Strona 17 z 99 PierwszyPierwszy ... 78910111213141516171819202122232425262767 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 984

Temat: Przy włączonej klimatyzacji coś brzęczy, nasila się wraz z obrotami

  1. #161
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    Diagnoza z ASO była dość jednoznaczna i przeglądając kiedyś forum159 trafiłem także na post, który wskazywał na ten zawór jako przyczynę problemu. Problem jest jednak taki, że w ASO ta część nie jest dostępna i póki co nigdzie nie jest dostępna. Szukałem na allegro, także na ebay i nie znalazłem. Udało się znaleźć ten zawór na ebay u niemieckiego sprzedawcy, ale był to do 2.0JTDm, także ciągle szukam. Jak znajdę, na pewno zaraz kupię i jeżeliby ktoś inny znalazł proszę dać znać
    Randall, chodzi może o presostat?
    Mi wymienili jego uszczelki i na jakiś czas pomogło, ale ostatnio znowu parę razy zabrzęczało :/

  2. #162
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    http://www.ebay.pl/itm/EXPANSIONSVEN...item35c4e5277a

    powiedzieli mi "zawor rozprężny", czy to jest to samo nie wiem, to jest część jak na powyższym linku, tylko ta powyżej do alfy 159 nie jest. po ang. expansion valve, niem. expansionsventil.

    teraz tak patrze po allegro to presostat to jest cos innego raczej.

  3. #163
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    ale przed nabijaniem tez Wam brzeczalo czy dopiero po nabiciu bo ja narazie nie zauwazam czegos takiego u siebie

  4. #164
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    http://www.ebay.pl/itm/EXPANSIONSVEN...item35c4e5277a

    powiedzieli mi "zawor rozprężny", czy to jest to samo nie wiem, to jest część jak na powyższym linku, tylko ta powyżej do alfy 159 nie jest. po ang. expansion valve, niem. expansionsventil.

    teraz tak patrze po allegro to presostat to jest cos innego raczej.
    Ok, troche poszukalem i tez doszedlem do tego, ze to dwie rozne rzeczy.
    Raczej rzadko to sie psuje, wiec nic dziwnego, ze na miejscu nie maja, ale moga przeciez zamawic.

  5. #165
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170KM - 2010
    Postów
    13

    Domyślnie

    Napiszę o moich dzisiejszych doświadczeniach.

    Klimatyzacja trochę słabo mi chłodziła, a dzisiejszy upał skłonił mnie do dobicia czynnika chłodniczego, mam dostęp do maszyny w firmie w której pracuję, ale oczywiście musiała się zepsuć wczoraj... Wcześniej klima chłodziła ale słabo, brzęczyk działał, oczywiście jak u większości na niskich obrotach.

    Sytuacja pogodowa trudna, więc zdecydowałem że z kumplem dobijamy czynnika mimo że automat do klimatyzacji nie działał. Wygrzebaliśmy starą zwykłą pompę do klimatyzacji, całkowicie manualną, bez żadnej automatyki. Trzeba w niej osobno spuszczać czynnik, osobno dawać olej, osobno próżnia i osobno nabicie, schodzi się z tym strasznie długo, więc jednak padło że dobijemy gazu na szybko, bez całej procedury.

    I tu ważny akapit, ta stara pompa ma manometry gdzie można obserwować ciśnienia czynnika na parowniku i na skraplaczu. Odczyty wyszły takie jakby zawór rozprężny nie był w pełni sprawny. Dobiliśmy więcej czynnika żeby różnice ciśnień wyszły ok - weszło 300g mimo że wcześniej klima chłodziła tyle że słabo. Przypuszczam że w instalacji mam teraz jakieś 600g, chłodzi nieźle, I TERAZ JUŻ NIE BRZĘCZY. Przypuszczam że jednak wychodzi na to, że zawór rozprężny pada w naszych autach, a zabawa z ilością czynnika w układzie jest jedynie półśrodkiem, który na jakiś czas wycisza dźwięki, jednak są one związane z zaworem rozprężnym, który odpowiada za odpowiednią temperaturę parownika przy przewidzianej fabrycznie ilości czynnika w układzie.

  6. #166
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    ale przed nabijaniem tez Wam brzeczalo czy dopiero po nabiciu bo ja narazie nie zauwazam czegos takiego u siebie
    Mi zaczęło po nabiciu klimy. Później wróciłem do poprzedniej ilości czynnika i brzęczało dalej, próbowałem zarówno 460 jak i 550, cały czas brzęczało. W międzyczasie była ściągana u mnie chłodnica, być może ona się przyczyniła do powstania brzęczenia, chociaż jestem niemal pewny, że to wina zaworu rozprężnego

    Cytat Napisał Gary Zobacz post
    Ok, troche poszukalem i tez doszedlem do tego, ze to dwie rozne rzeczy.
    Raczej rzadko to sie psuje, wiec nic dziwnego, ze na miejscu nie maja, ale moga przeciez zamawic.
    Problem właśnie w tym, że nie mogą zamówić, bo tego zaworu nie ma nawet u źródła ASO.

  7. #167
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SebaStol
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Łódź/Almelo
    Auto
    159 SW 1.9 jtdm 16V 150 KM
    Postów
    317

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jarosław Zobacz post
    Napiszę o moich dzisiejszych doświadczeniach.

    Klimatyzacja trochę słabo mi chłodziła, a dzisiejszy upał skłonił mnie do dobicia czynnika chłodniczego, mam dostęp do maszyny w firmie w której pracuję, ale oczywiście musiała się zepsuć wczoraj... Wcześniej klima chłodziła ale słabo, brzęczyk działał, oczywiście jak u większości na niskich obrotach.

    Sytuacja pogodowa trudna, więc zdecydowałem że z kumplem dobijamy czynnika mimo że automat do klimatyzacji nie działał. Wygrzebaliśmy starą zwykłą pompę do klimatyzacji, całkowicie manualną, bez żadnej automatyki. Trzeba w niej osobno spuszczać czynnik, osobno dawać olej, osobno próżnia i osobno nabicie, schodzi się z tym strasznie długo, więc jednak padło że dobijemy gazu na szybko, bez całej procedury.

    I tu ważny akapit, ta stara pompa ma manometry gdzie można obserwować ciśnienia czynnika na parowniku i na skraplaczu. Odczyty wyszły takie jakby zawór rozprężny nie był w pełni sprawny. Dobiliśmy więcej czynnika żeby różnice ciśnień wyszły ok - weszło 300g mimo że wcześniej klima chłodziła tyle że słabo. Przypuszczam że w instalacji mam teraz jakieś 600g, chłodzi nieźle, I TERAZ JUŻ NIE BRZĘCZY. Przypuszczam że jednak wychodzi na to, że zawór rozprężny pada w naszych autach, a zabawa z ilością czynnika w układzie jest jedynie półśrodkiem, który na jakiś czas wycisza dźwięki, jednak są one związane z zaworem rozprężnym, który odpowiada za odpowiednią temperaturę parownika przy przewidzianej fabrycznie ilości czynnika w układzie.
    a czy większa ilość czynnika może skutkować jakimiś efektami ubocznymi? 600g w miejsce 460g (czy jak podaje instrukcja behr hella serwis 550g)?

  8. #168
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    jak będzie za dużo, klima będzie się wyłączać

  9. #169
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Chciałbym się upewnić. Od kilku dni występuje zjawisko popiskiwania (nie brzęczenia) podczas jazdy miejskiej, lepiej słyszalne w momencie skręcania kierownicą. Dźwięk ustępuje, gdy wyłączam klimatyzację... Ubytek czynnika chłodzącego? Ostatnim razem klimatyzację serwisowałem gdzieś w październiku. Cały czas układ działa poprawnie, chłodzi elegancko.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #170
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm SW qtronic
    Postów
    44

    Domyślnie

    Mi się wydaje że ten trop z zaworem rozprężnym będzie dobry. Ja zauważyłem że brzęczenie nasila się gdy jest bardzo gorąco na zew. Ciśnienie gazów wiadomo wzrasta wraz z temp. Może w układzie jest za duże ciśnienie. Wypompowanie czynnika i nabicie nowego daje chwilową poprawe. Sam nie wiem, dzwoniłem kiedyś do serwisu alfy w krk i nie wiedzą o co chodzi muszą zobaczyć. Ale co zobaczą jak trzeba pojeździć autem a im się nie chce. Wydaje mi się że jakiś serwis na pewno robił to już w nie jednej alfie tylko się nie chcą tą wiedzą podzielić.

Podobne wątki

  1. Brak mocy przy włączonej klimatyzacji 2.4 jtd cf3
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-07-2014, 08:36
  2. [159] Brak wspomagania przy włączonej klimatyzacji.
    Utworzone przez tuczi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 20:49
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 17:36
  4. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory