Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Wibracje na półosiach

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie Wibracje na półosiach

    Mam kłopot ze zlokalizowaniem niewielkich drgań przy prędkościach 120km/h wzwyż, wymieniłem opony, tarcze hamulcowe, wszystko sprawdzone i profesjonalnie wyważone. Problem występuje też na zimówkach (mam całe koła) więc to nie felgi/opony. Przy hamowaniu też nie ma stuków i wibracji, podobnie nie nasilają się przy przyspieszaniu. Drgania są niewielkie i wyczuwalne tylko na idealnie równej drodze niemniej jednak irytujące na dłuższą metę przy jeździe autostradowej i najbardziej odczuwalne przy 130-140 km/h. Jak się dobrze wsłucham to słychać też jakby głuchy rytmiczny stuk z przodu, ale bardzo słabo bo jest zagłuszony przez silnik. Do głowy przychodzą mi tylko półosie, ale z tego co się zorientowałem przy uszkodzeniu przegubów drgania i hałasy powinny nasilać się przy przyspieszaniu lub skręcaniu, a u mnie nic, jest dokładnie tak samo. Macie pomysł gdzie szukać?
    Dodam, że tak jak u wszystkich, mam lekkie luzy na kielichach/skrzyni, tzn. koło na podnośniku obraca się tak z 45stopni, ale nie chcę w to inwestować dopóki nie będzie to konieczne.

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    A oczyściłeś czoło piasty i felgi??? To miejsce też jest ważne. Czasem źle ustawiona geometria też daje takie odczucia szczególnie przód.
    Co do półosi, to niektóre miały zakładane tłumiki drgań. Może ci odpadł i dlatego taki efekt???

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Miałem kiedyś podobne wrażenie jak mi zacisk z przodu poszedł, tłoczek się w nim zacinał, zwróć uwagę czy nie masz brudnej tarczy od klocka ( takiej ciemnej nawierzchni na tarczy) a jak nie to pewno łożyska, nie szumi ci nic podczs jazdy?
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 09-05-2016 o 11:52

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Zapewne padają łożyska mech.różnicowego ... piękna skrzynia M32
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Byłem dzisiaj jeszcze raz wyważyć jedno koło, wcześniej zastosowałem sposób z podnośnikiem, rozpędziłem koło do 160 km/h i dość mocno wibrowało już przy 80 km/h, potem spokój i znowu przy 140 km/h. Okazało się że z dwóch stron po 15g niewyważone, ponadto opona lekko chodzi na boki. Teraz jakby tych wibracji nie ma ale pewności nie mam bo w Wwie ciężko o idealnie równe drogi. Jeśli wyważenie nie pomoże będę reklamował kolejną nową oponę Dunlopa...

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    A jak podniesiesz auto i poruszysz kołem to lata na boki? bo jak tak to na 100% łożyska do wymiany, w 159 są razem z piastą

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Byłem dzisiaj jeszcze raz wyważyć jedno koło, wcześniej zastosowałem sposób z podnośnikiem, rozpędziłem koło do 160 km/h i dość mocno wibrowało już przy 80 km/h, potem spokój i znowu przy 140 km/h. Okazało się że z dwóch stron po 15g niewyważone, ponadto opona lekko chodzi na boki. Teraz jakby tych wibracji nie ma ale pewności nie mam bo w Wwie ciężko o idealnie równe drogi. Jeśli wyważenie nie pomoże będę reklamował kolejną nową oponę Dunlopa...
    Ty tak serio z tym podnośnikiem i wkręcaniem kół do takich prędkości?!

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    A jak podniesiesz auto i poruszysz kołem to lata na boki? bo jak tak to na 100% łożyska do wymiany, w 159 są razem z piastą
    Serio? A ja myślałem, że tak tylko w Polonezie.

    A na poważnie, to w ten sposób możesz zdiagnozować luz na końcówkach drążka kierowniczego. Luz na łożysku w pierwszej kolejności objawiałby się hałasem, a zanim wystąpiłby wyczuwalny w ten sposob luz, to kierownikowi pojazdu prawdopodobnie od hałasu zagotowałby się mózg.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Ty tak serio z tym podnośnikiem i wkręcaniem kół do takich prędkości?!
    dlaczego nie, przecież koło chyba nie odpadnie oczywiście trzeba wyłączyć VDC i nawet błędu ABS nie ma. Przy okazji sprawdziłem że nie da się wyłączyć silnika przy prędkości > 5 km/h

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Serio? A ja myślałem, że tak tylko w Polonezie.

    A na poważnie, to w ten sposób możesz zdiagnozować luz na końcówkach drążka kierowniczego. Luz na łożysku w pierwszej kolejności objawiałby się hałasem, a zanim wystąpiłby wyczuwalny w ten sposob luz, to kierownikowi pojazdu prawdopodobnie od hałasu zagotowałby się mózg.
    Ok sorki wydawalo mi się że one mogą mieć jakąś styczność z problemem, głownie chodziło mi o luzy na kołach, łożyska jak zaczynają szumieć, to na począdku cicho i tak coraz bardziej i bardziej, tak miałem.
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 10-05-2016 o 13:18

Podobne wątki

  1. [159] Wibracje kierownicy
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-09-2015, 07:20
  2. [156] JTD - wibracje
    Utworzone przez mateo88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-02-2015, 08:56
  3. co myślicie o półosiach GSP?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-08-2013, 20:24
  4. AR 166 2,4 JTD - wibracje
    Utworzone przez Swistak w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 12-04-2012, 14:30
  5. [Giulietta] Wibracje!!!!
    Utworzone przez abdave w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 16-11-2011, 20:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory