Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Spadek mocy :/ Czy to może być zawór turba ?

  1. #1
    Maliniak1989
    Gość

    Domyślnie Spadek mocy :/ Czy to może być zawór turba ?

    Witam,

    Wczoraj wieczorem jeździłem autkiem i jak z niego wysiadałem wszystko było ok. Dziś rano auto ma 50 % mocy mniej (((. W przedziale 2000-2500 obr. samochód nie dostaje doładowania więc raczej coś nie jest tak z turbem ? Ale czy może być to wina zaworu przy turbosprężarce bo wydaje mi się że jest on "okopciały". Będe wdzięczny za Wasze sugestie.

    Pozdroo

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    EGR w upalne dni po przygrzaniu słońcem może rosić, nie powinien, ale najczęściej mu się to nie udaje. (oczywiście b.minimalnie mgiełką) co do spadku mocy w pierwszej kolejności wypnij przepływkę i sprawdź czy jest różnica pomiędzy "bez" a "z".

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Sprawdź zawór Turba, jest wielkie prawdopodobieństwo że on zawinił,bardzo często się brudzi sadzami, ja miałem podobny przypadek, ale przy czyszczeniu rozleciał się w rękach i musiałem zakupić nowy (150zł) , auto nie to

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

    Domyślnie

    czy kolega khropek może podać gdzie dokładnie jest ten zawór

  5. #5
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Miałem ten sam problem u siebie. Winnym był zawór overboost który steruje zmienną geometrią turbiny.
    W AR 147 jest on dostępny po ściągnięciu osłony pod silnikiem i wykręceniu rury gumowej turbo-intercooler.
    Można go wyczyścić jak w tym temacie:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html
    Pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Dokładnie jak napisał kolega wyżej, dostęp swobodny od spodu samochodu, na obudowie filtra powietrza możesz mieć potencjalny problem z odpięciem wężyków, ja miałem niestety, wężyki były twarde jak kamień i po prostu zgrzane z czujnikiem może to był odosobniony przypadek, ale na wszelki wypadek ostrzegam.

  7. #7
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał khropek Zobacz post
    Dokładnie jak napisał kolega wyżej, dostęp swobodny od spodu samochodu, na obudowie filtra powietrza możesz mieć potencjalny problem z odpięciem wężyków, ja miałem niestety, wężyki były twarde jak kamień i po prostu zgrzane z czujnikiem może to był odosobniony przypadek, ale na wszelki wypadek ostrzegam.
    W takim wypadku jak wężyki są zapieczone jest możliwość ich zdjęcia np nożykiem (odcinamy), potem trzeba dokładnie z zaworku "zeskrobać" stare a do podpięcia zastosować inny wężyk o podobnej średnicy (gumowy) i na obejmach pozakładać z powrotem (jeden koniec do overboosta, drugi nakładamy na stare wężyki poodcinane i zaciskamy obejmami).
    Moim zdaniem będzie trzymać jeszcze lepiej niż jak było "po staremu".
    Ja przeniosłem swój overboost na pas przedni (w okolice wentylatora chłodnicy z przodu) i wykorzystałem do ponownego podpięcia kawałek tego wężyka który doprowadzony jest do gruszki turba. (było go za dużo więc odciąłem)
    Ostatnio edytowane przez wojtekml ; 12-05-2010 o 09:42

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Overboost - czyli jak nazwa wskazuje zawór przeładowania turbiny. Rzeczywiście warto do niego zajrzeć ponieważ sztuczne podtrzymanie turba może powodować nawet oberwanie łopatek. A źle działający zawór uniemożliwia osiągnięcie prawidłowego stopnia doładowania.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Przez ten uszkodzony zawór miałem nie doładowany silnik, odpaliłem FiatEcuScan i tworzyłem wykresy, potem wyeksportowałem i wyglądało to mniej więcej tak:
    Załącznik 10825
    Jak widać nie doładowanie w skrajnych przypadkach sięga 600mBar

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Venomek
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radzionków
    Auto
    AR 147 FL 1.9 JTD-M 16V 150KM +Q2 (188KM/405Nm)
    Postów
    129

    Domyślnie

    Cytat Napisał khropek Zobacz post
    Przez ten uszkodzony zawór miałem nie doładowany silnik, odpaliłem FiatEcuScan i tworzyłem wykresy, potem wyeksportowałem i wyglądało to mniej więcej tak:
    Załącznik 10825
    Jak widać nie doładowanie w skrajnych przypadkach sięga 600mBar
    Witam,

    Powiem wprost - nie chce się wymądrzać za bardzo, bo moja bella na razie nie sprawiła mi większych problemów, ale mam trochę doświadczeń z Punto 1.9 JTD i TDI z grupy VW.

    Moje sugestie to:
    1. Sprawdzić szczelność wszystkich przewodów gumowych od turbo do I/C, od I/C do silnika - sprawdzić same węże (czy nie ma pęknięć/rozcięć), oraz mocowania. Jak jest nieszczelność to efekty takie jakby nie było turbo.
    2. Zawieszający się blow-off - częsty problem w TDI (znam dwa przypadki w ASZ (130KM) i 1 ze służbówki 110KM. Niestety na naszej ropie osadzają się ogromne ilości nagaru i zawór się "zapycha" a w służbówce mi po 4 latach przegnił... :/ Nie wiem jak do belli ale do służbowej skody kosztował ok. 400 zł - po wymianie Skoda jak nowa
    3. Problem z przepływką. W Punto miałem nalatane ponad 240 k km i miałem 6 różnych przepływek... UWAGA: Zamienniki NIE DZIAŁAJĄ!!! Tylko i wyłącznie Bosch). Wyjąc, przedmuchać i założyć. Jak wykluczone pkt 1 i 2, to do wymiany.
    4. Sprawdzanie EGR bym zostawił na koniec.. ale jak się zapcha syfem to jest szansa na jego przeczyszczenie. Wyjąc i przedmuchać powietrzem z kompresora. Jeżeli wszystko inne wykluczone a czyszczenie nie pomaga - WYMIANA. (Ponoć można odpiąć... ale ja wychodzę z założenie że skoro sztab inżynierów takie coś zainstalował to ma to czemuś służyć).

    Jest jeszcze kilka innych opcji, ale powyższe to standard dla JTD i w ogóle diesli. Jak kolega wykluczy powyższe to zapraszam na priv.

    Pozdrawiam
    Venom'ek
    Alfa Romeo 147 FL 1.9 16V JTD-M Q2 (188KM/405Nm)
    ---------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...d_m_150km.html

Podobne wątki

  1. Spadek mocy 2.5 V6
    Utworzone przez Morbob w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 18-07-2014, 08:31
  2. Spadek mocy
    Utworzone przez Lepina w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-01-2014, 09:42
  3. spadek mocy
    Utworzone przez PLASTICZ w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 11:26
  4. [156] 2.0 TS spadek mocy
    Utworzone przez Krzysiek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 11-02-2011, 13:18
  5. spadek mocy
    Utworzone przez rashitmc w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-04-2010, 19:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory