Ja w swojej przy okazji wymiany sprzęgła wymieniłem całe to "ustrojstwo" i teraz mam spokój, choć czasem lubi wejść z oporem
Ja w swojej przy okazji wymiany sprzęgła wymieniłem całe to "ustrojstwo" i teraz mam spokój, choć czasem lubi wejść z oporem
Koledzy rozróżnijcie proszę że autor tematu ma 2.0ts czyli skrzynia 5tka i bez podciąganego wstecznego. Wypowiadanie się o dieslach nie ma sensu - podciągany wsteczny i 5 lub 6 biegów... Kompletnie inny system.
Żeby szybko wrzucić w ts wsteczny bez zgrzytu, polecam po wciśnięciu sprzęgła wbić inny bieg i z niego dopiero R.
Dla przykładu, załączona Jedynka -> sprzęgło -> lewarkiem z jedynki na dwójkę i z dwójki na wsteczny -> puścić sprzęgło.
To chyba taki urok tej skrzyni przekładniowej, że sobie zgrzytnie na wstecznym. Jeździłem kilkoma 156 z TSem pod maską i każdy ma tak samo. Wystarczy dłużej przytrzymać sprzęgło i zazwyczaj pomoże. Nie ma też reguły na to kiedy nie chce wskoczyć wsteczny, sporadyczna ale upierdliwa przypadłość.
1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!
Przeciez w TS jest wsteczny niesynchronizowany, to musi zazgrzytać od czasu do czasu jak nie wyhamuje do końca skrzynia albo lekko sprzegło płozi. W Uazie jest jedynka i dwójka bez synchronizacjia też sie da jeździć bez zgrzytów
![]()
Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96