Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Pomocy, to nie przepływomierz!!!

  1. #1
    ziuziak
    Gość

    Domyślnie Pomocy, to nie przepływomierz!!!

    Witam Was.
    Mam problem, mianowicie auto jakis czas temu przestało jeździć jak powinno powyżej 4 tys obr/min, do tych 4-ech szło normalnie a powyżej z taką samą chęcią i werwą jak ja rano chodzę do pracy
    Pomyślałem kupie kabel zdiagnozuje co i jak, błedów nie było ale zwróciłem uwagę na pomiar masy powietrza która wynosiła trochę powyżej 300 kg/h, powinno w ts-ach być jakieś 480 kg/h. Doszedłem do wniosku "padnięty przepływomierz", wymieniłem go (BOSCH), zrobiłem reset parametrów adaptacyjnych, przejechałem jakieś 300 km, czyli domniemam że adaptacja powinna się zakończyć. Ponowny pomiar masypowietrza i niewiele lepiej max 330kg/h (pomiary robione Fiat Ecu Scan wersja Free). Co więc może być przyczyną tak słabego przepływu powietrza przez przepływomierz, dolot sprawdzałem jest cały, żadnych pęknięć, jedyna rzecz jakiej w dolocie nie sprawdziłem to ten element łapiący powietrze i dostarczający go do puszki z filtrem pow. Wczoraj jeszcze wykręciłem elektrozawór wariatora, działa normalnie iglica wyskakuje po przekroczeniu 3,5 tys obr/min. Może przeskoczył mi rozrząd ale nie zauważyłem ani większego spalania ani nierówności w pracy silnika.

    Pomocy co jest z moją Bellą

    Pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedzi.

    156 1.8 2002 140hp sportwagon

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A kupiłeś nowy oryginał Bosch?
    Sprawdź go - wyjmij wkładkę i zobacz, czy jest made in China - bo i takie Bosche można kupić.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Jaki czas wtrysku na wolnych obrotach? Filtr powietrza wymieniony? Dziury w dolocie przed przepływką nie maja znaczenia na wartość mierzoną. Za przepływka i owszem. Odepnij przewód od przepływki (łączący przepływkę z filtrem) i wtedy zrób dynamiczny test przeplywki.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Edit: Ups, powtórzyłem to co powyżej powiedzieli panowie.
    Ostatnio edytowane przez Magik ; 31-08-2011 o 22:57
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  5. #5
    ziuziak
    Gość

    Domyślnie

    Do Winiar00
    Zrobie dziś test z odpiętym przewodem do filtra (mam nadzieje ze FES wersja free dobrze to mierzy). A co do czasu wtrysku na wolnych obrotach to jak mam to pomierzyć?
    Jeszcze jedno dzis rano zauwazylem ze jeśli wcisne pedał do podłogi strasznie muli od 4 tys obr/min, ale jesli go popuszcze lub wciskam powoli to auto idzie o niebo lepiej, o co tu chodzi?

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Proponuje sprawdzić wykres sond. Czas wtrysku jest w programie pod nazwą "injection time" lub "czas wtrysku". A pierwsze testy przepływki robiłeś dynamicznie czy na postoju? Auto posiada LPG?
    Ostatnio edytowane przez Winiar00 ; 01-09-2011 o 10:05

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziuziak Zobacz post
    Do Winiar00
    Zrobie dziś test z odpiętym przewodem do filtra (mam nadzieje ze FES wersja free dobrze to mierzy). A co do czasu wtrysku na wolnych obrotach to jak mam to pomierzyć?
    Jeszcze jedno dzis rano zauwazylem ze jeśli wcisne pedał do podłogi strasznie muli od 4 tys obr/min, ale jesli go popuszcze lub wciskam powoli to auto idzie o niebo lepiej, o co tu chodzi?
    W mojej alfie 2,4 jtd 150km występował podobny problem. Z tą różnica, że wymiana przepływomierza bardzo pomogła, natomiast masy powietrza nadal się nie zgadzają pomimo sprawdzenia szczelności dolotu powietrza, wymiany filtrów i nawet umycia IC (tak profilaktycznie za jednym zamachem).

    Ps. Jak wykonać adaptacje nowego przepływomierza ??
    Ostatnio edytowane przez firstone ; 01-09-2011 o 10:18

  8. #8
    ziuziak
    Gość

    Domyślnie

    Ok bede sprawdzał dziś czas wtrysku, jakie powinny być tego prawidłowe parametry? Nie wiem jak sprawdzić wykres sąd w fes-ie i jak powinien wyglądać, wjakich przedziałach się mieścić. Testy przepływki robiłem na postoju.
    Co do adaptacji nowego przepływomierza to wydaje mi sie ze polega na resecie wszystkich parametrów adaptacyjnych.
    Ostatnio edytowane przez ziuziak ; 01-09-2011 o 11:21

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Skierniewice
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2.5 V6 2000r., jest Giulietta QV, jest Stelvio 280 KM
    Postów
    360

    Domyślnie

    Z tego co pamietam to niektorzy na forum mowili ze nie ma potrzeby robic adaptacji po wymianie przeplywki

  10. #10
    ziuziak
    Gość

    Domyślnie

    Przeplywke od filtra odłączyłem i to samo nawet nie łąpie połowy tych 480 kg/h (pomiar na postoju). Czas wtrysku to 4 ms. Nie wiem jak sprawdzic sondy są u mnie 3 a w fesie sa 2 pre kat i 2 after kat. Jakie wartosci powinny byc dla tych sond??

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-03-2014, 21:59
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-05-2013, 09:11
  3. Trzeci przepływomierz w ciagu 6 miesięcy-pomocy
    Utworzone przez wejus77 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-04-2009, 14:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory