
Napisał
E.T.

Napisał
fr33
da się je sprawdzić miernikiem czy są sprawne?
Najbardziej podejrzany jest wg mnie czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ma dwa piny i musisz go zmierzyć na zimnym silniku- powinien mieć ok 4 kiloomów a potem na gorącym - około 300 ohmów. Różnica musi być duża.
Czujnik przepustnicy musisz sprawdzić też pod kątem zmian oporności wraz ze zmianą wychylenia klapki, chyba między pinami 2 a 3, ale nie jestem pewien i nie pamiętam wartośći ( ale róznica nie jest już tak wielka tylko rzędu kilku-kilkunastu omów)
Jak chcesz sprawdzic czujnik cieczy chlodzacej to go wykrec,podlacz do niego miernik,podgrzewaj zapalniczka i patrz czy zmieniaja sie warosci.Jesli tak to jest ok,jesli nie to nie jest ok

ale nie sadzie by on padl bo tak to trzymalaby caly czas wysokie obroty na benzynie i spalanie by wzroslo.Ten czujnik dziala jak ssanie.
BTW moj czujnik temp.cieczy ten w termostacie ma 3 piny.