Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Ciężkie sprzęgło V6 Turbo

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie Ciężkie sprzęgło V6 Turbo

    Wiem, że zapewne docisk, ale zanim rozbiorę chciałbym sprawdzić inne możliwości. Jakieś pomysły?
    Dla ścisłości sprzęgło się nie ślizga, ale za to chyba nie do końca wysprzęgla (biegi potrafią wchodzić dosyć ciężko).
    Czy V6 TB ma dwumasę?
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Zacznij od sprawdzenia wężyków. Z czasem zmniejsza się przekrój i dlatego ciężko chodzi pedał. Sprawdź czy nie jest skrzywiona dzwignia na pedale sprzęgła ta co łączy się z pompką sprzęgła.
    Nie masz dwumasy.

    A jak puścisz sprzęgło to pedał wraca szybko czy wolno?
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź.

    Pedał wraca wolno. O przewodach pomyślałem, o dźwigni nie. Gość, od którego kupiłem tę alfę twierdzi, że sprzęgło było robione. Zwykle zlewam takie gadanie, ale ten nie wydawał się bredzić, więc może sam docisk jest jednak ok.
    Tak więcej pytań zadając - łożysko jest pchane, czy ciągnione?

    Pzdr,
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Zacznij od wymiany przewodów. To najtańsza opcja i powinno być normalnie po wymianie.
    Łożysko oporowe powinno być ciągnięte w FL.
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Dzięki.

    Sprawdzę przewody i dam znać.

    - - - Updated - - -

    ar4me - widzę w twojej sgnaturce 6 biegów. Skąd skrzynia?
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Skrzynia od 166 3.0
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Ale do 12V nie podejdzie?
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    166 2.0 turbo i 3.0 ma taką samą skrzynię. W moim temacie w poście 25 wrzuciłem fotki różnic. http://www.forum.alfaholicy.org/33_1...ml#post1643986
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Dla potomnych.
    Za poradą z alfabb wywaliłem restryktor przed wysprzęglikiem. Roboty 10 minut łącznie z wymontowaniem puszki filtra powietrza.
    Sprzęgło jak w nowym aucie.
    Ostatnio edytowane przez premek ; 04-08-2015 o 21:52
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    Za poradą z alfabb wywaliłem restryktor przed wysprzęglikiem
    A cóż to za ustrojstwo? Jak Ci teraz sprzęgło chodzi? W sensie czy trzeba mocniej wciskać niż w innych autach? U mnie wydaje się chodzić normalnie, pedał szybko i sprawnie wraca, jednak nie mam niestety porównania z inną 164...

Podobne wątki

  1. Ciężkie otwieranie drzwi
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-11-2015, 09:08
  2. Ciężkie odpalanie 2.0 T.S
    Utworzone przez marcinc6 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-07-2014, 09:15
  3. Ciężkie pierwsze odpalenie 2.5 V6
    Utworzone przez wojo003 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2014, 21:23
  4. Ciężkie sprzęgło na ciepłym silniku
    Utworzone przez godol w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-03-2012, 23:11
  5. Ciężkie zapalanie
    Utworzone przez Woju w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-09-2009, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory