Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Smrodek spalin z rury mułowaty...

  1. #1
    Miras2020
    Gość

    Domyślnie Smrodek spalin z rury mułowaty...

    Witam koledzy kłopot polega na tym że odkąd kupiłem auto to jest smród takich spalin taki dość intensywny i dym z rury, auto zachowuje się mułowato prawie żadnej reakcji czy dam mu full czy po prostu gaz, czasami jest tak że dam mu full pedał i przy 3,5 tys obrotów go tak zamula ze dalej nie pojdzie zaś jak go muskam to się kręci tylko bez szału tak samo jak czasami jest zjawisko że odzyskał konie ale rzadko... mechanik stawia na świece że do dupy i nie przepala paliwa i go zalewa... mieliście jakiś taki przypadek ? co było powodem ?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    ......ale się zmęczyłem....... Musiałeś całość jednym zdaniem pisać? Ciężko Cię zrozumieć nawet jak sobie kropki pododawałem....
    Najpierw podepnij pod komputer i sprawdź czy nie ma błędów. Potem posprawdzaj parametry przepływomierza i jak zachowuje się sonda. I w sumie to już powinno wyjaśnić sprawę. Może pada Ci po prostu przepływka, a może czujnik przepustnicy czy pedału przyspieszenia. Ponieważ z tego co napisałeś to jedynie wróżyć możemy.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Świece mogą być,przepływka również ale też inne podzespoły,ciężka będzie diagnoza bez diagnozy komputerowej.

    - - - Updated - - -

    Może ona rzuci jakieś światło na Twoje problemy.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Chlopaki a jest wg tu jakiś dział co ktoś zajmuje się odczytem danych z diagnostyki?
    Tzn zoobie skana FES a ktos powie co i jak?

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał konrad251 Zobacz post
    Chlopaki a jest wg tu jakiś dział co ktoś zajmuje się odczytem danych z diagnostyki?
    Tzn zoobie skana FES a ktos powie co i jak?
    Nie. Musisz napisać do kogoś kto w tym dużo siedzi. Ty masz TS`a? Mógłbyś uzupełnić profil bo zgadywać nie będziemy jeżeli tak to najlepiej szukać w dziale 156/147 bo tam było najwięcej tych silników i problemów. Bubu jest bardzo dobry w te klocki ale jest sporo osób. Możesz założyć osobny temat do analizy to inni też się wypowiedzą.

  6. #6
    Użytkownik Embrion Avatar Łaciaty
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    166 2.4 JTD 100kW 1998r CF2
    Postów
    15

    Domyślnie

    Podstawa to odczyt błędów i podgląd parametrów sondy lambda, przepływomierza. Napewno do spr świece, plus fajki cewek (częstym przypadkiem były przebicia na nich). Sprawdź też szczelność układu dolotowego. Nawet najmniejsza nieszczelność może poważnie namieszać komputerowi w obliczeniu odpowiedniej dawki wtrysku.

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał Łaciaty Zobacz post
    plus fajki cewek
    W TB najczęściej jest przebicie na fajkach świec. Pod pokrywą. Jest to częsta usterka ponieważ fajki bardzo ciasno wchodzą w pokrywę zaworów. Fakt uszczelnia dobrze ale wyciągnąć to choćby po paru miesiącach jest istną masakrą. Kolanko jest tuż nad pokrywą (żeby pod deklem się zmieściło) i nie ma za co chwytać. Odruchem mechaników jest wzięcie kombinerek lub tym podobnych (np przez szmatę) ale to już jest koniec dla tych przewodów a są potwornie drogie. Szczelność też jest bardzo istotna w TB. Newralgiczne punkty w tym silniku to przewody overboostu, odmy, odpowietrzenia (powrót) baku paliwa.
    Tyle mogę podpowiedzieć z autopsji.

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar mizer
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Nowy Kamień
    Auto
    Alfa 166 2.0 V6 TB
    Postów
    187

    Domyślnie

    Cytat Napisał konrad251 Zobacz post
    Chlopaki a jest wg tu jakiś dział co ktoś zajmuje się odczytem danych z diagnostyki?
    Tzn zoobie skana FES a ktos powie co i jak?
    Kolego mam mechanika w sokołowie młp. co zczytuje błędy i naprawdę sie na tym zna ma profesjonalny sprzęt w tym asian gold serwisowałem u niego już kilka samochodów bł i nie ma na niego bata za zczytanie błędów bierze ok.40-50 zł jak bedziesz chciał namiar pisz na priw

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    mizer po to zainwesotwałem w kabelek aby to samemu robić a chcę tylko zeby ktoś ogarnięty potem sprawdził logi czy jest wszystko ok czy cos do wymiany
    Głównie o to mi chodzi

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Wrzuc tutaj sceeny. Masz też AlfaDiag czy tylko FeS??
    Zobacz parametry sony po rozgrzaniu silnika czy na wolnych obrotach jest ładna sinusoida czy przy dodawaniu gazu zmienia się napięcie.
    Zobacz też na przepływoniwrz jaki masz przepust za wolnych obrotach a potem wcisnij gaz do odciecia i potrzymaj tak ze sekundy i zobacz do ilu dobija.
    Przede wszystkim zobacz czy katalizator nie zatkał ci wydechu.
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

Podobne wątki

  1. Check engine, pierdzący wydech i smrodek
    Utworzone przez KKamil w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-11-2013, 18:18
  2. Silnik 2.5 V6 Mułowaty
    Utworzone przez adrianos001 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 16:49
  3. Praca zimnego 2.4 JTD - twardy, mułowaty
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 22:39
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-07-2011, 10:20
  5. Mułowaty na zimnym silniku brak ssania?1.8TS
    Utworzone przez tomimacko w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 13-09-2010, 07:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory