Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: przy mocnym przyspieszaniu wyłącza się silnik 1.9 jtd

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Keglo
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD oraz 147 1.9 JTD
    Postów
    49

    Domyślnie przy mocnym przyspieszaniu wyłącza się silnik 1.9 jtd

    przy mocnym wduszaniu pedału gazu wyłącza się silnik, i następnie zapala się lampka kontrolna od wtrysków - czy to sprawa związana z turbo czy z czymś inym ? jak lekko przyspieszam pięknie jeździ, nie kopci itd, filtry i olej były wymieniane,a może pompa paliwa nie daje rady ?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

  3. #3
    Tomulus
    Gość

    Domyślnie

    podłacz sie pod kompa i popatrz co jest przyczyną. U mnie wszyscy stawiali na czujnik wału. Potem jeszcze coś innego. Okazało sie ze mam do wymiany regulator cisnienia paliwa. Teraz bella mi nie gasnie.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Stawiam na przeladowanie turbo lub za wysokie/niskie cisnienie na listwie..

    Podlacz komputer, moze czujnik cisnienia na listwie pada albo wspomniany wczesniej regulator cisnienia w pompie...

    Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar fkkamil
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Kraków/Dęblin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM Progression
    Postów
    219

    Domyślnie

    Wg mnie turbo odpada..auto nie gaśnie od zbyt dużego ciśnienia regulator ciśnienia paliwa bardzo prawdopodobny..jeśli komp odczyta zbyt małe ciśnienie paliwa (tak samo gdy ktoś jeździ bez paliwa) to silnik gaśnie.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Keglo
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD oraz 147 1.9 JTD
    Postów
    49

    Domyślnie

    jutro podłącze alfe u magika pod komputer i zobaczy co jest - "na oko" jeden majster patrzył i mówi, że to coś z pompą paliwa, ale inny ze to siłownik od turbiny - jak zdiagnozuje usterke to Was poinformuję. Lekki stresik był jak wyprzedzałem 2 samochody na szosie, a tu nagle zgasł silnik, brak wspomagania i nagle musiałem się władować na prawy pas, aby na czołówke nie pojechac, a wiadoma inne samochody nie wiedziały co się stało. Wcześniej stawiałem na brudny filtr paliwa, ale powymieniane wszystkie i nadal to samo, też jest druga dziwna sprawa, że auto bardzo długo kręci aż zapali silnik, mechanik patrzył i rozrusznik ok, mam oryginalny alarm alfy - może on już zawodzi i robi zamieszanie w elektryce mojej Alfy ?

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bielsko Biała
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 150
    Postów
    109

    Domyślnie

    podepnij pod kompa i krec az zapali patrz na wartosc cisnienia paliwa powinno byc w granicach 300bar by odpalił jak daje mniej to oby regulator (tylko 300-400zł)

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Turbo jak ma przeładowanie błąd itp to jest "wyłączane" ale silnik działa. Szukaj przyczyny w układzie CR - regulator ciśnienia paliwa, pompa wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Podepnij pod kompa (jeśli nie masz sprzętu, to na pewno ktoś z Twojej okolicy ma) i odczytaj ewentualne błędy, bez tego to "wróżenie z fusów".

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Keglo
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD oraz 147 1.9 JTD
    Postów
    49

    Domyślnie

    byłem u mechanika i w 1 minute zdiagnozował problem bez podpinania do komputera - okazało sie, że był niedokręcony wężyk z listwy zasilającej, który podaje paliwo do silnika - wystarczyło go dokręcić i Alfa przestała gasnąć. Po podłączeniu komputera w pamięci komuter pokazał że właśnie to było przyczyną wyłączania się silnika, jedyne co trzeba zrobić to w przeciągu paru miesiecy wymienić wężyki - a tak jeszcze można jeździć.... a już się bałem że będą niepotrzebne wydatki

Podobne wątki

  1. [159] 3.2 Q4 silnik szarpie przy przyspieszaniu z niskich obrotow
    Utworzone przez Biaggi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 30-09-2016, 05:55
  2. Zgrzytanie przy mocnym przyśpieszaniu
    Utworzone przez Marcell69 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-02-2014, 09:36
  3. 2,4 jtdm 20v dymi przy mocnym przyśpieszaniu
    Utworzone przez adio21 w dziale 156
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 15:00
  4. [Brera] Pojedynczy stuk z przodu przy mocnym hamowaniu
    Utworzone przez YonasH w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-07-2011, 23:48
  5. [GTV] Klekotanie przy 2700 obr., zmniejsza się przy mocnym dodaniu gazu
    Utworzone przez dave w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-04-2010, 23:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory