl w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 19:56
  5. SWAP z 2.5 na 3.0 24V
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 09:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory