Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Temat: System Q2

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Czepiłeś się, że na biegu nie obrócę kołem kiedy oba są w powietrzu. Może jakiś zakład?
    Przy zwykłym dyfrze, drugie koło obracałoby się w przeciwną stronę. Bez biegu drugie by stało, ewentualnie obracałoby się (wolniej) w tę samą stronę.
    W LSD niezależnie od biegu czy luzu obydwa kręciłyby się w jedną stronę.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    Czepiłeś się, że na biegu nie obrócę kołem kiedy oba są w powietrzu. Może jakiś zakład?
    Przy zwykłym dyfrze, drugie koło obracałoby się w przeciwną stronę. Bez biegu drugie by stało, ewentualnie obracałoby się (wolniej) w tę samą stronę.
    W LSD niezależnie od biegu czy luzu obydwa kręciłyby się w jedną stronę.
    Niczego się nie "czepiłem" - zwróciłem tylko uwagę, że walka z kompresją przy pomocy koła będzie taką łatwą jak się wydaje.
    Do sprawdzenia czy rozchodzi się o wolny dyfer czy LSD wystarczy podnieść oś i zakręcić jednym z kół - jeśli oba kręcą się w tą samą stronę to W aucie jest LSD.

    "... I guess it's just the way I'm wired."

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    No weź się zastanów
    Jaką kompresją? Obracam półosiami a nie skrzynią i silnikiem. Obrót jednej spowoduje tylko obrót drugiej, a wał się nie obróci. To przez to obrót drugiej półosi będzie odwrotny.
    Przeanalizuj budowę zwykłego dyfra- jedno zawsze może być zablokowane (silnik, lewa, prawa oś) żeby swobodnie obracać dwoma pozostałymi.
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Do sprawdzenia czy rozchodzi się o wolny dyfer czy LSD wystarczy podnieść oś i zakręcić jednym z kół - jeśli oba kręcą się w tą samą stronę to W aucie jest LSD.
    a czy nie pisałem tego samego?

  4. #14
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    dejv odpusc, nie przegadasz...kolega lubi miec zawsze na wieszchu


    pzd.

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar maciey
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała / Czaniec
    Auto
    BYŁA: Alfa GT Q2 1.9 JTDm 2008 177KM 372Nm, jest RCZ
    Postów
    235

    Domyślnie

    Jak poznać wersję Q2 - na podstawie własnego egzemplarza.
    1) Niemal identyczna jak blackline,
    2) Mała różnica we wnętrzu - fotele, mieszek lewarka przeszywane są CZERWONĄ nicią, czarny licznik.
    3) Znaczek Q2 na klapie
    4) Progi z grawerem Q2
    5) Specjalne felgi Q2 - patrz w moją galerię
    6) oczywiście szpera - a gdzie jej szukać - poszperaj w temacie o tym jak to kolega montował u siebie.
    7) Satynowe lusterka, zmieniony grill
    8) Podwójna końcowka wydechu
    9) Skórzana kierownica, też z czerwonym przeszyciem
    10) Nakładki na pedały
    Ostatnio edytowane przez maciey ; 08-09-2012 o 22:24

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fivety
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT veloce base selective
    Postów
    67

    Domyślnie

    Wielkie dzięki za wszystkie wasze sugestie, ale niestety nadal nie udało mi się nic ustalić. Znalazłem na forum temat: http://www.forum.alfaholicy.org/foru...ada_pisze.html , w którym piszą że kręcenie kołem też nie wyjaśnia sprawy. Co do porównania z twoim egzemplarzem maciey, to mam wszystko tak jak ty oprócz wstawek Q2 ale tak jak pisałem to jakaś limitowana edycja więc to też raczej nic nie wyjaśni.
    Jak przyjdzie zima to popróbuje jak się zachowuje na śniegu, może to coś wyjaśni, bo na suchym w ciasnych zakrętach trzyma się idealnie, ale oponach 225, to raczej nie nic nadzwyczajnego.

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    była:GT Q2 1.9, Mito 1.4TB Jest:KIA Sportage XL AWD AT 2.0 CRDi, Honda HRV 1.5 i-VTEC CVT Executive
    Postów
    141

    Domyślnie

    jak nie wyjaśnia jak wyjaśnia, każde fabryczne Q2 miało progi i znaczek na klapie a nie jakaś limitowana edycja.. jak tego nie masz, to masz wersje blackline bez Q2 i tyle.. no chyba że poprzedni właściciel zmienił mechanizm na Q2

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fivety
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT veloce base selective
    Postów
    67

    Domyślnie

    Z tego co mi się wydaje system Q2 był oferowany jako opcja i był dostępny w wersjach blackline.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gacekszadek
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Szadek,Łódzkie
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    42

    Domyślnie

    Stań jednym kołem na asfalcie drugim na piasku, zaciągnij ręczny i rusz... jak będzie kopał na piasku to zwykły dyfer a jak będzie mocno ciągnął to Q2. Ja bym tak zrobił ale moge się mylić co do działania.

  10. #20
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    była:GT Q2 1.9, Mito 1.4TB Jest:KIA Sportage XL AWD AT 2.0 CRDi, Honda HRV 1.5 i-VTEC CVT Executive
    Postów
    141

    Domyślnie

    Cytat Napisał fivety Zobacz post
    Z tego co mi się wydaje system Q2 był oferowany jako opcja i był dostępny w wersjach blackline.
    tak jest był oferowany jako "opcja" i nie tylko w blackline i zawsze był oznaczany progami (z emblematu chyba można było zdezygnować) + podwójne rurki na wydechu, nakładki na pedały, przerabiałem temat jak szukałem swojej bo miała być Q2 jeżeli nei ma durnego znaczka to nie ma Q2, chyba że nie fabrycznie założona
    Ostatnio edytowane przez zero2 ; 09-09-2012 o 21:29

Podobne wątki

  1. System VDC
    Utworzone przez yankes13 w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 20-05-2021, 20:31
  2. 156 q-system
    Utworzone przez Crt w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2015, 15:25
  3. [MiTo] system ASR
    Utworzone przez adekt w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-04-2013, 17:22
  4. [156] V6 Q-System
    Utworzone przez Pfourul w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 16-05-2011, 15:58
  5. vdc system +abs
    Utworzone przez jarek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 20:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory