Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Problem z hamulcami tył i szybko włączającym się ABS'em 2.4 JTD

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jbkobziak
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rząśnik
    Auto
    AR 156 2.4 JTD CF2 136KM Cosmo Blue
    Postów
    276

    Domyślnie Problem z hamulcami tył i szybko włączającym się ABS'em 2.4 JTD

    Witam. Czytałem na forum sporo odnośnie hamulcy, ale nikt nie miał takiego nietypowego porblemu. Otóż z przodu mam tarcze 284 mikoda plus zaciski 4 tłoczkowe od porsche boxster s z tylniej osi, na tyle standard w 156 przed FL 251. Zaciski zregenerowane (tył i przód), tarcze nowe łyn wymieniony, hamulce odpowietrzone. Samochód zachowuje się następująco. Podczas hamowania z prędkości powiedzmy 70 do 20 samochód hamujce dosyć mocno, ale trzeba bardzo mocno nacisnąć pedał. Do tego dosyć szybko uruchamia się ABS, przez co droga hamowania się wydłuża znacząco. Przy hamowaniu ze 150 do 60 praktycznie od razu po wciśnięciu "na maksa" pedału hamulca słychać jak pompa ABS pracuje i pedał odskakuje. Droga hamowania się wydłuża. Miałem również założone na tyle hamulce 276 mm od po liftowych wersji i objaw był jeszcze mocniejszy. Co najdziwniejsze ABS włącza się tylko na tyle. Z przodu praktycznie koła się nie blokują. Tylko tył się blokuje,praktycznie od razu. Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie opowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    EBD nie działa prawidłowo (za duża różnica przód a tył).
    Jedź na SKP i zmierz siłę hamulców i napisz jakie wyniki.

    Wysłane z mojego GT-I9000
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    906

    Domyślnie

    Cytat Napisał jbkobziak Zobacz post
    . Co najdziwniejsze ABS włącza się tylko na tyle. Z przodu praktycznie koła się nie blokują. Tylko tył się blokuje,praktycznie od razu. Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie opowiedzi.
    A w jakim stanie sprężyny i amory z przodu? Bo to czytając rozumiem, że przód przy hamowaniu mocno Ci nurkuje dociążając go, a tył mocno unosi odciążając go stąd ABS głupieje na tylnych kołach a na przednich się nie załącza.



    Cytat Napisał jbkobziak Zobacz post
    Miałem również założone na tyle hamulce 276 mm od po liftowych wersji i objaw był jeszcze mocniejszy
    Znaczy na tych tarczach pedał jeszcze mocniej się zapadał? Może pompa hamulcowa nie jest w stanie obsłużyć tych wszystkich większych zacisków i dlatego musisz dusić pedał do podłogi.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jbkobziak
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rząśnik
    Auto
    AR 156 2.4 JTD CF2 136KM Cosmo Blue
    Postów
    276

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    EBD nie działa prawidłowo (za duża różnica przód a tył).
    Jedź na SKP i zmierz siłę hamulców i napisz jakie wyniki.

    Wysłane z mojego GT-I9000
    To raczej wykluczam. GrzesiekK. miał z przodu 310 na tyle 251 później 276 i nic takiego się nie działo. Omen miał 330 i 251 i też nic takiego nie mówił.


    Cytat Napisał tomek921 Zobacz post
    A w jakim stanie sprężyny i amory z przodu? Bo to czytając rozumiem, że przód przy hamowaniu mocno Ci nurkuje dociążając go, a tył mocno unosi odciążając go stąd ABS głupieje na tylnych kołach a na przednich się nie załącza.





    Znaczy na tych tarczach pedał jeszcze mocniej się zapadał? Może pompa hamulcowa nie jest w stanie obsłużyć tych wszystkich większych zacisków i dlatego musisz dusić pedał do podłogi.
    Tutaj ztym nurkowaniem przodu. Być może coś w tym jest silnik 2.4 to ciągnie do przodu podczas hamowania. Amory z przodu i ztyłu mają może ze 30 tys. Bilstein B4. Z tyłu są sportpackowe sprężyny z przodu jeszcze seria, ale myślę, że niedługo będę zakładał przód od GTA sprężyny i może będzie lepiej. Na większych tarczach z tyłu ABS włączał się praktycznie od razu i nie było hamowania.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    906

    Domyślnie

    Cytat Napisał jbkobziak Zobacz post
    Tutaj ztym nurkowaniem przodu. Być może coś w tym jest silnik 2.4 to ciągnie do przodu podczas hamowania. Amory z przodu i ztyłu mają może ze 30 tys. Bilstein B4. Z tyłu są sportpackowe sprężyny z przodu jeszcze seria, ale myślę, że niedługo będę zakładał przód od GTA sprężyny i może będzie lepiej. Na większych tarczach z tyłu ABS włączał się praktycznie od razu i nie było hamowania.
    Jak uda Ci się gdzieś dorwać takie gumowe wkładki między zwoje sprężyny to spróbuj czy z nimi też ABS będzie tak głupiał. A może masz brudny ten pierścień od ABS i są przekłamania na komputer dlatego ABS tak wcześnie się włącza?

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jbkobziak
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rząśnik
    Auto
    AR 156 2.4 JTD CF2 136KM Cosmo Blue
    Postów
    276

    Domyślnie

    To z gumowymi wkładkami może się udać. Ma ktoś coś takiego może na pożyczeni? Chętnie zobaczę, jak się wtedy samochód zachowa? Też mi się wydawało, że nurkowanie przodu i zbyt mocne odelżenie tyłu jest z tym związane, ale szukam jeszcze potwierdzenia jakiegoś, może naukowego?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    906

    Domyślnie

    Cytat Napisał jbkobziak Zobacz post
    Ma ktoś coś takiego może na pożyczeni?
    Gdybyś mieszkał bliżej to ja bym Ci wyciągnął te wkładki z innego samochodu i pożyczył Podjedź do jakiegoś motoryzacyjnego powinni mieć i to dużo nie kosztuje, za 2 około 20 zł.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Tak z czystej ciekawości, jbkobziak, co trzeba zrobić by założyc te zaciski od porsche? Plug&play czy coś trzeba dłubać?

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jbkobziak
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rząśnik
    Auto
    AR 156 2.4 JTD CF2 136KM Cosmo Blue
    Postów
    276

    Domyślnie

    W poniedziałek spróbuje te wkładki znaleźć.

    Co do zacisków. Oczywiście adapter.I na dystansie 15 mm wchodzą na telefony 16

Podobne wątki

  1. Problem z hamulcami
    Utworzone przez adriano_6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-11-2018, 13:20
  2. problem z włączającym się wentylatorem
    Utworzone przez BAKU147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-01-2014, 09:57
  3. Problem z hamulcami..
    Utworzone przez pawelk325 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-04-2012, 22:04
  4. [146] Problem z hamulcami
    Utworzone przez saroo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 29-03-2011, 21:06
  5. Problem z Hamulcami tył
    Utworzone przez kania0101 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-05-2010, 14:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory