Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Engine failure go to dealer

  1. #1
    eveleve
    Gość

    Domyślnie Engine failure go to dealer

    Witam Was !

    Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość.

    Mam taki problem, moja Alfa 156 z 2004 r. z silnikiem JTD 16v M-Jet 140 km, wyrzuciła mi w zeszły piatek taki błąd : na desce rozdzielczej "żółty silniczek", a na komputerze "czerwony silniczek" i napis Engine failure go to dealer, oraz pika komputer tak samo, jakby ostrzegał przed minusową temperaturą.

    Zadzwoniłam do delera i kazał mi natychmiast przyjechać co wykonałam. Samochód na początku trochę kopcił (poleciał przy kilkakrotnym odpalaniu duży czarny dym), dziwnie zaczął pracować ale po przegazwoaniu wszystko wróciło do normy. Samochód jechał normalnie. Serwis pogrzebał w silniku, i wykasował błąd w komputerze twierdząc że jakiś czujnik przymarzł i teraz już będzie dobrze.

    Minął prawie tydzień (środa dziś jest) i znowu podobna sytuacja. Tym razem odpalam i silnik zaczął pracować na bardzo wolnych obrotach (cały drżał), gaz nie reagował... minęło tak z 5 sekund i wszystko wróciło do normy, za wyjątkiem błędów w komputerze ... Pojechałam do domu, i samochód ładnie idzie ma duże przyspieszenie i wszystko jest ok. Odpala już dobrze ale błąd się pali ...


    Proszę o pomoc. Boję się z tym jeździć ... Niestety pracuję samochodem, więc muszę się przemieszczać... co robić ? Pomocy !

  2. #2
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    znaleźć prawdziwego diagnostę w okolicy ( można popytać lub poczytać na forum o polecanych warsztatach ) który nie weźmie kasy za skasowanie błędu tylko za usunięcie przyczyny jego pojawienia się

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał eveleve Zobacz post
    Witam Was !
    Minął prawie tydzień (środa dziś jest) i znowu podobna sytuacja. Tym razem odpalam i silnik zaczął pracować na bardzo wolnych obrotach (cały drżał), gaz nie reagował... minęło tak z 5 sekund i wszystko wróciło do normy, za wyjątkiem błędów w komputerze ... Pojechałam do domu, i samochód ładnie idzie ma duże przyspieszenie i wszystko jest ok. Odpala już dobrze ale błąd się pali ...
    to wygląda na problemy z zaworem egr , wyczyść porządnie wg tego opisu (najlepiej sam - po prostu zrobisz to uczciwie) :

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html

    lampka MIL (wspomniana ikonka silnika) sama zgaśnie dopiero po ok 7 prawidłowych odpaleniach silnika , ale błąd pozostanie w pamięci - do odczytu ; jednakże jeśli usterka nie jest usunięta definitywnie i występuje co jakiś czas , błąd będzie się pojawiał ,

    najlepiej jakbyś nam podał kody tych błędów
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    najlepiej sam

    jakbyś nam podał
    mało istotne jeżeli chodzi o problem ale :

    1. sama
    2.podała

    to ONA


    Cytat Napisał eveleve Zobacz post
    Zadzwoniłam do delera
    Cytat Napisał eveleve Zobacz post
    Pojechałam do domu
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 03-02-2010 o 22:59

  5. #5
    eveleve
    Gość

    Domyślnie

    a jak mam podać kod błędu ?

    tak dla inf. auto ma 55 tyś km a wciągu ostatniego roku zrobiło ponad 27 tyś. Tankuje wyłącznie na Statoil... i to Diesla GOLD ... przebieg jest prawdziwy na 100%. Możliwe że już się jakiś zawór zapchał ?

    ps. tak jestem ona

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Zamiast zakładac taki temat lepiej się rozejrzec (na pierwszej stronie jest temat podwieszony) i poczytać:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.html
    Kolektor ssący EGR i czujnik ciśnienia doładowania masz na bank do czyszczenia
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar hector
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 1.8 8V, 156 SW 2,4 JTD m-jet 2004
    Postów
    58

    Domyślnie

    "tak dla inf. auto ma 55 tyś km a wciągu ostatniego roku zrobiło ponad 27 tyś. Tankuje wyłącznie na Statoil... i to Diesla GOLD ... przebieg jest prawdziwy na 100%. Możliwe że już się jakiś zawór zapchał ?"

    Kuzyn w sobotę odebrał swojego 3 letniego Lexusa IS220d ( przeb. 50tyś) z serwisu - EGR się zapchał.

    Wszystko jest możliwe

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Zapychanie EGRu i zapiekanie kierownic zmiennej geometrii turbiny jest konsekwencją stylu jazdy - nie bez powodu mówi się że "kapelusznicza jazda" zamula silnik.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał eveleve Zobacz post
    a jak mam podać kod błędu ?

    tak dla inf. auto ma 55 tyś km a wciągu ostatniego roku zrobiło ponad 27 tyś. Tankuje wyłącznie na Statoil... i to Diesla GOLD ... przebieg jest prawdziwy na 100%. Możliwe że już się jakiś zawór zapchał ?
    następnym razem (nie życzę) każ mechanikowi dać wydruk z diagnostyki , przy takim przebiegu jak najbardziej egr może się zawieszać od zanieczyszczeń;

    Cytat Napisał eveleve Zobacz post
    ps. tak jestem ona
    oj , przepraszam , pisałem z 'automatu'

    więc żeby nie brudzić rączek , daj jakiemuś zaufanemu mechanikowi wyczyścić ten egr wg tego opisu co dałem - bo to chyba przyczyna kłopotów
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  10. #10
    eveleve
    Gość

    Domyślnie

    Rozumiem, mam jeździć szybko ;-) Problem po 3 wyłączeniach i odpaleniach sam zniknął ... fajnie. Na razie jeżdżę. Jak się znowu pojawi to przeczyszczę ten zawór EGR. Czy taka awaria może mi unieruchomić silnik ? (często jeżdżę za granicę).

    Dzięki za rady i pozdrawiam !


    ps. znacie jakiegoś mechanika w Bydgoszczy ? Przeszukałam wątki i nic ...

Podobne wątki

  1. "VDC System Failure Go to dealer"
    Utworzone przez H_A_L_T_I w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 08-06-2020, 18:43
  2. VDC System Failure Go to dealer
    Utworzone przez pablito8212 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-02-2015, 02:11
  3. engine system control failure
    Utworzone przez pajak83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 07:37
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-06-2011, 21:46
  5. 2.0 benz., ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
    Utworzone przez Piętas w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-04-2010, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory