Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Problem 2000 obr/min i nic więcej. Turbo nie dmucha. 1.9jtdm 8v

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jacekz
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 8v
    Postów
    42

    Domyślnie Problem 2000 obr/min i nic więcej. Turbo nie dmucha. 1.9jtdm 8v

    Szanowni Alfaholicy,
    przydarzyła mi się dziś następująca awaria.
    1) Jadę autostradę 160km/h z włączonym tempomatem. Po przejechaniu około 20km tempomat się wyłączył, a samochód stracił moc.
    Turbo przestało dmuchać.
    2) Zjechałem na parking. Na biegu jałowym wcisnąłem gaz do podłogi, silnik uzyskuje 2000 obrotów i nic więcej. Nie ma możliwości wkręcenia na wyższe obrote.
    Zgasiłem silnik, uruchomiłem i jedzie normalnie.
    Po kolejnych kilku kilometrach samochód stracił moc. Turbina nadal dmuchała, ale samochód bardzo niechętnie przyspieszał, po chwili wrócił objaw opisany w punkcie nr. 1.

    Przez kolejne kilka kilometrów sytuacja powtarzała się. Następnie samochód postał 30minut z wyłączonym silnikiem.
    Podczas trasy powrotnej (50km) objaw wystąpił raz i po ponownym uruchomieniu silnika ustąpił na dobre.
    W samochodzie jest wymienione turbo, egr off, klapa gasząca off.
    Objaw występował już na starej turbinie, jednak po wymianie przez 500-600 km nie występował.

    Co może być przyczyną?

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dlaczego masz wyłączoną klapę gaszącą?

    Sprawdź wężyki podciśnienia. Jakieś błędy?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jacekz
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 8v
    Postów
    42

    Domyślnie

    Klapę mam wyłączoną, ponieważ się uszkodziła.
    Z tego co zrozumiałem uszkodziła się mechanicznie. Wyłączali mi ją w autka.pl .
    Błędów brak.
    Jutro pewnie podjadę do serwisu, ale chciałbym wiedzieć z jakimi kosztami się liczyć...

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    AR 159 1.9 120
    Postów
    120

    Domyślnie

    Dpf masz na pokladzie?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jacekz
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 8v
    Postów
    42

    Domyślnie

    Dpf jest, ale zadnych problemow nie sprawial do tej pory.
    Co około 700 kilometrów się wypala jeżdżac w trybie mieszanym.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    AR 159 1.9 120
    Postów
    120

    Domyślnie

    Turbina była nowa czy regenerowana? Termostat trzyma temperaturę?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    308

    Domyślnie

    auto wywaliło błąd i przeszło w tryb awaryjny stąd brak mocy, odłączenie tempomatu itd. podstawą jest podłączenie komputera i sprawdzenie kodu błędu a następnie adekwatna naprawa.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    A wtyczka w klapie podpięta?
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    po 1 komp, jesli nie zapisał błędu to trzeba jeździć z podpiętym laptopem do momentu wystąpienia awarii. Ja miałem podobnie w astrze H i padł zawór overboost sprawdź też jak jest z czujnikiem ciśnienia doładowania /sprawdź strzałkę od wskaźnika doładowania na konsoli centralnej/

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2005 120km 260 tyś.
    Postów
    32

    Domyślnie

    Czujnik za 200 zł. nie pamiętam dokładnie który to był. Miałem takie same objawy, auto przez chwilę jechało normalnie do chwili aż nie złapał błędu i tylko do 2000 tyś obrotów. Zgasiłem silnik uruchomiłem i przez pare min normalnie jechał póki znów nie złapał błędu. Nie pamiętam co to za czujnik a na allegro nie sprawdzę przez debilny system archiwalny. Z tego co pamiętam jakiś czujnik zamykający i otwierający zawór. Przynajmniej po wymianie przestało autem szarpać przy gaszeniu

    - - - Updated - - -

    znalazłem PRZEPUSTNICA ALFA 159 1.9 JTD.08R.48CPD4

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 29-04-2016, 11:24
  2. 2.4jtd problem gdzies dmucha powietrze
    Utworzone przez Artur911 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 08:06
  3. oblem z Turbo, 1.9 jtd 2000
    Utworzone przez piotrekpelec w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-12-2010, 11:32
  4. więcej niż 120KM z 1.9JTDM 8V
    Utworzone przez maciek13 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-05-2010, 06:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory