Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: problemy z temperatura 166 2.5 v6

  1. #1
    AppleJack
    Gość

    Domyślnie problemy z temperatura 166 2.5 v6

    witam
    jestem nowy na forum wiec prosze o odrobinę wyrozumialości jeśli cos podobnego mialo miejsce, aczkolwiek szukałem na forum i nie doszukałem się niczego co by zaspokoiło moją ciekawość i zadawanie pytań tutaj .
    Mój problem wyglada tak: kupiłem alfe bedzie z tydzień temu, temperatura podczas jazdy trzymała sie w okolicach 90 stopni, stałem gdzies dłużej to odrobinę rosła... wentylator chodzi na 1 i 2 biegu, ale po wyłaczeniu zapłonu i wlaczeniu wskazówka jest na 90 stopniach ,, jakis bład czujnik czy coś ? wczoraj wymienilem płyn standardowo wąż od spodu odkręcony płyn spuszczony zbiorniczek wymyty, zalałem go płynem weszło ok 6litrów,, odpalony na odkręconym zbiorniczku pobulgotał dolałem płynu prawie pod max.. podczas jazdy temp fajnie sie trzyma, na postoju nie znacznie zaczęła rosnąć ale kiedy zaczela dochodzic do czerownego pola zatrzymalem sie i obserwowalem prace silnika,, jest równa, nic nie stuka podejrzanie, ale w momencie kiedy wskazówka dochodzi do 130stopni zapala sie czerwona lampka wyłączam silnik i odrazu przekrecam zapłon do zapalenia kontrolek i wskzówka stoi odrobinke ponizej 90 stopni..? odpalam jade dalej nic nie kapie , na postoju w zbiorniczku troche bulbało,,,,ale to bylo wrazenie jakby powietrze jeszcze wychodzilo,,,o co chodzi to czujnik ? czy nie odpowietrzyła sie czy jaki.... ?
    Ostatnio edytowane przez AppleJack ; 27-07-2012 o 06:35

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Witam, nowy nabytek? Pochwal się fotkami, uzupełnij profil skąd jesteś .
    Odpowietrzyłeś dobrze? Możesz odkręcić odpowietrznik na chłodnicy, ewentualnie grzanie na maxa i ponaciskać węże (przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym). Rzeczy do sprawdzenia:
    - termostat się otwiera?
    - chłodnica w jakim stanie jest? Jak się sypie to może zwyczajnie nie dawać rady
    - najbardziej bolesna opcja to uwalona pompa wody, są egzemplarze z plastikowym wirnikiem który potrafi się naprawdę szybko rozsypać, wtedy nie ma obiegu płynu. Kupujemy pompy tylko z metalowym wirnikiem.

  3. #3
    AppleJack
    Gość

    Domyślnie

    fotki dodam wieczorem , a poprzedni właściciel od ktorego kupowałem mówił ze robił rozrzad razem z pompa wody przy przebiegu 190tys teraz jest ok 240tys , termostat otwiera bo weze i chłodnica gorące, chłodnica hmm wyglada na oryginał wiec nie ruszana ale jak chcialem przepłukac ukald i wlewałem wode przez zbiorniczek na otwartym wezu spuszcania do to co wlewałem od razu przelatywało przez chłodnice więc mozna by przypuszczac że jest drozna,,,, ale ciekawe jest to ze ze jak np wskazówka dochodziła do czerownego pola wyłączałem zapłon i odrazu przekręcałem kluczyk to wskazówka od temp stała na 90 albo odrobinę poniżejwiec niemożliwe zeby w pare sekund sie silnik wychłodził ,,,

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Witaj, przydałoby się sprawdzić przez kompa jak jest rzeczywiście temperatura. U mnie wariował czujnik temp płynu. Po wymianie jest ok.
    --------------------------------------------------
    GARAŻ FORT MOKOTÓW Warszawa
    --------------------------------------------------
    Zapraszamy wieczorami i w weekendy
    Najlepiej dzwonić po 18.

    facebook: https://www.facebook.com/garazfm/

    Paweł
    pawel.kelpinski@gmail.com
    tel. 600 513 727

    Benek
    ben2_21@tlen.pl
    tel. 791 376 152

  5. #5
    AppleJack
    Gość

    Domyślnie

    czyli jak elektryk podepnie do kompa to wyjdzie jesli jest ten czujnik walnięty? ile taki czujnik kosztuje w najlepszym wypadku ?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Jak podepniesz pod kompa to będziesz w stanie stwierdzić czy to co w kompie pokrywa się mniej więcej z tym co masz na blacie. Do tego na logikę można popatrzeć czy wskazania mają sens. Generalnie warto zainwestować 50zł w kabelek żeby można było własnoręcznie pewne rzeczy ogarniać.
    Jak rozrząd był robiony 50k temu to już można powoli myśleć o wymianie, zdrowo jest robić co 70k. Jak mi zamontowali pompę z plastikowym wirnikiem, to wirnik się rozsypał w ciągu jakichś 10k.
    Jeśli chodzi o chłodnicę, to że jest szczelna to jakby jedna sprawa, ale za wydajność chłodzenia odpowiadają lamelki, możliwe że już się rozsypały i wydajność chłodzenia bardzo spadła.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 166 2.5 V6 99r + PODTLENEK LPG BRC
    Postów
    215

    Domyślnie

    Ooooo kolega też z Dg i też 166 mam kabel jakby co priv nie chce Cię martwić ale jak jechałem swoją bez paska wielorowkowego ( czyli bez pompy wody itp) mialem tak samo mimo iz czujniki i reszte mam sprawną . Przed wymianą rozrządu też miałem plastikowy wirnik i po nie całych 60k zaczął pękać (wyszło to przy wymianie) teraz mam graafa założony z metalowym wirnikiem

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Miałem podobnie w 156. Po wymianie chłodnicy jest ok.
    [C

  9. #9
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Cytat Napisał majkel_dg Zobacz post
    nie chce Cię martwić ale jak jechałem swoją bez paska wielorowkowego ( czyli bez pompy wody itp) mialem tak samo mimo iz czujniki i reszte mam sprawną.
    Pompa wody nie jest napędzana paskiem klinowym.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 166 2.5 V6 99r + PODTLENEK LPG BRC
    Postów
    215

    Domyślnie

    z tego co ja wiem to pompa wody nie jestnapędzana paskiem rozrządu i nie jest jego częścią składową chyba że się mylę to mnie wyprowadź z błędu

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-01-2016, 12:38
  2. Problemy z temperatura
    Utworzone przez Spartanie w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 14-04-2013, 07:17
  3. Dwa problemy 2.0 V6 TB. Temperatura płynu i turbo
    Utworzone przez 8rafal4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 13:06
  4. Temperatura!
    Utworzone przez Kuba157 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-02-2012, 09:32
  5. [156] Temperatura
    Utworzone przez Krzysiek866 w dziale 156
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 30-03-2009, 00:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory