Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 50

Temat: Coś wali w silniku!Ta Alfa oszalała!

  1. #1
    Kolczyk
    Gość

    Domyślnie Coś wali w silniku!Ta Alfa oszalała!

    Wczoraj wymieniłam czujnik Halla dzisiaj zrobiłam adaptację.Rozrząd był nie dotykany nie kręcony ani nic innego.Auto trzyma sztywno obroty,ale słyszałam,że chodzi jakoś dziwnie.Delikatnie i cichutko tak jak by klekotało jak dizel i nie miał mocy,nie zbierał się tylko delikatnie przyśpieszał,a dzwięk był jednostajny.Wsiadłam przejechałam się 6 km czasem tak jak by szarpnęło delikatnie po puszczaniu gazu i nagle bach!
    Szarpnęło spadły obroty zamulił i zaczął strasznie walić.Dzwięk przypomina helikopter! Takie specyficzne cykanie słychać gdzieś w okolicach obudowy silnika.Wypytuję na forum,bo auto aktualnie jest w nl i tu za każdą poradę trzeba płacić krocie no i bariera językowa :/ Mam tą alfę od 2 tygodni i już daje mi popalić.Pomóżcie proszę

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    Klekotanie jak diesel przypomina wariator, ale walenie to już bardziej panewkę. Sprawdź jakąś latarką czy na bagnecie nie masz opiłków metalu - znaczy resztek panewki. To niestety przypadłość TSów 16V, zwłaszcza 2.0.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar koniu031
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Września
    Auto
    Alfa 156 2,4 20v 175km
    Postów
    300

    Domyślnie

    Wygląda niestety jakby rozrząd przeskoczył. Najlepiej auta nie odpalać jak coś wali. Trzeba zrzucić pokrywę zaworów i rozrządu skontrolować jak wygląda. Niestety bez blokad się nie obędzie. A czy rozrząd był robiony przez te 2 tyg jak ja masz???
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez koniu031 ; 10-04-2013 o 21:23

  4. #4
    Kolczyk
    Gość

    Domyślnie

    Nie było nic robione z rozrządem.Kompletnie nic w ogole nie był dotykany.Olej mam nowiutki i jest przejrzysty i czyściutki.Jutro będę miała czas by się temu przyjrzeć.Powiedzcie mi na co dokładnie zwrócić uwagę,a jak bym tego nie ogarnęła to mogę nakręcić filmik.Może to pomoże.Potrzebuję naprawić auto w 15 dni,bo muszę nim pojechać do polski

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    Nie wiem czy sama to ogarniesz.
    Poniżej masz schemat z autodaty.
    Obracając wałem ustaw tak wał żeby się pokrywał jak na zdjęciu 9 i wałek jak na 10.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	19659.jpg
Wyświetleń:	605
Rozmiar:	91.8 KB
ID:	91924

    Sprawdź stan paska czy nie jest poszarpany, luźny co kolwiek wedle ciebie wyglądającego dziwnie

  6. #6
    Kolczyk
    Gość

    Domyślnie

    Czyli to jest do ogarnięcia i nie trzeba wymieniać połowy silnika? Poszukam u znajomych jakiegoś mechanika i może mi pomoże. Podejrzewam,że będę musiałą ogarnąć to sama Olej i filtr zmieniłam sama! Dam radę

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar koniu031
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Września
    Auto
    Alfa 156 2,4 20v 175km
    Postów
    300

    Domyślnie

    Jeżeli rozrząd przeskoczył to niestety mogły spotkać się zawory z tłokami i wtedy nie jest ciekawie bo trzeba ściągać głowice:/ Ale nie ma co gdybać najpierw trzeba posprawdzać i trzeba być dobrej myśli. U mnie też myślałem że mam pół silnika do remontu bo dźwięki i walenie było straszne a okazało się że mała świeca pękła i wywalało kompresje. A dźwięk to było połączenie walenia z takim gwizdem/skrzypieniem.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    olej i filtr to pestka. Nie wiem jak to jest w TSie ale koła rozrządu są chyba na stożku więc o ile nie przekręciło koła na wałku to jakoś jeden wałek ustawisz i nadal potrzebujesz blokad...

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar bieniak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    rosso 156 98r 1,8TS:)
    Postów
    120

    Domyślnie

    niestety napinacze w 156 to jakaś katastrofa. Już kilkanaście tsów robiłem (swój także)bez czujnika zegarowego i blokad rozrządu nie ogarniesz. przesunięcie o pół zęba powoduje brak mocy i zamulenie a do takiego stanu wystarczy sprzesunięcie się wałka wydechowego.
    załóż blokady i sprawdź ustawienie rozrządu
    druga sprawa walnięta panewka
    uwalony wariator opcji jest wiele

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - powiedzcie mi jak w 156 TS mozna wymienić czujnik Halla bez rozbierania rozrządu ?
    - coś autorka tematu kręci.
    - chyba że czujnik Halla jest mylony z czujnikiem położenia i obrotów CSK.
    - daltego ja zawsze załączam jakieś zdjęcie ze wskazaniem elementu, to pomaga innym czytać ze zrozumieniem.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-04-2013 o 06:31
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Wali w silniku po puszczeniu gazu.
    Utworzone przez pona-91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 18-09-2012, 23:43
  2. elektryka oszalała !
    Utworzone przez kivi89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-03-2011, 12:36
  3. Coś wali z prawej strony
    Utworzone przez MARIN w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-03-2009, 14:23
  4. [156]BELLA OSZALAŁA NA MAKSA!!!!
    Utworzone przez starnaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-12-2008, 19:21
  5. Wali, stuka w silniku - POMOCY !!!!!!!!!!!!!
    Utworzone przez nowakooowski w dziale 156
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 28-09-2007, 17:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory