Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Czujnik wskazania ciśnienia oleju na bloku TS-a mocno się poci.

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mlodyamper2
    Dołączył
    12 2011
    Auto
    AR 164 2.0 ts 98r Sequent 24
    Postów
    144

    Domyślnie Czujnik wskazania ciśnienia oleju na bloku TS-a mocno się poci.

    Od jakiegoś miesiąca mam coraz niższe wskazania ciśnienia oleju na desce rozdzielczej. Stan oleju jest ok, wszystkie kontrolki gasną prawidłowo. Po prostu wskaźnik pokazuje coraz niższe wartości. Z ciekawości pomacałem czujnik dłonią i okazało się, że mocno się poci olejem miejsce gdzie czujnik wchodzi w blok. Czy ktoś z Was wymieniał już tą baryłkę/bańkę czy jak tam się to zwie w slangu? Zastanawiam się czy jest tam jakiś kołnierz uszczelniający lub uszczelka, która mogła puścić i czujnik przestał dobrze pokazywać wartości. Wcześniej na rozgrzanym silniku jazda tak 3k obrotów pokazywał 4 bary z hakiem teraz 2 bary. Mam wrażenie, że im częściej jeżdżę na wyższych obrotach tym wskaźnik coraz słabiej reaguje na zmiany ciśnienia w układzie smarowania.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 75 3.0 v6
    Postów
    50

    Domyślnie

    a bardzo sie poci olej z tego czujnika ? leje sie po silniku ?

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar mar222
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 164
    Postów
    149

    Domyślnie

    może bańka się rozszczelniła ?

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mlodyamper2
    Dołączył
    12 2011
    Auto
    AR 164 2.0 ts 98r Sequent 24
    Postów
    144

    Domyślnie

    olej w tym miejscu na szczęście nie kapie, ale też nie jest stary, błyszczy się jeśli wiesz co mam na myśli. Dziś stwierdziłem, że czujnik zdechł. Pokazuje 1 bar bez znaczenia czy na zimnym czy rozgrzanym silniku. Niech to szlak.... na początku myślałem, że to olej zrobił się qpa 15w40 castrol magnatec (poprzedni właściciel ciemniak taki wlewał, a mam dopiero 197tyś przebiegu) do którego był dolany litr dziadoskiego lotosa (miałem wyciek pod podstawą filtra oleju), ale teraz zakładam że to czujnik pada. Patrząc na koszt tego czujnika zastanawiam się czy jest sens go wymieniać kiedy kontrolki gasną jak trzeba.

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar mar222
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 164
    Postów
    149

    Domyślnie

    a po odpaleniu gaśnie ci czerwona kontrolka od smarowania?
    ja mam czujnik zepsuty i dałem sobie siana z wymianą jak masz smarowanie to luz
    Ja bym teraz na twoim miejscu wypłukał bym to dziadostwo i zalał 10w40 mobilem
    ale zrobisz jak chcesz.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 75 3.0 v6
    Postów
    50

    Domyślnie

    mobil sie zepsol ostatnio i nie polecam tego oleju... lepiej jakiegoś elfa lub motula wlej

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mlodyamper2
    Dołączył
    12 2011
    Auto
    AR 164 2.0 ts 98r Sequent 24
    Postów
    144

    Domyślnie

    Kontrolki gasną jak trzeba, auto kupiłem z przebiegiem 192...tyś według licznika i już był zalany mineralnym aż mnie serce zabolało, ale podejrzewam, że to z powodu nieogarniętego właściciela (młody wyznawca starej szkoły- jak się zbliża 200k km to ładujemy musowo minerala). Zastanawiam się nad przejściem na półsysntetyk po prostu przy następnej wymianie oleju, ale nie wiem co na to moje aso (szwagier skarbnica wiedzy- ma juz trzecią 164 ts) i czy silnik nie zacznie żłopać takiego oleju bo zdążyłem się dowiedzieć, że tsy lubią chlapnąć sobie oleju. A mam drugie auto poczciwą mazdzioche 323 efke 1.6 91r i cały czas na 10w40 shel lub mobil bez dolewania oleju między wymianami mimo, że silnik lubi dostawać w palnik i jestem przyzwyczajony, że oleju nie dolewam między wymianami. Podobno motul 15w50 jest niezły. A ten pocący się czujnik może nie przeżyć rzadszego oleju.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar flup
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków, Myślenice
    Auto
    AR164 2.0 TS '91
    Postów
    216

    Domyślnie

    Ja dałem czujnik z poloneza do przegwintowania za 2 dychy i chodzi już 7 rok. Czujnik to czujnik. Cena tego czujnika w oryginale to jakaś porażka.

  9. #9
    pirat156
    Gość

    Domyślnie

    spróbuj podmienić na jakiś inny lub podpiąć przyrząd do sprawdzania ciśnienia gwint tego czujnika to M10x1 jeżeli ciśnienie jest ok to był tylko czujnik a jeżeli jest za niskie to trzeba sprawdzić wycieki stan panewek i wału korbowego/może być uchylona zaślepka wału/
    życzę szczęścia że to tylko czujnik

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar flup
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków, Myślenice
    Auto
    AR164 2.0 TS '91
    Postów
    216

    Domyślnie

    W warunkach domowych to najprościej zapiąć jakiś zwykły manometr na kawałku wężyka z baterii umywalkowej. Tam akurat jest M10x1 z uszczelką.
    Olej ją może rozpuścić ale kilka dni testów pewnie wytrzyma.

Podobne wątki

  1. Czujnik ciśnienia oleju i temperatury oleju w 1.9 JTD 16V M-JET
    Utworzone przez esati w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2015, 20:23
  2. [145] Czujnik ciśnienia oleju
    Utworzone przez kevas093 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2014, 12:53
  3. Poci się śruba w bloku silnika, problem z nazwaniem.
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-03-2013, 20:41
  4. [155] czujnik ciśnienia oleju...:)
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 22:56
  5. Czujnik ciśnienia oleju 2,4 JTD
    Utworzone przez GrzesiuSiedlce w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-04-2012, 20:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory