Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Turbo lag - opóźnienie mocy po zmianie biegu

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie Turbo lag - opóźnienie mocy po zmianie biegu

    Odkąd kupiłem swoje 2.4 147kW mam niestety objaw opóźnienia przyrostu mocy po zmianie biegu. Kręcę auto np. na 3 biegu do 3000obr, zmiana na 4 i przez sekundę (tak pi razy drzwi... może dwie czasem) nic się nie dzieje. Dopiero po chwili auto znów przyspiesza.
    Wskazówka turbo zachowuje się tak, że z początku powoli idzie do góry, a jak przychodzi moc to strzela w górę.

    Po puszczeniu gazu słyszę jakiś dźwięk jakby z czegoś uchodziło powietrze (przeglądałem wątki, nie jest to dźwięk taki jak przy nieszczelności kolektora wylotowego- zresztą Tomek_KRK powiedział, że jest ok jak byłem u niego na wywalaniu klap)

    Podłączałem się kablem do ECU i mi pokazuje przy przepływce: wartość zmierzona 450, wartość oczekiwana 350 :/ (czy tam zmierzona 350, oczekiwana 250- nie pamiętam). Jest 100 różnicy... czy to może być jakiś trop? Jakie są u Was wartości?



    Zapytałem się parę osób co to może być i napisali mi, żeby sprawdzić:
    - rozrząd (na bank jest ok)
    - szczelność dolotu,
    - pierburg podciśnieniowy (chodzi o zawór VGT z przodu auta?)
    - przewody podciśnienia (przewody z VGT wyglądają ok)
    - kompensator podciśnienia z tyłu motoru (co to jest? jak to wygląda? poprosiłbym o zdjęcie jakieś gdzie to się znajduje lub gdzie to znaleźć w ePER)


    Reakcja na gaz samochodu jest ok, ale tylko jak turbo jest trochę podpompowane. Jak jest na drugiej kresce to chwilkę się zastanawia.

    Proszę o pomoc!
    Ostatnio edytowane przez AirAjti ; 14-12-2013 o 16:27
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    O tej różnicy to pomiar robiłeś na jałowym? Jak masz EGR wyłączony to jest ok. A przepływkę sprawdzałeś?

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Tak, pomiar na jałowym, ale jak gazowałem to też była różnica około 80-100. Auto cały czas stało.

    EGR zaślepiony całkowicie i wyłączony.
    DPF sprawny.

    Przepływkę sprawdzałem tylko przez kabelek. Nie zaglądałem fizycznie do niego. Jakby był brudny to by chyba zaniżał, a nie zawyżał wartość, hm? No ale oczywiście mogę sprawdzić go tylko nie wiem czego szukać
    Ostatnio edytowane przez AirAjti ; 14-12-2013 o 18:12
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Przepływkę sprawdza się wyłącznie pod obciążeniem (czyli jazda). Tak to nie ma sensu.

    Po czym stwierdzasz że DPF sprawny? Lag może być spowodowany zapchanymi katami/dpfem. Jaki przebieg?

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Przebieg auta 165k km, DPF wg historii wymieniany na gwarancji przy 80k km
    DPF wypala sie normalnie, co okolo 600-1000km w zaleznosci czy miasto czy trasa.

    Auto jest zrywne.

    OK sprawdze przeplywke pod obciazeniem. Zrobie logi i wrzuce na forum.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Ja robiłem logi pod obciążeniem i przepływomierz wydawał się być sprawny. Jednak skusiłem się na jego wymianę i pozbyłem się problemu falowania ciśnienia doładowania podczas przyspieszania z butem w podłodze w zakresie 2000-3000 obr/min.

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Zapytałem się parę osób co to może być i napisali mi, żeby sprawdzić:
    - rozrząd (na bank jest ok)
    - szczelność dolotu,
    - pierburg podciśnieniowy (chodzi o zawór VGT z przodu auta?)
    - przewody podciśnienia (przewody z VGT wyglądają ok)
    - kompensator podciśnienia z tyłu motoru (co to jest? jak to wygląda? poprosiłbym o zdjęcie jakieś gdzie to się znajduje lub gdzie to znaleźć w ePER)
    Jeszcze kilka wniosków. Wymiana zaworu podciśnieniowego poprawiła u mnie trochę sterowanie turbiną, wykresy ciśnienia doładowania były łagodniejsze.
    Przewody kosztują 20 zł, kupujesz na metry, więc łatwo i tanio wymienić.
    W 1.9 nie mamy już akumulatora podciśnienia. Jeśli w 2.4 jest taki akumulator to można go ominąć. Żeby go znaleźć musisz iść po nitce do kłębka – czyli prześledzić skąd idą przewody podciśnienia do zaworu VGT, jeśli bezpośrednio z vacuum pompy to też nie masz akumulatora podciśnienia.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 14-12-2013 o 23:26

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Ja robiłem logi pod obciążeniem i przepływomierz wydawał się być sprawny. Jednak skusiłem się na jego wymianę i pozbyłem się problemu falowania ciśnienia doładowania podczas przyspieszania z butem w podłodze w zakresie 2000-3000 obr/min.
    Jesteś tego 100% pewien?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Tez mam takie opuznienia w mocy po zmianie biegu. Zeby szybciej jechac to musze biegi zmieniac z gazem wtedy brak tych logow... przeplywka podmieniana zaworek VGT tez klap nie ma EGR sprawny.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Jesteś tego 100% pewien?
    W trzech słowach:
    ze starym przepływomierzem wykres na hamowni to fale Dunaju, odpięcie przepływomierza od razu wygładza wykres. Po wymianie przepływomierza ciśnienie doładowania stoi sztywno (prawi sztywno, bo oczywiście nie mamy stałego doładowania w całym zakresie obrotów tylko lekko narastające, a potem opadające). Problem opisywałem szeroko w wątku o falującym ciśnieniu doładowania. Logi, które można zrobić przez FES/MES są próbowane co 1,5 lub co 2 sekundy, co powoduje, że nie nadają się one do precyzyjnej diagnozy. W zasadzie sens tych logów jest tylko na V biegu w zakresie obrotów 1800-4000 obrotów. Ale to tylko na niemieckiej autostradzie, bo prędkości podczas takiej próby zbliżają się do 200 km/h.

    Ja osobiście logów robić przez najbliższy czas nie będę, bo porzuciłem auto u mechanika. Niestety Alfa po raz kolejny strzeliła focha. Ale to już temat na inny wątek.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0070.jpg
Wyświetleń:	112
Rozmiar:	71.8 KB
ID:	116609Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0071.jpg
Wyświetleń:	181
Rozmiar:	69.6 KB
ID:	116610Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0072.jpg
Wyświetleń:	175
Rozmiar:	45.9 KB
ID:	116611

    Dziwna rzecz- zagladalem pod maske i odkrylem, ze vacuum pompa prawdopodobnie jest od 1.9 150koni... Czy w 1.9 150KM i 2.4 200KM sa takie same pompy podcisnienia?

    Na 3 zdjeciu, pod EGR to jest ten kompensator? Jesli tak, to jak mam sprawdzic jego szczelnosc?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

Podobne wątki

  1. [159] Napęd Q4 - stuki przy zmianie biegu.
    Utworzone przez ScorpioPL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 11-12-2021, 13:09
  2. [159] Dzwiek i szarpniecie przy zmianie biegu
    Utworzone przez FISHA159JTDM w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 69
    Ostatni post / autor: 26-01-2015, 19:03
  3. Szarpnięcie po zmianie biegu
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 18:35
  4. Nie ciągnie po zmianie biegu, dziurawy intercooler ??
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-08-2011, 21:35
  5. [146] Przerywanie przy zmianie biegu .
    Utworzone przez TheRomanist w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-06-2011, 16:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory