Witam
Zauważyłem, że mam pęknięty przewód chyba od odmy - zaznaczyłem na zdjęciu. Czy orientujecie się, czy można z tym jeździć czy należy go wymienić, za co ten wąż odpowiada?
pozdrawiam
Rafał
Witam
Zauważyłem, że mam pęknięty przewód chyba od odmy - zaznaczyłem na zdjęciu. Czy orientujecie się, czy można z tym jeździć czy należy go wymienić, za co ten wąż odpowiada?
pozdrawiam
Rafał
z tego co wiem to są objawy zatartego silnika:OOOO
zart!!!
Ostatnio edytowane przez bami159 ; 14-09-2013 o 20:39
to raczej norma też tak chyba mam)
mam nadzieje że sie nie obraziłes
Pęknięty przewód od odmy powinien być wymieniony. Może dostawać ci się syf do koła kompresji w turbinie. Może też więcej palić a jeśli masz dpf-a to może Ci go zabijać sadzą aż dojdzie do tego że będziesz musiał go usunąć. W tych sprawach mam spore doświadczenie. Zajmuję się regeneracją turbin i wtryskiwaczy więc wiem jakie ma znaczenie szczelny układ dolotowy.
U mnie odma tez jest troche przypocona.
Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)
Moje Paniehttp://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html
Przy odmie zawsze będą lekkie przypocenia bo to normalne. Odma nigdy nie separuje samego ciśnienia ze skrzyni korbowej. Zawsze puści trochę oleju. Ważne aby nie było w przewodzie żadnej dziury czy pęknięcia.
Polecam wymienić fabryczną niedorobioną metalową opaskę na "zwykłą" regulowaną. Po takim zabiegu zapocenie z tego miejsca zniknęło.
EDIT: Nie zauważyłem za pierwszym razem, że masz już tą opaskę![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10