Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 40

Temat: Silnik 2.0 T.S. obrocone panewki to norma??

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bastersebek
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Krynica-Zdrój
    Auto
    156 2.0 T.S.
    Postów
    228

    Domyślnie Silnik 2.0 T.S. obrocone panewki to norma??

    tak jak w temacie panewki obrocone w 2.0 t.s. to morma?? tez sadzicie ze te silniki to niewypal??

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar stopczyk26
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Malczyce
    Auto
    Peugeot 407 3.0 V6 211KM 2005, Peugeot 307 1.4 88KM 2005
    Postów
    473

    Domyślnie

    Myślę że to wszystko zależy od użytkownika i od tego jak o niego dba.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Jak kto dba tak ma.. opinie jakby nie było słychać nie przychylne dla tych silników i jakby nie było dwulitrówka najsłabiej wypada z pośród TS-ów ja osobiście swego czasu sceptycznie podchodziłem do silników benzynowych Alfy nie uwzględniając V-ki rzecz jasna,ale po smiganiu przez prawie 3miechy 1.8 i sporadycznie 1.6 powiem szczerze,że nie mam tym silnikom nic do zarzucenia jeśli pilnujesz oleju pod max i lejesz dobra oliwe to wytrzymują te silniczki nie małe przebiegi,ale jak juz napisalem wczesniej jak ktos dba tak ma niestety
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  4. #4
    ViP Alfa i Omega Avatar rdk_
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    [ Płock ]
    Auto
    AR 159 [2.4 JTDm 20v]
    Postów
    382

    Domyślnie

    Pieszczone TS'y tez sie przekręcały, pamiętam jak ktos pisał ze po remoncie 2 raz mu sie przekręcił (pewnie kwestia rzetelności naprawy).
    Problem z tego co widac na forum , przeważnie dotyczy 2.0.
    Moim zdaniem za dużo tu tematów z panewka wiec cos musi byc na rzeczy. No ale to moje przemyslenia

    Mi 1.8 służył ok 3 lat, bez żadnych problemów, tylko wymiana oleju Nic sie złego z nim nie dzialo, pięknie sie wkręcał i doskonale brzmiał

    Pzdr
    Anonima Lombarda Fabbrica Automobili


    Alfa Romeo 156 [1.8 T.S 16v 144HP 2001r ] SPORTPACK / Berilna / 2008-2011r
    Alfa Romeo 156 [2.4 JTD 10v 136HP 1999r ] SPORTPACK / Berilna / 2011 - .....
    Alfa Romeo 159 [2.4 JTDm 20v 200HP 2007] SPORTWAGON / 2018-.....

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał rdk_ Zobacz post
    Pieszczone TS'y tez sie przekręcały, pamiętam jak ktos pisał ze po remoncie 2 raz mu sie przekręcił (pewnie kwestia rzetelności naprawy).
    Problem z tego co widac na forum , przeważnie dotyczy 2.0.
    Moim zdaniem za dużo tu tematów z panewka wiec cos musi byc na rzeczy. No ale to moje przemyslenia

    Mi 1.8 służył ok 3 lat, bez żadnych problemów, tylko wymiana oleju Nic sie złego z nim nie dzialo, pięknie sie wkręcał i doskonale brzmiał

    Pzdr
    Ja też nie narzekam poza brakiem mocy bo jakoś 144 kucy mi nie wystarczało a silniczek był zdrowiutki bo od nowości miał nalatane około 120tyś.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Moj przekręcił jak miał 260 tys ( wg hodometru), po remoncie zrobił narazie 80 tys i trzyma ciśnienie, wiec powinno być ok.
    Najlepiej prewencyjnie wymienić panewki, koszt zdecydowanie mniejszy niż remont (chyba 600zł). Gdzieś ktoś pisał ze we Włoszech to było zalecane dla 2.0 TS zmiana panewek przy 180 tys.
    O kondycji panewek świadczy ciśnienie oleju i to czy są drobiny metalu w oleju, na bagnet świecisz latarką ( najlepiej ledową) i patrzysz czy nic nie blyska w oleju. A ciśnienie to Ci każdy mechanik sprawdzi.
    Poza tym blędem kontrukcyjnym ze mocniejszy 2.0 silnik ma ten sam wał co słabsze motory, to jest to bardzo fajny silniczek może nie busso, ale mieści się w 10 LPG , elastyczny na tyle ze się lewarkiem nie macha, a jak potrzeba to nawet troche mocy jest
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :) - kiedyś. Obecnie -> Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 KM
    Postów
    830

    Domyślnie

    To w takim razie za 2 wymiany rozrządu zmienię też lepiej panewki Póki co 130 tys. km i ciągle w górę A Alfa nie narzeka Tylko też ostatnimi czasy nie pałuje go w ogóle, tylko po lekku jeżdżę a potem się śmieją ze mnie że jak emeryt jeżdżę Ale na autostradach latam po 200 km/h ;P

    Ale też moim zdaniem jak się dba tak się ma

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    To chyba niestety prawda że te materiały z których się składa nie odpowiadają mocy silnika. Leje dobry olej i nie przeciążam do odcięcia silnika. Emerycka jazda, no może nie zawsze. Właściwy sposób traktowania 2.0/ to używanie pełnego zakresu obrotów tylko w razie konieczności.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    No nie popadajmy w skrajności, to że wytrzyma 200 tys a nie 500 to nie znaczy ze sobie nie można pokręcić bo i u mnie od czasu do czasu jakąś odcinkę złapie.
    Przeciez na tych silnikach jeździli w pucharze alfy przez 2 lata, ciekawe jak tam wytrzymywały i czy coś było zmienione.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kacper_agh Zobacz post
    na tych silnikach jeździli w pucharze alfy przez 2 lata, ciekawe jak tam wytrzymywały i czy coś było zmienione.
    W silniku nic. W ECU zdjęto (przesunięto wyżej) ogranicznik obrotów (elektronika Alfa Auto Corse), wstawiono wkładkę filtra powietrza King Dragon i wolny wydech. To dało 180 KM

Podobne wątki

  1. Silnik 2.0 TS 155KM lub jego dół (wał, korby, panewki)
    Utworzone przez Michu89 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-03-2012, 10:49
  2. Panowie potrzebuje pomocy. Silnik / panewki
    Utworzone przez alfadrian w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 14:39
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-08-2010, 18:42
  4. [146] Jaka norma Euro ?
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-05-2009, 18:55
  5. [156] silnik 2.5 V6 - koszty naprawy stukającej panewki
    Utworzone przez bomi2000 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-12-2008, 18:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory