Strona 13 z 27 PierwszyPierwszy ... 34567891011121314151617181920212223 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 270

Temat: Wymiana kierownicy na multifunkcyjną

  1. #121
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Oj fakt.. masz racje wrzuciłem fotkę nie tej białej kostki.. ta jest od tempomatu rzeczywiście..

    A chodziło mi o inną jak pisałem wyżej.. w każdym razie te 3 kable które do niej dochodzą z zielonej kostki już wiem z Twojego opisu że są mi nie potrzebne.. więc mogę je zaizolować bądź wyjąć z kostki..

    Ale ten schemat cały niestety nadal nie daje mi wszystkich info :/ .. bo wg tego schematu do kostki do taśmy airbag dochodzą 4 kable.. a dochodzi ich 6 i ze schematu jedynie mogę się dowiedzieć że 3 kable idą do sterowania radiem z kierownicy.. ale tyle to ja wiem z kabli które mam w ręku.. a nadal nie wiem do czego są pozostałe 3 kable dokładnie.. bo chce wiedzieć do czego je dolutować..

    Do tego jeszcze mam problem z elearnem i DTE.. w DTE nie mogę znaleźć tego co mi potrzebne.. a w elearnie nie otwierają mi się zdjęcia żadne niewiem czemu i jeszcze jakiś błąd o debugowaniu :/ ehh..

    a do tempomatu mam kompletny przełącznik zespolony.. i kompletny zestaw farbycznych kabli.. z czujnikami.. także rozplącze tam co trzeba z nich.. i tempomat też będzie..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  2. #122
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    D47 czyli taśma ABS ma 12 pinów łącznie i 10 podłączonych.

    Ostatnio edytowane przez cuoreventi ; 21-05-2012 o 14:29

  3. #123
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Dobra udało mi się uruchomić elearna.. jakiś problem z dvg viewerem był.. i rozszyfrowałem tą rozpiskę kabli w kostce którą podałeś wyżej..

    Ogółem na rozpisce jest podane 10 pinów ale kostka fabrycznie ma 6 kabli.. nie więcej nie mniej.. jest nierozbieralna na moje oko więc niczego mi tu nie brakuje z pewnością..

    Nie mogę jeszcze rozgryźć od której strony mam liczyć piny.. ale ponieważ mam fabryczne kolory kabli to jakoś sobie dałem radę..

    Kostka airbag


    - Kabel oznaczony NZ (Fioletowo-czarny), pin 2 idący z kostki taśmy airbag do D97D czyli zworki do pinu 9 łączy się tam z 3 innymi kablami tego samego koloru i idzie potem z pinu 7 do zielonej kostki w radiu do pinu 12

    Zworka (pierwszy od lewej fioletowo-czarny kabel do ten idący od taśmy airbag i potem ten 3 kabel od lewej fioletowo-czarny wraca do zielonej kostki radia)


    - Kabel oznaczony SV (Różowo-zielony), pin 3 idący z kostki taśmy airbag do P20C czyli do zielonej kostki radia do pinu 11

    - Kabel oznaczony SZ (Różowo-fioletowy), pin 4 idący z kostki taśmy airbag do P20C czyli do zielonej kostki radia do pinu 10

    - Kabel oznaczony LN (Granatowo-czarny), pin 5 idący z kostki taśmy airbag do B2H czyli do skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą (kolor zielony) do pinu 12

    Kostka zielona która wchodzi w skrzynkę bezpieczników do której doprowadzamy granatowo-czarny kabel.. widać na dole że wchodzi do tej kostki..


    - Kabel oznaczony MB (brązowo-biały), pin 11 idący z kostki taśmy airbag do M60A czyli do centralki poduszki powietrznej airbag poprzez białą kostkę..

    - Kabel oznaczony ZB (fioletowo-biały), pin 12 idący z kostki taśmy airbag do M60A czyli do centralki poduszki powietrznej airbag poprzez białą kostkę..

    Pozostałych 4 kabli z tego wykazu wyżej wogóle fabrycznie nie ma w tej kostce..

    Kabel MB (brązowo-biały) pin 11 w kostce taśmy airbag ze sterowaniem do kierownicy odpowiada kablowi HB (szaro-biały) pin 1 z dwupinowej kostki ze starej taśmy airbag i musi iść do pinu 14 w kostce centralki airbag M60A (żółty kolor) poprzez białą kostkę która zapewne wpina się w centralkę airbag

    Kabel ZB (fioletowo-biały) pin 12 w kostce taśmy airbag ze sterowaniem do kierownicy odpowiada kablowi CB (pomarańczowo-biały) pin 2 z dwupinowej kostki ze starej taśmy airbag i musi iść do pinu 13 w kostce centralki airbag M60A (żółty kolor) poprzez białą kostkę która zapewne wpina się w centralkę airbag

    Biała kostka do której idą kable airbag (biało-fioletowy i biało-brązowy)


    Natomiast w kostce zielonej która jest w radiu..

    - Pin 7 oznaczenie BL (biało-granatowy) idący do kostki radiotelefonu D75 (biała kostka) do pinu 4
    - Pin 8 oznaczenie BN (biało-czarny) idący do kostki radiotelefonu D75 (biała kostka) do pinu 3
    - Pin 9 oznaczenie BV (biało-zielony) idący do kostki radiotelefonu D75 (biała kostka) do pinu 1

    Kostka radiotelefonu (trzy wystające do góry kable: biało-granatowy, biało-zielony, biało-czarny to te idące od zielonej kostki radia)


    - Pin 10 oznaczenie SZ (różowo-fioletowy) idący do kostki taśmy airbag D47 do pinu 4
    - Pin 11 oznaczenie SV (różowo-zielony) idący do kostki taśmy airbag D47 do pinu 3
    - Pin 12 oznaczenie NZ (czarno-fioletowy) idący do D97D czyli zworki do pinu 7 łączy się tam z 3 innymi kablami tego samego koloru i idzie potem z pinu 9 do taśmy airbag do pinu 2

    Kostka radia zielona ze wszytkimi fabrycznymi 6 kablami


    Więc te 3 kable z pinów 10,11,12 są potrzebne do sterowania radiem z kierownicy.. a jak rozumiem "radiotelefon" do którego idą 3 pozostałe kable to jakieś dodatkowe urządzenie, gdzieś montowana słuchawka także jeśli jej nie mam to nie ma to nic wspólnego ze sterowaniem radiem z kierownicy dla mnie ?
    Ostatnio edytowane przez wheelerwasp02 ; 21-05-2012 o 11:13
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  4. #124
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Więc te 3 kable z pinów 10,11,12 są potrzebne do sterowania radiem z kierownicy.. a jak rozumiem "radiotelefon" do którego idą 3 pozostałe kable to jakieś dodatkowe urządzenie, gdzieś montowana słuchawka także jeśli jej nie mam to nie ma to nic wspólnego ze sterowaniem radiem z kierownicy dla mnie ?
    Była to opcja 833 Przystosowanie do montażu telefonu komórkowego, albo co się tyczy modeli 156 - radio z funkcją telefonu.
    Jeśli nie chcesz podłączyć telefonu do radia (zestawu głośnomówiącego z uchwytem) to piny 7,8,9 Cię nie interesują.

    Jak już ogarniesz kabelkologię to wklej zdjęcie nalepki tego radia co masz. Bo zapewne trzeba będzie przekonwertować sygnał z RC-A, RC-B na DATA IN i DATA GND lub w inny sposób.

  5. #125
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    jak już ogarnę kabelkologię to kupię poprostu to:
    http://allegro.pl/sterowanie-radia-z...310015841.html

    i powinno zamienić sygnał z zielonej kostki na tego "jack'a" i będzie git..

    Bo wiem że napewno moje radio JVC obsługuję sterowanie fabryczne radiem z kierownicy.. bo przed kupnem się upewaniałem czy będę mógł w przyszłości podłączyć..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  6. #126
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Jestem w trakcie roboty.. rozprułem auto bo montuje zegary w słupku.. tempomat i kiere..

    Ale stanąłem na dośc banalnej rzeczy.. jak się odpina tą kostkę od airbaga jak odkręciłem? bo dziwna ta kostka jest.. i nie chce jej popsuć.. tam jest coś zielono-żółtego w sensie ta kostka..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  7. #127
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Nie ma zdjęcia to nie mam jak tłumaczyć...
    W każdym razie bierzesz śrubokręt płaski i musisz jego końcem wyciągnąć bolec który wchodzi prostopadle do poduszki w kostkę AB

  8. #128
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Oj no wiem że nie ma fot ale wiesz jak to wygląda ;D jutro będę walczył dalej..

    W zegarach w sumie podłącza się 3 kable.. +, - i + ze stacyjki.. to gdzie podpiąłeś ten plus ze stacyjki u siebie ? bezpośrednio ze stacyjki z tych grubszych kabli ? czy jakaś opcja pośrednia ?
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  9. #129
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    W zegarach w sumie podłącza się 3 kable.. +, - i + ze stacyjki.. to gdzie podpiąłeś ten plus ze stacyjki u siebie ? bezpośrednio ze stacyjki z tych grubszych kabli ? czy jakaś opcja pośrednia ?
    Odpowiedz na inny temat... Proponuje nie robić tutaj OT
    Ja się wpinałem w skrzynkę bezpieczników. Pamięć - awaryjne, po stacyjce - zapalniczka.

  10. #130
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Jestem w trakcie roboty.. rozprułem auto bo montuje zegary w słupku.. tempomat i kiere..

    Ale stanąłem na dośc banalnej rzeczy.. jak się odpina tą kostkę od airbaga jak odkręciłem? bo dziwna ta kostka jest.. i nie chce jej popsuć.. tam jest coś zielono-żółtego w sensie ta kostka..

    Mam akurat zdemontowaną. Zaznaczyłem na fotce co trzeba odpiąć żeby kostka wyszła. Nie ma co się bać. Ja przy demontowaniu najczęściej szukałem fotek na allegro żeby zobaczyć jak wygląda kostka zdemontowana.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Kostka airbag.jpg
Wyświetleń:	315
Rozmiar:	272.4 KB
ID:	62992

Podobne wątki

  1. [159] Wymiana kierownicy
    Utworzone przez robbie w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 113
    Ostatni post / autor: 20-07-2022, 18:34
  2. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 21-07-2018, 15:13
  3. [159] Wymiana kierownicy
    Utworzone przez krzysiu182 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 08-01-2014, 16:57
  4. Zamiana kierownicy na multifunkcyjną FL
    Utworzone przez Keeperek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-09-2009, 21:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory