Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: średnice kolektorów/baranów w 12v

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie średnice kolektorów/baranów w 12v

    Cześć,

    Czy ktoś rozpatrywał różnice w średnicach baranów pomiędzy poszczególnymi wersjami silników dwunastozaworowych? Jak to wygląda w 'zwykłej' 3.0 12v, a jak w turbo czy też qv?
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  2. #2
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    Nie pamiętam wymiarów ale porównywałem 5 rodzajów;
    164 3.0 12v - najmniejsze .....
    164 3.0 12vQV - większe - (takie jak w 3.0 24v) - inne wtryski ...701
    164 3.0 24v - większe - takie jak w 12v QV - inne wtryski .... 702
    164 3.0 24v Q4- największe - takie jak w GTA - nie pamiętam teraz

    - - - Updated - - -

    w 2.0 Turbo trzeba by porównać będą - krótsze - prawdopodobnie

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Pytam, ponieważ w 75 kolektor ma wewnętrzną średnicę 34 mm ;-) zewnetrzna 42, także trochę porzeźbić można. Pytanie, czy warto, jeśli najmniejszy kolektor w 164 ma większą średnicę od tego...
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  4. #4
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    w q4 na ori dolocie przy silniku 3.2 i przelotowym wydechu brakowało powietrza na seryjnym filtrze powietrza wiec założyłem stożek i się poprawiło , natomiast powyżej 5000 obr/min go dławiło, wymieniłem pompę paliwo z ciś 3.2 na 4.1 i zagrało , ale jeszcze się mułowato zachowywała 164 , wymieniłem wtryski na te z gta i porażka , wróciłem do starych wtrysków original tyle że nowych i bawię się kompem aż znajdę idealne zestrojenie , testowałem na próbę na hamowni drogowej tzn. cz. na kołach i komp i testy pokazują od 250 - 280 KM , przy max mocy potrafi się przydławić - szukam dalej przyczyny. Jak będziesz zmieniał dolot to się przygotuj na niezłą zabawę i czasochłonna.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rafał Zobacz post
    w q4 na ori dolocie przy silniku 3.2 i przelotowym wydechu brakowało powietrza na seryjnym filtrze powietrza wiec założyłem stożek i się poprawiło , natomiast powyżej 5000 obr/min go dławiło, wymieniłem pompę paliwo z ciś 3.2 na 4.1 i zagrało , ale jeszcze się mułowato zachowywała 164 , wymieniłem wtryski na te z gta i porażka , wróciłem do starych wtrysków original tyle że nowych i bawię się kompem aż znajdę idealne zestrojenie , testowałem na próbę na hamowni drogowej tzn. cz. na kołach i komp i testy pokazują od 250 - 280 KM , przy max mocy potrafi się przydławić - szukam dalej przyczyny. Jak będziesz zmieniał dolot to się przygotuj na niezłą zabawę i czasochłonna.
    Spokojnie, dolot to tylko pierwszy etap prac. Na koniec wleci komputer standalone, w rurę wsadzi się sondę i będzie to wystrojone ładnie. Co do dławienia - nie musiał to być brak powietrza, tylko właśnie skoki afr (nie wystrojone mapy wtryskiwaczy pod nowe parametry pracy). Miałem tak w turbo gdy mapy miałem jeszcze prymitywne i afr szalał podczas jazdy. Generalnie, dzisiaj trochę porzeźbiłem puszkę, będę miał czas i narzędzia, zabiorę się za resztę dolotu. Wtryski mam nadzieję, że na początek wystarczą.
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał bimsky Zobacz post
    Czy ktoś rozpatrywał różnice w średnicach baranów pomiędzy poszczególnymi wersjami silników dwunastozaworowych? Jak to wygląda w 'zwykłej' 3.0 12v, a jak w turbo czy też qv?
    Wszystkie 12 zaworówki maja takie same średnice baranów zew.42mm

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Dyny164
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Berlin .... Chełm
    Auto
    1. 164 TS BIAŁA (BYŁA) 2. 164 ZIELONA (BYŁA) 3. 164CZARNA (byla).4.164ale na czesci.5 164V62.0TURBO
    Postów
    352

    Domyślnie

    ja do siebie planuje zalozyc 2 glowice z 3.0 ... sprawdzalem ... maja wieksze otwory przeplywu powietrza.. turbo bedzie lepiej pompowac .. blok zostanie stary..
    1. 164 TS biała ..była .2. 164 TS LPG zielona ..była.. 3. 164 TS niebieska ..jest ale na części,, 4. 164 TS czarna *była .5 164 2.0 V6 TURBO lpg bordo JEST

Podobne wątki

  1. Uszczelnienie kolektorów 3.0v6
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-03-2015, 13:37
  2. [164] 164 24V - opaski do łączników kolektorów ssących
    Utworzone przez tadzik128 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-02-2015, 17:32
  3. Magik od kolektorów ssących w lubelskim
    Utworzone przez Mokatte w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-08-2014, 06:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory