Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Słabe hamulce - co jeszcze wymieniać?

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie Słabe hamulce - co jeszcze wymieniać?

    Robię sobie powoli moje V6 po zimowej wizycie w lakierni. Przyszedł czas na hamulce.

    Problem: słaby hamulec, pedał wchodzi głęboko i miękko ale żeby zaczęło skutecznie hamować trzeba bardzo mocno wdusić pedał. Co zmienione/zrobione do dzisaij:
    -tarcze tył + klocki (mikoda gt + ate) przebieg około 4tys
    -tarcze przód + klocki (mikoda gt + ferodo premier) przebieg około 2tys
    -płyn hamulcowy DOT4 - wymieniony cały na nowy
    -pompa hamulcowa wymieniona na nową (LPR) i większą (tłoczek 22,2mm zamiast seryjnego 20,6mm)
    -przewody twarde od pompy hamulcowej do pompy abs
    -przewody elastyczne przód nowe TRW
    -zaciski przód zregenerowane
    -trzpień serwa ustawiony na styk, jest może 0,5mm luzu między trzpieniem a tłokiem pompy

    Serwo sprawne, trzyma podciśnienie. Po napompowaniu na wyłączonym i trzymaniu hamulca przy uruchamianiu pedał ładnie opada.

    Wymianiałem płyn podcisnieniowo (wielka strzykawaka z gumowym wężem) kołami po kolei na włączonym zapłonie - leci czysty i nowy płyn. Przewody twarde nie są nigdzie zaklepane, sprawdzone dwa razy. Efekt po ostatniej wymianie płynu, pompy, przewodów twardych i elastycznych z przodu jest taki, że hamuje lepiej, ale ciągle słabo.

    Zastanawiam się, czy tyle przewody elastyczne jeśli puchną, to mogą dawać taki efekt. Dla mnie wygląda jak zapowietrzone hamulce, ale to nie to. Może klocki przednie są za twarde - po 2 tys przejechanych na tarczy widać rant, a klocki nawet nie doszły do całkowicie płaskiej powierzchni. Tylnych za to nie ma już w połowie.

    Prosze o sugestie, planuję na dniach wymienić jeszcze tylne przewody elastyczne (kosztują śmieszne pieniądze). Obawiam się jednak, że nie tędy droga.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Zrób test - rozpedz sie do 100kmh i zahamuj awaryjnie. Jeśli nie włączy sie abs na przyczepnej nawierzchni a droga hamowania bedzie wydluzona to znaczy ze masz hamulce które nie hamują. Jeśli tloczki poruszają sie bez przeszkód to masz do wymiany tarcze i klocki na zestaw trochę mniej budżetowy. Na brembo/ferodo jeszcze nikt sie nie przejechał.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    rozpedz sie do 100kmh i zahamuj awaryjnie. Jeśli nie włączy sie abs na przyczepnej nawierzchni a droga hamowania bedzie wydluzona to znaczy ze masz hamulce które nie hamują.
    To mam na myśli. Albo dokładniej - 20km/h i depnięcie powinno spowodowac zarycie nosem w kierownicę. Tymczasem tak nie jest. Po jedym hamowaniu ze stówki, kolejne są już znacznie bardziej skuteczne.

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    masz do wymiany tarcze i klocki na zestaw trochę mniej budżetowy. Na brembo/ferodo jeszcze nikt sie nie przejechał.
    Zjeździłem kilka kompletów tych mikod (różnych zresztą) i dzielnie znosiły nawet grzanie do blado czerwonego. Prawdą jest że nie testowałem ich nigdy z ferodo premierem, mam wrażenie że klocki są zbyt twarde. Na identycznym zestawie jeździ ojciec w lybrze JTD (tyle że klocki TRW) i nie ma żadnego problemu. Sęk jest gdzie indziej.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Czyli po rozgrzaniu zaczyna hamować. No cóż - klocki do wymiany?

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Najlepszy numer jest taki, że tak było od samego początku. Wymienię najpierw tylne przewody, zobaczę co da i klocki. Dziwi mnie tylko wpadanie pedału dość głęboko. Objaw raczej jak przy klockach na granicy odporności termicznej, ale od ruszenia już tak jest.

    Zbieramy dalsze pomysły

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Stavanger (pochodzenie Słupsk)
    Auto
    75 2.0IE 166 2.4JTD Giulietta 2.0 159 2.0
    Postów
    51

    Domyślnie

    Zamiana pompki hamulcowej na większą będzie skutkować tym że pedał trzeba wcisnąć mocniej by uzyskać takie samo ciśnienie jak na pompce o mniejszej średnicy.
    Oczywiście nie tłumaczy to faktu poprawy hamowania po nagrzaniu hamulców...

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Miałem Mikody GT i Premiery i tak jak zauważyłeś hamowania na zimnym układzie były nie za tęgie (ale ryj w kierownicę leciał), poprawiało się przy rozgrzaniu, ale przy hamowaniu z 200+ ten zestaw zdychał, po takich 5-8 hamowaniach tarcze były przegrzane i potem nawet przy 160 telepało przy ostrzejszym hamowaniu. Lepszy zestaw to Textar klocki i tarcze

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Używam mikod bo jak dla mnie mają dobry stosunek ceny do jakości a nigdy jeszcze nie miałem z nimi żadnych problemów...

    Zamówiłem dzisiaj klocki TRW (polecane przez większość do mikod) i nowe przewody giętkie na tył - zobaczymy po wymianie.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adamus
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 GTA Q2 kolor Azzuro nuvola AR 156 2,5 V6 AR145 1,6Ts AR 146 2,0 Ts AR 146 1,9 TD
    Postów
    77

    Domyślnie

    co do klocków ferodo to niestety tak się będzie działo iż jest to klocek sportowy który po nagrzaniu dopiero zaczyna dobrze hamować
    a co do poprawy hamulców do do tej pompy założył bym zaciski brembo na przód i większe tarcze na tył. Niestety w 2,5 V6 hamulce nie są adekwatne do mocy. Ja swoje hamulce spaliłem w zimę.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Raczej nie adekwatne do wagi przodu, niestety v6 trochę waży i tu jest główna bolączka.

    Mimo tego na razie nie planuję przejścia na wielotłoczek - wywaliłem z auta zresztą hamulce 6 tłoczkowe bo nie dawało się na tym normalnie jeździć. Auta używam na codzień, stąd taka decyzja. Jeszcze 6 łopatkowy spiek jakoś jestem w stanie przeżyć, chociaż docisk też lekko nie chodzi

    Klocki to zwykłe ferodo premier. To nie DS2500 które - notabene - na zimno też dobrze łapią.

Podobne wątki

  1. [159] Słabe hamulce
    Utworzone przez tasiek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 72
    Ostatni post / autor: 10-10-2022, 21:41
  2. [145] Hamulce w 145'tce zbyt słabe ...
    Utworzone przez oko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 07-05-2013, 20:22
  3. [155] Słabe hamulce
    Utworzone przez tomi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 17:22
  4. słabe hamulce
    Utworzone przez janpl2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-08-2011, 16:59
  5. [146] Słabe hamulce, 1.6 boxer
    Utworzone przez kini007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-09-2010, 13:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory