Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: brak mocy poniżej 3 tys. obr/min

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa 166 2.0TS
    Postów
    8

    Domyślnie brak mocy poniżej 3 tys. obr/min

    Witam,
    Od niedawna jestem posiadaczem Alfy 155 1.6 16v. Silnik ma przejechane 160 tys. km i generalnie sprawuje się dobrze, ale dopiero po przekroczeniu 3 tys. obr. Poniżej jest bardzo słaby i zastanawiam się czy ten typ tak ma, czy jednak jest możliwośc poprawy. Zastanawiam się, czy może to być wina wariatora (po odpaleniu przez 1-2 sec. słychac stuk jak przy za dużym luzie zaworowym) czy moze to na przykład wina świec zapłonowych?
    Może ktos miał podobne problemy i udało mu sie im zaradzić?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Piotrekk
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 155 Formula ,AR 166 3.0 v6, 3.2, AR GTV 3.0 v6, AR 156 2.0 T.S., AR 159 3.2 V6, AR GTV 2.0 V6 TB
    Postów
    87

    Domyślnie

    Może stukać ci wariator ,może to być coś innego , musisz pojechać do mechanika i zdiagnozować usterkę , a z reguły te silniki do 3 tys. to nie mają zbyt porywającego przyspieszenia , wolą wyższe obroty. Pozdrawiam

  3. #3
    VIECIO
    Gość

    Domyślnie

    tak jest z tymi silnikami maja one kopa dopiero powyzej 3 tys, moja dopiero ma mega kopa po 3 tys obrotow ale od samego zera tez sie niezle zbiera

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa 166 2.0TS
    Postów
    8

    Domyślnie

    Tak, wiem że z 1,6 rakiety nie będzie ale w końcu 120 koników jest. A czasem mam wrażenie że mój poprzedni CC900 zbierał sie szybciej...
    Cóż, jakoś przeżyje, a następna Alfa będzie z silnikiem 2.4jtd..

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    jest prawda ze TS lubi wyzsze obroty.ale napewno nie jest prawda i nie jest to normalne ze wystepuje "mulenie"czy cos pdobnego.swiece oczywiscie maja wplyw na osiagi.nie wiem jaki przebieg masz na tych swiecach i jakie masz zamontowane.nie sadze by stukot wariatora ktory odzywa sie tylko przy rozruchu wplwal na to ze brakuje mocy.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    wipi
    Gość

    Domyślnie

    Też miałem problemy z "przestawieniem" się - wcześniej była mazda 626, gdzie optynalny moment obrotowy był przy ok 2000 obr/min.
    Te silniki potrzebują wkręcenia na conajmniej 3000 by elastycznie reagować.......taki typ.
    Sprawiłeś sobie sportową limuzynę, mi "przestawienie się" zajęło prawie pół roku, teraz lubię jak mruczy.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar adk
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    ok. Mińsk Mazowiecki
    Auto
    145 2.0 T.S. QV-style
    Postów
    243

    Domyślnie

    Cykanie wariatora po odpaleniu wydaje mi się nie tyle normalne, co do zaakcpeptowania, może to swiadczyć o początku jego końca, ale jak się skończy wtedy parkotał będzie cały czas. Mi też cyka przez kilka sekund po odpalniu, jeżdżę na nim 20kkm, po regeneracji. I tak jak koledzy wyżej pisali, do 3000RPM nie oczekuj po tym silniku niczego specjalnego, powyżej 3000 pojawia się dynamika.

    Pozdrawiam.

    PabloGarage Group
    www.pablogarage.pl
    Mechanika / Renowacja powłoki lakierniczej / Flokowanie
    facebook.com/flokujemy

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa 166 2.0TS
    Postów
    8

    Domyślnie

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    Trochę się uspokoiłem co do wariatora, jak będe robił rozrząd to pomysle co z nim zrobić. Poza stukami zaraz po odpaleniu silnik pracuje bardzo ładnie i cicho.
    A co do świec to sam jeszcze nie wiem co mam tam zamontowane, ani tym bardziej ile maja przebiegu. W najbliższym czasie na pewno je wymienię, ale raczej poszukam zamienników bo kupować świece za ponad 100 zł / szt. to rozrzutność....

    Pozdrawiam wszystkich

  9. #9
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Gdybyś chciał kupić świece za 100 zł/szt. musiałbyś wydać 800 zł
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  10. #10
    Negro
    Gość

    Domyślnie

    100 zeta za jedną swiece? Platynowe by Cię taniej wyniosły, wymień na NGK i będziesz mieć spokuj.

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. [156 1.9JTD 16V] Brak mocy poniżej 2 tys
    Utworzone przez marekalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 29-12-2015, 13:31
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  4. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-06-2013, 20:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory