Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [156] 1.9 JTD - Trzęsie się, szarpie, zamula

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Angry [156] 1.9 JTD - Trzęsie się, szarpie, zamula

    Witajcie,

    od paru dni mam następujący problem z moją Bellą, który nastąpił z dnia na dzień.

    Zauważyłem, że auto ruszając z 1 czy 2 bez gazu, zaczęło się jakoś bardziej trząść, a nawet i gasnąć - gdzie wcześniej ruszałem bez problemowo, lekko, płynnie - przez co muszę ruszać z dawką gazu. Auto podczas jazdy w trasie drży, a praca silnika (jego odgłos) w kabinie zaczął przypominać raczej rasowego benzyniaka (nieadekwatnie do posiadanej aktualnie prędkości), również pod względem wkręcania go na trochę wyższe obroty "aby szło". Spalanie również wzrosło. Gdy wezmę ją na wzniesienie i DELIKATNIE zacznę ją puszczać ze sprzęgła bez gazu, to ciągnie na tej 1, 2 czy nawet od biedy 3, jednak widać, że za bardzo się męczy.

    Czuję, że coś obciąża mi silnik, jednak nie wiem co - auto nie ma już takiego przyspieszenia jak miało (po wdepnięciu na 4 biegu do dechy auto potrzebuje 2-3 sekundy na reakcję, gdzie wcześniej od razu przyspieszał). Puszczając gaz podczas szybkie jazdy następuje szarpnięcie, takie jakby przyduszenie. Całość ratuje jakoś turbina, która od powiedzmy tych 2,5 tyś. dodaje mu kopa. Czuję, jakby ktoś podczas jazdy trzymał mnie za dupę i jak gdyby spowalniał, a moc szła w powietrze. Tak jakby był problem z początkowymi obrotami na każdym biegu. To by było na tyle opisywania wrażeń z jazdy

    Mam problem z klimatyzacją, ponieważ nie kręci mi się elektromagnes tak jak powinien (tak jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=NDs-O7QqECw ), przez co odpalając klimę silnik był dodatkowo obciążony i auto traciło przyspieszenie i zaczynało się trzepać podczas jazdy,bo cały czas próbował się załączyć -czyli mam teraz te same objawy, JEDNAK Z WYŁĄCZONĄ KLIMĄ. Wcześniej gdy wyłączałem klimę po nieudanej próbie załączenia jej, silnik zaczynał pracować normalnie i obciążenie silnika znikało, co momentalnie było odczuwalne podczas jazdy.

    Teraz co już sprawdziłem:
    - wyskakuje mi błąd EGR (mam zaślepiony), zabrałem się za przeczyszczenie ale elektormagnes jak i tłoczek w środku są tak zapieczone nagarem, że już raczej nie do odratowania (komp. pokazuje otwarcie zaworu na 1%), no ale odrzucam go, bo błąd wyskakuje przez zaślepienie, zaś zaślepienie powinno (chyba) wyeliminować jakiekolwiek problemy z egrem, również z tego faktu, że zaślepiany był dawno, a auto parę dni temu przestało działać jak należy.
    - wyskakuje mi błąd świecy żarowej i świeci sprężynka na zegarach,
    - odpinałem przepływomierz - żadnej reakcji na lepsze, czy gorsze, więc stawiam, że działa prawidłowo.

    Nie wiem czy to istotne - dodając gaz i puszczając rusza mi się drążek zmiany biegów

    Chciałbym Was prosić o pomoc, jak się kierować z diagnozą, w jakim kierunku.. Co posprawdzać. A może ktoś z Was miał podobny problem.

    Pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez JAC0 ; 18-08-2014 o 22:46

  2. #2
    Użytkownik Embrion Avatar Grzegorz.d
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Andrychów
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sw 2.4Jtdm
    Postów
    11

    Domyślnie

    Ja niedawno miałem podobne objawy, co prawda silnik nie trząsł mi się jakoś bardzo, (ale na pewno nie pracował równo) auto było zamulone na wolnych obrotach do tego stopnia że potrafiła je zgasić pompa od wspomagania wraz z klimą, dodatkowo auto znaczniej dymiło na wolnych obrotach. Powyżej 2.5 tyś obr. problem jakby ustawał. Przyczyną moich problemów była padnięta uszczelka pod głowicą . Przepaliła się między cylindrami i silnik nie miał kompresji i dodatkowo dostawał lewe spaliny do pozostałych cylindrów co dawało efekt identyczny jak padnięty EGR. Tak więc jeżeli nie będziesz miał innych pomysłów to proponuje sprawdzić ciśnienie sprężania, test prosty niezbyt drogi a wyeliminuje bądź potwierdzi awarie mechaniczną .

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kivi89
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Inowrocław
    Auto
    159 1.9 8v
    Postów
    445

    Domyślnie

    jesli masz zaslepiony EGR prawidlowo albo nawet calkowicie odpiety i wywalony jak ja.. to tak czy inaczej bedzie blad ale nie ma on wplywu na prace silnika..

    sprawdz jeszcze poduszki silnika ( to odnosnie telepania ) i te swiece dokladnie

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    Auto nie kopci. W jaki sposób sprawdzić to ciśnienie?

    Świeca żarowa nie ma raczej nic do tych objawów. Zrobić ją przed zimą musze i tak, żeby nie było jaj z odpaleniem na mrozie - chociaż na razie i tak super kręci.

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar Grzegorz.d
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Andrychów
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sw 2.4Jtdm
    Postów
    11

    Domyślnie

    Większość warsztatów posiada czujnik do pomiaru ciśnienia sprężania.
    A silnik poza tym że się trzęsie to nie wydaje dziwnych dźwięków ?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    Nic takiego nie zauważyłem. Opisz proszę jakie to dźwięki.

    Jeszcze wpadło mi na myśl - czy stary i zasyfiony filtr powietrza mógłby coś takiego powodować, jak wspomniałem w 1-szym poście?

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar Grzegorz.d
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Andrychów
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sw 2.4Jtdm
    Postów
    11

    Domyślnie

    U mnie na wolnych obrotach a w szczególności przy dodawaniu gazu z wolnych obrotów tak do 1500-2000 rpm słychać było uderzenia powietrza w filtr. Dźwięk łudząco przypominający bulgot silnika bokser.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    To mie mam takich cudów u siebie.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Ściągnij pasek wieloklinowy i zobacz co będzie. Jak masz problem ze sprężarką to może ona obciążać silnik.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    Ona jest wyłączona - nie jeżdżę na klimie, więc raczej to nie ona obciąża mi silnik

    Dziś zmieniam filtr powietrza, bo daaaaawno nie był ruszany, może to coś pomoże....
    Ostatnio edytowane przez JAC0 ; 19-08-2014 o 15:39

Podobne wątki

  1. 147 zamula i gaśnie
    Utworzone przez Żabka1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-05-2015, 16:55
  2. Odpowiedzi: 74
    Ostatni post / autor: 15-09-2014, 17:17
  3. [145] Zamula na benzynie
    Utworzone przez mencnar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-08-2011, 19:38
  4. 2.4 136 zamula
    Utworzone przez Bolec-scnm w dziale 156
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post / autor: 10-03-2010, 19:03
  5. [156] Zamula
    Utworzone przez Izabela w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 25-07-2008, 15:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory