Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Potrzeba "troszkę" mocy

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin Chmiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140KM, sedan
    Postów
    165

    Cool Potrzeba "troszkę" mocy

    Siema. Wiem wiem, tematów o przerabianiu wolnossąych motorów jest aż za dużo, ale nie prostą rzeczą jest znalezienie wśród nich czegoś o twin sparku, i czegoś co mi odpowiada. Na prawdę szukałem, sporo, wiem już coś o chip tuningu, o przeróbce dolotu/wydechu/wałków.
    Moje pytanie jest następujące. Trzeba mi zrobić tak, żebym dorównał albo przegonił 2.0 JTS 166KM. Mój motor to 140KM w 1.8 TS.
    Jakie koszta? oczywiście mówimy o "tuningu" bez turbo/kompresora bo koszty duże, i nie wierze w turbo w TS'ie które i tak ma słabe panewy.
    Jedyną wg. mnie rozsądną opcją jest kompresor. Ale mój motor ma już 280kkm. Co więcej, albo może inaczej otóż.:
    ----Wydaje mi się, że poleciały uszczelniacze na zaworach, ponieważ przepustnica jest w oleju (od odmy oczywiście, i wiem, że to w miare norma w ts'ach), spala ok 0.6 do 1.0 l oleju na 1000! km. Ta rozbieżność wynika z faktu, że czasem jeżdżę jak szatan, a czasem jak baranek Co więcej mierzyłem ok. miesiąc temu ciśnienie na tłokach zarówno suchych jak i zalanych olejem i już nie pamiętam ile było, ale blisko fabryki.

    Wracając do tematu.. w grę wchodzi wszystko poza pomysłami typu nitro itd. Rozsądne rzeczy mianowicie. Dolot, wydech, chip tuning, wałki rozrządu, stożkowy filtr powietrza, modyfikacja przepustnicy.
    Więcej mi na myśl nie przychodzi. Rzućcie z łaski swojej koszty, i dajcie znać czy możliwe jest takie podciągniecie TS'a pod JTS'a bez turbo

    Pozdrawiam i przyjemnej eksploatacji życzę

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd Alfa 156 sw 2.5 V6 Busso AR 156 3.0 V6 ;)
    Postów
    222

    Domyślnie

    Wg. Mnie ts to dobry silnik. Ale trzeba dbać o magistrale olejowa.. panewki nie są słabe same w sobie .. tylko maja słabe smarowanie.. jeżeli Ci pali tyle oleju to nie powiedział bym że to uszczelniacze.. odma w każdym samochodzie będzie usmarkana w oleju . Jak w turbodoładowanym rury dolotu.. ja bym obstawiał że pierścionki już słabe.. ale to tylko wróżba.
    Co do podciągania mocy. Możesz splanowac głowice
    A tak poważnie to jest kilka sposobów np. Montaż ciekłej instalacji gazowej.. taniej i szybciej ale koszt spory ..
    Poletka kanałów dolotowych. Zmodowanie mapy ( chodź to nie wiele da)
    A tak to nie wiem co jeszcze można zrobić w i tak dobrym tsie

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Zmodyfikuj układ dolotowy -daj elementy od V6 2,5 , zysk mocy nie będzie duży, ale zawsze coś przybędzie. Jeśli konkurent to 159 to pamiętaj że jest ona cięższa od 156.

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,465

    Domyślnie

    Co do tych "norm" w TSie to legendy powtarzasz.
    Kolega imtm z Forum miał na sprzedaż uturbionego 1.6TSa -działającego, nie wybuchającego itd. Zobacz jego wątek w dziale 'tuning' . To chyba najprostsza droga (a swój silnik może gdzieś sprzedasz?, albo będzie rezerwowy).
    Co do tego dolotu - to usunięcie "trąbki" z puszki filtra daje 3 konie więcej i 10Nm więcej (w 2.0TSie).
    http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...powietrza.html
    Tu artykuł z pomiarami ze zmianą filtra:
    http://www.alfaclub.pl/test-filtrow-powietrza.html
    (filtry "luźniejsze" są też w postaci wkładek - zamiast papierowego:
    http://www.rallyshop.pl/images/aukcj...30CF249090.jpg
    Ale generalnie (na prostą , nie na zakręty) to najprościej zmienić auto na takie samo z Vką .

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    156 2.4 150km
    Postów
    442

    Domyślnie

    sluchaj grzebalem n/a w innym aucie i ja aby uzyskac ze 150 przyrost do 217 kuca zrobilem:
    - gt glowicy - doprezenie poszerzenie i polerka kanalow odelzone zawory oraz szlif na 3 katy,
    - kute tloki i korby tloki doprezajace
    - chip i przesuniecie odciecia z 6800 na 7500 mapa na bene 98
    - regulowane kola rozrzadu
    - wałki schrick
    - kolektor sportowy od duzego producenta a nie jakies customy- lexmaul
    - kolektor Rurowy - 4-2-1 i do tego uległ pewnej modyfikacji
    - zmieniony uklad wydechowy na n grupowy supersprint i remus
    koszta ogromne a i tak silnik odfrunol a bardziej urwała sie śruba od stopki korby, niestety w danym czasie nie bylo srob arp 2000 dostepnych od reki i zlozylem na standardowych i pofrunela ;/

    odnosnie wkladek itd ja testowalem na hamowni i stozki w obudowie wkladki pipercross oraz zwykle nowe wkladki papierowe i uwaga najlepszy rezultat byl na seryjnej papierowej :]
    Ostatnio edytowane przez Witboy ; 28-01-2017 o 11:22

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Masz silnik o mocy 140KM, nieco starsze wersje miały 144KM dzięki innemu układowi wydechowemu, można poszukać starszej wersji tłumików i zamontować je.

  7. #7
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin Chmiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140KM, sedan
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    Zmodyfikuj układ dolotowy -daj elementy od V6 2,5 , zysk mocy nie będzie duży, ale zawsze coś przybędzie. Jeśli konkurent to 159 to pamiętaj że jest ona cięższa od 156.
    Konkurent to 156 tylko, że SW
    Oczywiście nie chodzi mi o sam wyścig bo rajdowcą nie jestem, ale te 20KM różnicy daje na prawdę sporo. Choć nie wiem czy aż tak dużo w przyspieszeniu, co w uczuciu tego przyspieszenia. Ale tu podejrzewam chodzi też o charakterystyke silnika i o Nm.

    Ile dostane za alfe 156 1.8 ts z 2004r, z instalacją gazową, przebiegiem 289000 km, jasną "materiałową" tapicerką i złotawym kolorze, bez xenonów, dobrze pracującą, świeżo po rozrządzie bez wariatora, zadbaną, w którą włożyłem sporo kasy i pracy, wszystkie elementy eksploatacyjne na tip top poparte paragonami/fakturami, z nowym przednim zawieszeniem TRW ? ^^

    Ciężko upolować 156 w nowej budzie z 2,5 motorem

    Robił ktoś SWAP'a? Ile to to kompletnie kosztuje, i gdzie kupić zadbaną motoryne w pl czy zagramanicą?
    Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar andmurbud
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    świetochlowice
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    264

    Domyślnie

    Zobacz na portalach jest ich troche , ceny zroznicowane bardzo od 2k do 5/6k

    - - - Updated - - -

    Sorry, pomylilem rocznik

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    2.0 JTS ma lepszy dół, po prostu ciągnie od 3000obr, a nie jak TS przy czerwonym... Przesiadłem się z TS do JTS i no more, spalanie takie samo, a ciąg o wiele lepszy. Myśle, że nie ma co się bawić z TS, sprzedaj to auto w cholere i kup wersje z JTS... Najlepszy i najtańszy sposób. Tylko przegazuj go pod czerwone pole, pojeździj nim np. dwójka pod czerwone, wyhamuj silnikiem do 2000-3000obr i znowu rura, jak walnie coś na niebiesko, znaczy, że żere olej i szukaj kolejnego, do skutku. Mój JTS przy jeździe "miastowej", tzn. do 100km/h nie bierze grama oleju, dopiero przy autostradowej 140-180km/h walnie ok 0.5l/1000
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 28-01-2017 o 16:42

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin Chmiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140KM, sedan
    Postów
    165

    Domyślnie

    Wszystko pieknie ale panie ja na LPG latam, wiec co mi z tego, że spalanie podobne jak nie zagazuje (zagazuje ale to nie opłacalne i tak) więc jakie to taniej jak jeżdżę dwa razy taniej od Ciebie ?
    Jedyny rozsądny sposób pozostania przy 156 to 2,5. Z audi nie ma problemu bo kupuje 1.8t i bez problemu 200 kucy..
    Ale jak bym chciał audi to bym kupił audi a nie chce. Nie ma za wiele 2,5v6 z tego rocznika w tym modelu. Od roku widziałem dwie na allegro, a ich stan to taki mocno naciągany. Swojego puszcze za 10k powiedzmy z dobrym wiatrem, a tamte stały po 13, gdzie dochodzi rejestracja, lpg, rozrząd itdd co kończyło się wynikiem w granicach 20 tysięcy
    Jest jedna opcja, pośrednia, 166 w polifcie jest więcej z 2,5, ale stylistyka dennnna
    Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !

Podobne wątki

  1. [159] brak mocy "kwiczenie" przy dodaniu gazu
    Utworzone przez shorty1988 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-07-2016, 16:33
  2. [159] Alfa 159 1.9 16V Brak mocy, problem z turbobarem, "have engine checked"
    Utworzone przez Pikarashi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 27-01-2016, 13:08
  3. Delikatne szarpanie i "utrata"mocy przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 12:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory