Cześć,
Czy ktoś rozpatrywał różnice w średnicach baranów pomiędzy poszczególnymi wersjami silników dwunastozaworowych? Jak to wygląda w 'zwykłej' 3.0 12v, a jak w turbo czy też qv?
Cześć,
Czy ktoś rozpatrywał różnice w średnicach baranów pomiędzy poszczególnymi wersjami silników dwunastozaworowych? Jak to wygląda w 'zwykłej' 3.0 12v, a jak w turbo czy też qv?
http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
Nie pamiętam wymiarów ale porównywałem 5 rodzajów;
164 3.0 12v - najmniejsze .....
164 3.0 12vQV - większe - (takie jak w 3.0 24v) - inne wtryski ...701
164 3.0 24v - większe - takie jak w 12v QV - inne wtryski .... 702
164 3.0 24v Q4- największe - takie jak w GTA - nie pamiętam teraz
- - - Updated - - -
w 2.0 Turbo trzeba by porównać będą - krótsze - prawdopodobnie
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_mariot.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_manual.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...103_000km.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...spelniaja.html
http://www.forum.alfaholicy.org/33_1...pewnej_q4.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...129-busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._q4_busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...yla_kolo_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas..._alisija_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ml#post2222278
Pytam, ponieważ w 75 kolektor ma wewnętrzną średnicę 34 mm ;-) zewnetrzna 42, także trochę porzeźbić można. Pytanie, czy warto, jeśli najmniejszy kolektor w 164 ma większą średnicę od tego...
http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
w q4 na ori dolocie przy silniku 3.2 i przelotowym wydechu brakowało powietrza na seryjnym filtrze powietrza wiec założyłem stożek i się poprawiło , natomiast powyżej 5000 obr/min go dławiło, wymieniłem pompę paliwo z ciś 3.2 na 4.1 i zagrało , ale jeszcze się mułowato zachowywała 164 , wymieniłem wtryski na te z gta i porażka , wróciłem do starych wtrysków original tyle że nowych i bawię się kompem aż znajdę idealne zestrojenie , testowałem na próbę na hamowni drogowej tzn. cz. na kołach i komp i testy pokazują od 250 - 280 KM , przy max mocy potrafi się przydławić - szukam dalej przyczyny. Jak będziesz zmieniał dolot to się przygotuj na niezłą zabawę i czasochłonna.
Ostatnio edytowane przez Rafał ; 20-09-2013 o 17:21
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_mariot.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_manual.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...103_000km.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...spelniaja.html
http://www.forum.alfaholicy.org/33_1...pewnej_q4.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...129-busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._q4_busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...yla_kolo_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas..._alisija_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ml#post2222278
Spokojnie, dolot to tylko pierwszy etap prac. Na koniec wleci komputer standalone, w rurę wsadzi się sondę i będzie to wystrojone ładnie. Co do dławienia - nie musiał to być brak powietrza, tylko właśnie skoki afr (nie wystrojone mapy wtryskiwaczy pod nowe parametry pracy). Miałem tak w turbo gdy mapy miałem jeszcze prymitywne i afr szalał podczas jazdy. Generalnie, dzisiaj trochę porzeźbiłem puszkę, będę miał czas i narzędzia, zabiorę się za resztę dolotu. Wtryski mam nadzieję, że na początek wystarczą.
http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
ja do siebie planuje zalozyc 2 glowice z 3.0 ... sprawdzalem ... maja wieksze otwory przeplywu powietrza.. turbo bedzie lepiej pompowac .. blok zostanie stary..
1. 164 TS biała ..była .2. 164 TS LPG zielona ..była.. 3. 164 TS niebieska ..jest ale na części,, 4. 164 TS czarna *była .5 164 2.0 V6 TURBO lpg bordo JEST