Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Kilka problemów i pproszę o rade co pierwsze robić ??

  1. #1
    swr
    Gość

    Domyślnie Kilka problemów i pproszę o rade co pierwsze robić ??

    Witam wszystkich . Jestem od nie dawna posiadaczem pieknęj 166 2.4 JTD z 2002r . A mianowicie odnosniej jej mam kilka pytań poniewaz cos ja boli :
    1 ) swieci sie kontrolka wtrysku ( taki kranik ) gdy przycisne jej mocniej, przy niskich obtrotach tego nie ma. Czytalem ze moze to byc problem z przplywka, filtr paliwa lub paliwo niskiej jakosci ??
    2) kontrolka swiec zarowych po przekreceniu kluczyka na odpowiednia pozycje nuie swieci sie dopiero gdy odpaleto pulsuje. Swiece do wymiany ?? dodam że pali bez problemu czasami musze chwilke dluzej przytrzymac zeby odpalil ale nie stanowi to dla mnie problemu
    3) mam rozkodowane radio a nie dostalem karty kodow. Musze jechac do ASO po duplikat karty kodow czy mozna to zrobic tanszym kosztem ??
    4) Czeka mnie jeszcze wymiana rozrzadu . Jaka kolejnosc z w/w robot mi polecacie ?? oczywisce radio ostatnie jak dla mnie bo lubie sluchac symfoni 5 garów

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    doprowadź najpierw silnik do porządku a potem zrób rozrząd
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  3. #3
    swr
    Gość

    Domyślnie

    Tzn ? najpierw maja zniknac te kontrolki od wtrysku i swiec + wymiana oleju i filtrów a dopiero pozniej rozrzad ??

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar matber1
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Porsche Cayman 987.2
    Postów
    304

    Domyślnie

    wiesz co ja nie wiem czy jest wogóle sens tak sobie to dzielic bo przeciez od wymiany rozrządu i tak nie uciekniesz. Skalkuluj sobie koszt naprawy plus rozrząd i zdecyduj sam od czego zacząc.

  5. #5
    swr
    Gość

    Domyślnie

    wiem sam bym wolal sobie zrobic to szystko na raz ale poprostu mam troche wydatkow i z jednej wyplaty nie starczy na wszystko niestety mysle ze w pierwszej kolejnosci wymienie olej i filtry to moze nie bedzie sie juz swiecic kontrolka wtrysku. Kolega Dawid_Zielu pisal zebym najpierw doprowadzil silnik do porzadku a potem rozrzad. A jezeli swiece bym sobie chcial odlozyc na troche pozniej to moze sie cos stac powarzniejszego ?? I co do tego rozkodowanego radia to wiecie cos ??

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Ad.1. Sprawdź czy sztanga na turbinie nie jest zapieczona. Możliwe że masz problemy z przeładowaniem przez zapieczona geometrię turbiny.
    Ad.2. Sprawdź bezpieczniki i przekaźnik świec żarowych oraz miernikiem lub żarówką same świece.
    Ad.3. Nie obędzie się bez wyciągania radia. Instrukcja jak to zrobić na forum. Jeśli masz model BE2580 to pozostaje tylko ASO i wydatek ok. 200pln za kartę kodową. Jak bedziesz jechał do serwisu to musisz miec spisane nr, które są na nalepkach na boku radia. Jeśli masz model BE2569 (chyba) to jest szansa to rozkodować. Któryś z forumowiczy był w stanie wygenerować kod. Mozesz jeszcze spróbować wpisać 4444 (u nie których zadziałało).
    Ad.4. Rozrząd na końcu. Bo może się (odpukać) zdarzyć że ktos ci spaprze rozrząd i utrudni to dodatkowo lokalizacje obecnych usterek silnika.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #7
    swr
    Gość

    Domyślnie

    a jesli mozna to gdzie moge znalesc ta sztange ?? i jezeli jest zapieczona to co mam z nia zrobic ?? co do swiec to moze sobie poradze

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Sztanga zmiennej geometrii jest na turbinie i sterowana jest u ciebie chyba podciśnieniem. Powinna być taka gruszka z gumowym przewodem, Który może być też urwany lub przetarty. poruszaj tą sztangą czy w miarę lekko pracuje w zakresie ok. 1cm (gorzej jak już ktoś próbował to regulować i przestawił). Poszukaj na forum było opisane jakim ciśnieniem trzeba dmuchać w ten wężyk do gruchy, żeby to sprawdzić w całości. Jeżeli jest zapieczona geometria to trzeba wyciągać turbinę i czyścić.
    A tak wogóle to polecam tematy o diagnostyce:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...slugi_jtd.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_..._alfadiag.html
    i zakup interfejsu, co pomoże w uzdrowieniu silnika.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  2. AF 156 1,8 TS Kilka problemów
    Utworzone przez lukas_name w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-10-2012, 20:44
  3. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  4. [164] Kilka problemów
    Utworzone przez krzyslikejazz w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 145
    Ostatni post / autor: 15-11-2009, 09:13
  5. Kilka problemów
    Utworzone przez Mumino w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2009, 18:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory