Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Cyrk z odpalaniem - nowy aku, kreci dobrze

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie Cyrk z odpalaniem - nowy aku, kreci dobrze

    Panowie i Panie,

    Problem pojawil sie kilka dni temu, gdy auto stalo u lakiernika. Jegomosc zadzwonil do mnie, ze nie moze odpalic Belli, mimo ze rozrusznik kreci, ale silnik nie zaskakuje. Po podlaczeniu pod ladowanie i kilku godzinkach, auto odpalilo. OK – padl akumulator, nie byl zbyt rewelacyjny, zdarza sie.

    Po odebraniu auta, zajechalem do domu z kupionym nowa Centra Futura. Przed wymiana aku chwile pojezdzilem, zeby podladowac stary, co by odpalil pod sklepem, wiec silnik sie zdazyl zagrzac. Bomba, przelozylem akumulator, sprawdzilem czy odpala - odpalil. No to luzik, na chwile skoczylem do domu, wracam po 30 minutach, chce odpalic i nic.
    Rozrusznik kreci jak szalony, a silnik nie reaguje. Kilka prob, brak rezultatow. Byla godzina 18.
    Zrezygnowany udalem sie na przystanek autbusowy

    Wrocilem poznym wieczorem okolo 24, poszedlem do Belli z nadzieja,z e moze tym razem sie uda. Niestety.

    Nastepnego dnia (dzisiaj) okolo 16, liczac, ze byc moze to akumulator jest slaby (really?) przyjechal tato z kablami. Przed podpieciem mowie do niego, ze zakrece jeszcze na probe. Co sie stalo? Oczywiscie Alfa odpalila bez problemu. No to szok... Pojezdzilem znowu chwilke bez radia, nadmuchow etc, zeby nadrobic ewentualne straty pradu.

    O 20 schodze do auta i znow niespodzianka. Wracamy do punktu wyjscia, auto kreci, ale nie odpala. To samo teraz (23).

    Lampka od Alfa Code sie nie swieci, wiec immo nie jest problemem. Generalnie zadne niepozadane kontrolki sie nie zapalaja.
    Najbardziej podejrzany w tej chwili to czunik polozenia walu, bo objawy podobne, jednak samochod nie ma problemow po zagrzaniu (nie gasnie) oraz jak widac, trzeba poczekac baaardzo dlugo (nie 2-3 godzinki) zeby ponownie sie uruchomil. Jutro sprawdze, czy w ciagu dnia odpala.

    Nie posiadam kabelka, zeby ja podpiac do komputera, wiec nic wiecej nie wiem.

    Coz moglo sie stac z moja wloszka? Wiem, ze to troche wrozenie z fusow, ale moze jednak.

    Ewentualnie moze ktos z Krakowa dalby rade podjechac z komputerem?

    Dodam jeszcze, ze auto nie ma problemow z moca, zwawo wchodzi na obroty, przyspiesza, nie faluje i jest super. Gdy odpali.
    Ostatnio edytowane przez Falcon40 ; 29-10-2010 o 22:33

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    a pompa paliwa? słychać jak się załącza?
    może przekaźnik jest nijaki i raz przewodzi a raz nie...
    czujnik położenia wału zazwyczaj daje efekt po nagrzaniu silnika i wtedy nie można odpalić, ale u lakiernika chyba nie było 30- 40 (50)st w lakierni?

  3. #3
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    a pompa paliwa? słychać jak się załącza?
    może przekaźnik jest nijaki i raz przewodzi a raz nie...
    czujnik położenia wału zazwyczaj daje efekt po nagrzaniu silnika i wtedy nie można odpalić, ale u lakiernika chyba nie było 30- 40 (50)st w lakierni?
    może lakiernik coś spawał? źle zmasował spawarkę i uszkodził. w/g mnie jest to wina czujnika pozycjonowania wału.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Co do pompy paliwa, to prawde mowiac (wstyd) ale nie wiem... W Renault ojca wyraznie ja slychac, natomiast u mnie w Alfie raczej jest cisza (nasluchiwalem za nia jeszcze przed problemami z autem). Gdy przekrecam kluczyk, jest jakis cichy szum. Odglos zupelnie inny niz z francuza, ale moze to wlasnie to.

  5. #5
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    wystarczy wypiąc przewód doprowadzający paliwo do listwy wtryskowej i wsadzic tam manometr - bedziesz widział ile nabija. Również czy przekaznik działa. To po pierwsze, radziłbym jeszcze sprawdzic czujnik położenia wału korbowego - jego opornosc.

    Jeżeli kolega ma dostep do alfadiaga i kabla vag kkl to można równiez belle podłączyc i w tedy bedziemy juz miec jakis pubkt odniesiena, bo tak to celowanie slepakami.

    Tak jak pisałem sprawdz pompe i czujnik wału.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Stawiam na czujnik wału.
    Pompa zwykle pada na amen i jest koniec jazdy.
    No, ale sprawdzić wszystko trzeba.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Tak jak pisalem, nie mam niestety dostepu do kabla - gdybym mial, to na pewno podalbym wyniki z alfadiaga. Ten czujnik wydaje mi sie najbardziej prawdopodobny, objawy oraz czestotliwosc wystepowania problemu na forum swiadczy o tym, ze jest to dosc czesta awaria. Za chwile podejde na parking i sprawdze, czy odpali po nocy.

    ---------- Post dodany o godzinie 14:58 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:03 ----------

    Zgodnie z przewidywaniami, po odstaniu od wczoraj, auto odpalilo bez mrugniecia okiem. Dwa razy odpalilem pod rzad, bez problemu. Za chwile sie przejade chwile, zeby nabrala temperatury (o ile odpali ), zgasze i zobaczymy co sie bedzie dzialo.

  8. #8
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    wymień czujnik wału i ciesz się samochodem

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Bylem przed chwila w aucie, na zewnatrz jakies 3 stopnie. Przypominam, ze auto nie bylo jezdzone dzisiaj, jedynie odpalone tak jak opisalem wyzej. Nie zaskoczyl. Kreci i nic.

    Mam nadzieje, ze 2 listopada dojade na wlasnych kolach do mechanika :/

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A zmierzyłeś oporność czujnika? - w sprawnym czujniku ma być 850-870 ohmów.

Podobne wątki

  1. [MiTo] Nie kreci rozrusznikiem
    Utworzone przez bogas w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-05-2021, 08:30
  2. [GTV Spider] Po zimowym przestoju cyrk z prądem
    Utworzone przez DominikWrc w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-03-2015, 22:04
  3. 2.5V6 nie kreci
    Utworzone przez mourning w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-04-2011, 08:58
  4. nie kreci rozrusznik
    Utworzone przez andzia3.0 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-09-2010, 16:45
  5. kreci , ale nie zapala...
    Utworzone przez sobi112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-06-2010, 15:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory