Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Po zimowym przestoju cyrk z prądem

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar DominikWrc
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    na razie Abarth
    Postów
    79

    Domyślnie Po zimowym przestoju cyrk z prądem

    No cóż niestety problem z fochem dopadł mnie. Spider po zimowym postoju nie ma ochoty na współpracę.

    W niewiadomych okolicznościach podczas jazdy zapalają się kontrolki ładowania, hamulca i ABS, auto zaczyna w tym momencie szarpać choć ja trzeba wkręci się na obroty, przy tym przez chwilę czuć siarkowodór z akumulatora (jakby dostał jakiegoś kopa napięciowego). Wolne obroty powyżej 1000, opuszczanie szyb nie działa i pewnie coś jeszcze. W czasie jazdy zdarza się że zgaśnie wszystko i jedzie normalnie.
    Co jeszcze ciekawego to spaliły mi się obie żarówki mijania (HB3 Bosch'a mające raptem pół roku) - bańki wyglądają tak samo - biały dymek. Czy to możliwe żeby się spaliły od nadmiaru napięcia/prądu?


    Dziś rano auto odpaliło normalnie, dojechał do pracy bez problemu, ale po pracy już był cyrk. Sprawdzane było napięcie ładowania - 14,5V było na akumulatorze, po zimie naładowany - zresztą odpala bez problemu. Co ciekawe żadne błędy się nie zapisały w pamięci kompa? Prawda czy mnie mechanik w lewo robi?
    Jak auto stało to wypinałem przepustnicę i była czyszczona bo był mały problem z obrotami, trochę niskie były i falowały. Teraz jest z tym ok. TS rocznik 2000 więc mam chyba motronika bez krokowca.

    Jakieś pomysły? Czy może w ciemno mogę alternator wymieniać?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    Z opisu wygląda jak uszkodzony regulator napięcia w alternatorze.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quarter
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv 3.0 V6 24V '97, Audi TT 1.8TQ 225 '99, Subaru Outback SBD 2.0 '14
    Postów
    66

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat, jeśli można. Pierwsza Bella odebrana od Pablo po wymianie rozrządu, hamulcach, częściowym uzdatnieniu zawiasu itp. Pojawił się za to mały (?) problem - cała elektrowania (światła wewnętrzne, zegary, światła zewnętrzne) mruży, faluje w rytm obrotów. Im obroty szybsze, tym mrużenie przyspiesza. Pablo twierdzi, że alternator jest OK i ładuje. Pasek do alternatora wymieniony wraz z rozrządem. Jako, że ze mnie elektryk jeszcze mniej zdolny niż mechanik, a na mechanice nie znam się prawie wcale, więc jedyne co mogłem zrobić to ponaciskałem co się dało we wnętrzu, z czystej ciekawości Okazuje się, że mrużenie znika po włączeniu klimatyzacji Powiedziałem sobie "witaj w świecie Alfa Romeo" i grzebię po forum.

    Zasadniczo przy podobnych objawach najczęściej obstawiany jest regulator napięcia lub też cały alternator do wymiany. Macie jakieś inne sugestie? Może podpowiecie kto w Warszawie dobrze zna elektrykę w AR?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv 2.0 V6 TB | 166 2.5 V6 24V
    Postów
    30

    Domyślnie

    Cytat Napisał Quarter Zobacz post
    Może podpowiecie kto w Warszawie dobrze zna elektrykę w AR?
    Pozwolę sobie na dołączenie do pytania.
    Ja mam jeszcze objaw taki, że kontrolka baterii się pokazuje. Zaraz po odpaleniu, podczas jazdy gaśnie, przy hamowaniu gaśnie, potem znowu... Aku nowe, alternator sprawny.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał punktos Zobacz post
    Pozwolę sobie na dołączenie do pytania.
    Ja mam jeszcze objaw taki, że kontrolka baterii się pokazuje. Zaraz po odpaleniu, podczas jazdy gaśnie, przy hamowaniu gaśnie, potem znowu... Aku nowe, alternator sprawny.
    Skoro zapala się kontrolka ładowania to coś nie jest tak z alternatorem. Po zapaleniu silnika kontrolka winna natychmiast zagasnąć.
    Sprawdź napięcie w instalacji winno być 14,0V +/- 0,2 V podczas pracy silnika.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    Cytat Napisał Quarter Zobacz post
    Podepnę się pod temat, jeśli można. Pierwsza Bella odebrana od Pablo po wymianie rozrządu, hamulcach, częściowym uzdatnieniu zawiasu itp. Pojawił się za to mały (?) problem - cała elektrowania (światła wewnętrzne, zegary, światła zewnętrzne) mruży, faluje w rytm obrotów. Im obroty szybsze, tym mrużenie przyspiesza. Pablo twierdzi, że alternator jest OK i ładuje. Pasek do alternatora wymieniony wraz z rozrządem. Jako, że ze mnie elektryk jeszcze mniej zdolny niż mechanik, a na mechanice nie znam się prawie wcale, więc jedyne co mogłem zrobić to ponaciskałem co się dało we wnętrzu, z czystej ciekawości Okazuje się, że mrużenie znika po włączeniu klimatyzacji Powiedziałem sobie "witaj w świecie Alfa Romeo" i grzebię po forum.

    Zasadniczo przy podobnych objawach najczęściej obstawiany jest regulator napięcia lub też cały alternator do wymiany. Macie jakieś inne sugestie? Może podpowiecie kto w Warszawie dobrze zna elektrykę w AR?
    Kiedyś w samochodzie innej marki niż jedyna słuszna miałem odwrotny problem - samochód gasł po włączeniu klimatyzacji w ciepłe dni. Wielu mędrców nie podołało temu problemowi, wymieniłem pół elektryki w samochodzie od cewek, poprzez czujniki wszystkiego, po paski i napinacze... I co się okazało, dużo dużo później i całkiem przypadkowo? Otóż mocowanie napinacza i rolek paska alternatora było skrzywione. Na tyle, że nawet nowy napinacz nie potrafił napiąć paska.

    Sorry za OT - ale może to dobry trop

    Może po prostu pasek jest luźny i po włączeniu klimatyzacji, sprężarka dopiero właściwie go napina?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Spider 3.0 V6 12v
    Postów
    286

    Domyślnie

    Cytat Napisał supabache Zobacz post
    Może po prostu pasek jest luźny i po włączeniu klimatyzacji, sprężarka dopiero właściwie go napina?
    Jesli problem dotyczy 3.0 V6 24v to moze byc trop, dlatego ze w tym przypadku wystepuje tylko jeden wspólny pasek klinowy (jesli dobrze pamietam) dla całego osprzętu.
    Myslę, że warto rowniez sprawdzic podlączenie wszystkich przewodow masowych w komorze silnika. Do obudowy sprężarki powinien byc dolączony kabel masowy - byc może gdzieś połączenia nie ma/są zniszczone/zaśniedziałe styki i włączenie sprężarki rozwiązuje ten problem powodując przepływ prądu właśnie przez sprężarkę....
    Ostatnio edytowane przez piorek ; 16-03-2015 o 21:19

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quarter
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv 3.0 V6 24V '97, Audi TT 1.8TQ 225 '99, Subaru Outback SBD 2.0 '14
    Postów
    66

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc. Niestety, dziś włączanie klimy nie miało już tak błogosławionego wpływu na falowanie napięcia. No nic, na spokojnie pogrzebię sam, a jak nic nie znajdę to pewnie pomęczę Pabla albo jakiegoś elektryka.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar DominikWrc
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    na razie Abarth
    Postów
    79

    Domyślnie

    Problem rozwiązany.
    Łożyska w altku były w tragicznym stanie - obracał się jeszcze ale było go już wyraźnie słychać na postoju. Jak widać to prawdopodobnie powodowało podniesienie temperatury obudowy i wariowanie regulatora napięcia.
    Altek po regeneracji - czyli o dziwo wymianie jedynie łożysk wrócił do auta - regulator i szczotki były w porządku.
    I znów cieszę się jazdą.

Podobne wątki

  1. kłopoty z prądem
    Utworzone przez jancar1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-01-2015, 19:08
  2. [145] Problem z prądem.
    Utworzone przez Chasim w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-10-2012, 08:38
  3. Problem z prądem
    Utworzone przez ervin w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-01-2011, 11:20
  4. Cyrk z odpalaniem - nowy aku, kreci dobrze
    Utworzone przez Falcon40 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 17:29
  5. [33] problem z prądem
    Utworzone przez darro w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-08-2009, 10:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory