Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Piszczące hamulce z przodu

  1. #1
    kubarecz
    Gość

    Domyślnie Piszczące hamulce z przodu

    witam wszystkich...
    jakiś czas temu zaczęły mi straszliwie głośno piszeć hamulce przy małych prędkościach, na podjazdach, dojazdach do świateł i skrzyżowań.
    Zmieniłem klocki na nowe, chwila spokoju, parę dni i od nowa to samo. Tarcze nie były juz w najlepzej kondycji ( nie były wcale złe), postanowiłem zmienić tarcze i klosci na brembo. I co? i po dniu jazdy to samo. Ręce opadają, ilekroć wracam do domu Alfa obwieszcza swoje przybycie wszystkim wokoło, niezależmnie od pory dnia i nocy...
    Czy ktoś miał podobne przypadki? Jakieś rozwiazania?

    Moj mechanik mi powiedział że musiałem na coś najechać i coś się dostało na kocki, podszlifował je, spokój na parę godzin i znowu to samo...
    dzięki za wszystkie podpowidzi...

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    główną przyczyną piszczenia hamulców jest zceramizowanie się powierzchni klocka - zbyt szybko zacząłeś mocno hamować na instrukcji od klocków jest info aby ok. 200km przyjechać dość delikatnie , a przy wymianie tarczy dochodzi jeszcze jedna istotna sprawa , płyny chłodzące tarcze podczas obróbki wnikają w nią - jest wykonana z żeliwa - porowatość materiałowa - te płyny są zazwyczaj dość tłuste i powinno się tarcze potraktować rozpuszczalnikiem nitro - one też mają wpływ na ceramizowanie klocka
    Rada jest taka zakup papier ścierny o granulacji 120- 240 , zdejmij klocki i przeszlifuj je na jakimś płaskim elemencie następnie montaż i te 200km powili żeby klocki się dotarły z tarczami . Podobną sytuacje przerobiłem z Jaguarem tylko u mnie tarcze aż się zadymiły bo mechanior nie był łaskaw sprawdzić zacisków no jeden nie odbijał .

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Piszczenie to drgania o bardzo wysokiej częstotliwości. Źródła są dwa. Albo drgania wydobywają się ze styku klocka z tarczą. Albo ze styku klocka z zaciskiem. Najczęściej jest to drugie niestety. Powody? Zapieczone tłoczki, zasyfiałe lub skorodowane zaciski w miejscach prowadzenia klocków, brak odpowiedniej okładziny na klocku od strony tłoczka.
    Więc trzeba sprawdzić czy są okładziny, wyczyścić prowadzenia, zaaplikować smar miedziowy. Tłoczki jeżeli ciężko chodzą wyciągnąć, przeczyścić, złożyć. Na koniec pozostaje jeszcze tylko pytanie czy klocki są prawidłowo dobrane do tarcz.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Maateusz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo
    Postów
    226

    Domyślnie

    Witam ja od jakiegos czasu tez sie uzeram z tym problemem ! Kupilem kolocki i nic nie pomoglo. Teraz zamówilem tarcze i czekam na nie wiec okarze sie jak przyjda i zaloze nowe. Jak to nie pomorze to wtedy bedzie trzeba dochodzic... Wiec zaciski maja wpływ na piszczenie ? Wlasnie mam w planach je odnowic przy zmianiach tarczy itp...

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Oczywiście że zaciski piszczą. Na styku klocka z tłoczkiem albo prowadzeniem.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    dokładnie ... potwierdzam :-)
    pisk to drgania klocka ...
    temat wałkowany ostatnio i skończony sentencją
    masz blaszki nie masz pisków - nie masz blaszek musisz kombinować

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    A propo blaszek ale zacisków brembo zauważyłem pewną przypadłość w 406coupe. Ma tam prawie identyczne brembo i piszczą jak dzikie. Prawie wszystkim użytkownikom. Okazuje się że w alfach klocki są prowadzone po prostu w wycięciach korpusu. A tam są jeszcze pośrednie blaszki przykręcane na imbus. Chyba nie trzeba pisać że po tylu latach śrubki nikt nie odkręci a blaszka koroduje pod spodem i puchnie. Przez co klocek luźny jest tylko przez parę dni. Później blaszki zabijają się pyłem, odginają się i klocek znowu jest ciasno. W efekcie piszczy jak głupi. Jakaś pomyłka konstrukcyjna na szczęście w alfach tak nie ma

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    masz blaszki nie masz pisków - nie masz blaszek musisz kombinować
    Sorki, ale nie mogę się z tym stwierdzeniem zgodzić. U siebie nie mam blaszek ani z przodu, ani z tyłu, i nie mam żadnego piszczenia.
    W celu uzyskania tego efektu nie musiałem nic kombinować. Wystarczy w trakcie pracy przy hamulcach trzymać się sztuki i zasad.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    także wciąż kombinuję z tymi piskami, danus77 pochwal się tymi zasadami sztuko zakłądania klocków, ponieważ u mnie zakładane były trzy różnej marki klocki i dwie różne tarcze, klocki raz wkładałem sam porządnie smarując ściankę klocka i brzegi wurthe'em, efekt ciszy tylko na kilka dni, no chyba że popryskam wd40 to troszkę dłużej.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    z tyłu to nie ma żadnych blaszek :-)

    a z przodu w JTD to nie masz BREMBO więc i blaszek nie ma chyba że sobie zmieniłeś zaciski...

    danus77 jak jeździsz z zaciskami BREMBO na miękkiej mieszance to pisków raczej nie będzie choć okresowo mogę się pojawiać ... deszcz... płył etc

    ale jak jeździsz na DS PERFORMANCE albo czerwonym EBC to uwierz że PISK jest wkurzający a blaszki go skutecznie niwelują ...

Podobne wątki

  1. Piszczące hamulce
    Utworzone przez oliwia w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-02-2016, 08:42
  2. piszczące hamulce
    Utworzone przez tomasz777 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 27-01-2015, 21:19
  3. [GTV] Piszczące hamulce
    Utworzone przez grzdylu w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 07:50
  4. Piszczące hamulce
    Utworzone przez showtime w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 31-10-2008, 13:17
  5. AR 145, 1.4 TS PISZCZĄCE HAMULCE
    Utworzone przez BYKrak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-07-2008, 16:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory