Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Po rozgrzaniu ucieka kilka koni.

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie Po rozgrzaniu ucieka kilka koni.

    Dzień dobry bardzo, nurtuje mnie jedna sprawa a mianowicie, ja się Alfunia trochę rozgrzeje, olej do około 90* woda 90-100* czuć spadek mocy, słychać bardziej zawory, i potrafi lekko szarpnąć(przerwać) silnik na ułamek sekundy tak do 2tyś obr/min później jest ok. Przebieg 197tyś, sądzac po fakturach i książce z niemcowni raczej rzeczywisty. Luzów zaworowych od 2lat nie robiłem, możliwe że winą są "rozregulowane" już zawory i albo się nie otwierają do końca albo nie domykają?? czy może silnik umiera?? kompresja jest bo na rozgrzanym w upały odpala od razu.

  2. #2
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    Cytat Napisał Michu1 Zobacz post
    Dzień dobry bardzo, nurtuje mnie jedna sprawa a mianowicie, ja się Alfunia trochę rozgrzeje, olej do około 90* woda 90-100* czuć spadek mocy, słychać bardziej zawory, i potrafi lekko szarpnąć(przerwać) silnik na ułamek sekundy tak do 2tyś obr/min później jest ok. Przebieg 197tyś, sądzac po fakturach i książce z niemcowni raczej rzeczywisty. Luzów zaworowych od 2lat nie robiłem, możliwe że winą są "rozregulowane" już zawory i albo się nie otwierają do końca albo nie domykają?? czy może silnik umiera?? kompresja jest bo na rozgrzanym w upały odpala od razu.
    co bys powiedzial na lewe powietrze? ja tak mialem z identycznym objawem w 2.0 TS i winne byly elementy laczace komore wsterpna od kolektora ssacego z kroccami wychodzacymi z glowicy oczywiscie po stronie ssania

  3. #3
    Why_ka
    Gość

    Domyślnie

    z rzeczy nietypowych i patrząc na opis zastanowiłbym się nad napinaczem rozrządu.
    Skoro zawory klekocą, może hydrauliczny napinacz nie daje rady przy rozgrzanym - rzadkim oleju...tak gdybam, choć nie miałem do czynienia z takim przypadkiem.
    W dużej mierze wszystko zależy od tego co rozumiesz pod pojęciem "utraty mocy"?
    Czy jest to na granicy wyczuwalnosci, czy nagle traci 50PS?
    Potrzebny dokładny opis, może pojawiają się inne objawy.
    Znając życie przyczyna będzie błaha - w stylu świece do wymiany, cewki (które to są wrażliwe na ciepło) czy przegrzany motor etc.

    P.S.
    Swoją drogą - można gdzieś obejrzeć twoją alfę?
    Ostatnio edytowane przez Why_ka ; 16-08-2010 o 16:25

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    Spadek mocy jest wyczuwalny, na chłodnym oleju a ciepłym silniku nie czuć tego aż tak ale jak olej też się rozgrzeje to jest słabsza. Napinacz naturalnie cieknie ..., powietrza lewego raczej nie łapie za filtrem w stronę kolektora ssącego, czy słabła by tylko rozgrzana gdyby łapała lewe powietrze czy raczej też na zimnym??

  5. #5
    Why_ka
    Gość

    Domyślnie

    nie miałem jeszcze konieczności zagłebiania się w sterowanie silnikiem/zapłonem - aczkolwiek w zdarza się w innych autach/markach ze wpływ na osiągi po rozgrzaniu silnika ma czujnik temp "silnika" będący skladowa wartości starujących.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    Czyli od czego zacząć po kolei, bo mnie to męczy?? Jak jest nie do końca rozgrzany olej to na 5 można 50 lecieć i przyspiesza ładnie, jak się rozgrzeje czuć że trochę elastyczności jej ucieka(wiem że tak nie można bo są duże obciążenia) a może mi silnik umiera po prostu?? Jak padnie 3 litry będą bankowo

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Trzeba by było sprawdzić luzy zaworowe, wymienić świece na tylko dedykowane do tego silnika nie zamienniki, sprawdzić ustawienie rozrządu tym bardziej ze napinacz hydrauliczny jest pewnie mocno zmęczony i kto wie czy on działa poprawnie. Na koniec zmienic olej na 15W50 i przy okazji sprawdzic zawór otwierajacy obieg oleju na chłodnicę

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    No właśnie te luzy najbardziej mnie zastanawiają, napinacz raczej jest umęczony po pachy na zimnym nic nie kapie na rozgrzanym dobrze widać ubytki, leży drugi w domu używany, zestaw oringów też czeka ale czy jest sens to wkładać skoro z czasem i tak zacznie ciec. Domyślam się że skoro źle napina na rozgrzanym to jest lekkie "przesunięcie" zaworów w fazie powiedzmy zapłonu. Świece też mam nie fabryczne bo denso dedykowane do tego modelu to źle?? No i po co olej zmieniać?? na 15w z 10w przedmuchów żadnych nie ma z pod korka też w ryj nie dmucha tylko cieknie ten napinacz. AAA i co z tym zaworem, jedni mówią że jest inni że nie ma jak to w końcu się ma do rzeczywistości, olej na pewno idzie na chłodnicę bo w najwieksze upały w korku zaje..... do 100* udało się nagrzać nie wiecej, normalnie jest ponad 70* lekko. Czekam na porady.
    Ostatnio edytowane przez Michu1 ; 18-08-2010 o 15:48

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    A może po prostu wiek i przebieg robi swoje?
    Wiadomo,że pod wpływem temperatury metale zmieniają swoje wymiary i może po prostu już ciśnienie na cylindrach i przez zawory ucieka?
    Stawiał bym na to.Mam podobne odczucia z jazdy po rozgrzaniu.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Na zimnym silniku komputer w mniejszym stopniu (jeśli w ogóle) bierze dane z czujników adaptacyjnych, a leci na gotowej mapie wtrysku - i dlatego szukał bym dziury w układzie elektroniki oraz zapłonu. Dobra diagnostyka komputerowa rozwiązała by sprawę, chociaż za regulację luzów silnik też się pewnie nie obrazi
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. [GTV] różnice między 2.0ts 150 koni a 155 koni/problemy ze swapem? Alfa GTV
    Utworzone przez legionistaadas w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 22:47
  2. Paliwo raz ucieka a raz nie.
    Utworzone przez Petross w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-03-2015, 08:11
  3. Paliwo Ucieka
    Utworzone przez bialcon w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-01-2015, 17:42
  4. Skrzynia biegów 2.4 jtd 150 koni a 1.9 jtd 115 koni
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-06-2014, 11:49
  5. Prąd ucieka
    Utworzone przez bija22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-01-2011, 22:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory