Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Walka z brakiem mocy (1.9jtd 16v).

  1. #11
    Użytkownik Embrion Avatar hajt90
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Juchnowiec / Stockholm
    Auto
    alfa 156
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał marecki588 Zobacz post
    Właśnie myślałem nad tym odłączaniem wydechu ale jak mam to zrobić? Mam jeździć bez wydechu z prędkościami 160-200 na godzine? Pytanie kolejne. Gdzie mogę podpiąć komputer żeby mi pokazało logi ciśnienia dołądowania itp? Tylko w ASO?
    zobacz po prostu jak się wkręca z wydechem i bez. Jeżeli kat zapchany to odczujesz różnice. Nie tylko w ASO. Lepszy komp i mechanik który umie operować nim.


    btw xrobcio , no fakt w nich sondy nie ma... Sory za pomyłke.

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    Hmmm ... Wg mnie czy kat jest zapchany czy nie to bez niego będzie się lepiej zbierał... Sprawdzanie w ten sposób może nie być jednoznaczne

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #13
    Użytkownik Embrion Avatar hajt90
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Juchnowiec / Stockholm
    Auto
    alfa 156
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Hmmm ... Wg mnie czy kat jest zapchany czy nie to bez niego będzie się lepiej zbierał... Sprawdzanie w ten sposób może nie być jednoznaczne
    No właśnie nie. Przez zapchany katalizator samochód traci moc, nie wchodzi w obroty tak jak powinien.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To kwestia generalnie sterowania zmiennej geometrii (zazwyczaj overboost nawala) i czujnika ciśnienia doładowania - czyszczenie nie zawsze pomaga i konieczna jest wymiana. Druga sprawa to EGR - może być czysty ale czy jest szczelny? Masz zaślepke?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD M-Jet 2004r.
    Postów
    66

    Domyślnie

    Pomimo że był czysty to urządziłem mu kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej i dokładne mycie. Zaślepki nie mam lecz w moim silniku chyba można założyć tylko tą z dziurkami i taką właśnie zamówiłem w dniu dzisiejszym. Podczas kąpieli wlewałem benzynę do zaworu żeby sprawdzić czy się wylewa i trzymało. Wiadomo że gęstość cieczy jest inna ale myślę że to dopuszczalna granica błędu. Wracając do pytania. Normalne jest takie buczenie zaworu overboost? Po przegazówce (wtedy kiedy wymuszę zmianę geometrii łopatek) i zgaszeniu silnika słychać buczenie zaworu. Chyba skończę z wróżeniem z fusów i znajdę kogoś kompetentnego kto mi to wszystko sprawdzi. Z logów będzie wiadomo czy EGR ma właściwe otwarcie, ciśnienie doładowania i wszystkie inne rzeczy o których nie mam pojęcia. Kiedy będę miał logi odezwę się aby otrzymać pomoc w odczytaniu tych wykresów.

    - - - Updated - - -

    Okej jeszcze was podręczę bo po nocach mi się moja Alfa śni a mam prace odpowiedzialną i jeszcze kogoś zabije z niewyspania Zadzwoniłem do mechaniora zapytać czy ma oprogramowanie odpowiednie i mówi że ma ale z tego co mu mówię to w ciemno obstawie zmienną geometrie tirbiny, pociągnąłem go za język i mówił że albo overboost albo zapieczone łopatki. Następnie znalazłem wpis na forum lancia o buczącym overbooście i podobnych objawach jak w mojej Alfie. Czyszczenie ponoś pomogło. Lecz gość pisał że po naprawie sztanga wprawiana była w ruch od razu po odpaleniu a nie jak u mnie powyżej 3.5k obrotów. Jak to u was działa?

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Po włączeniu silnika sztanga od razu powinna zostać wciągnięta przez siłownik. Masz podwieszony temat o MCSF - przeczytaj pierwszy wpis
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    I nawet warto profilaktycznie przeczyscic pozespoly z tematu MCSF stworzonego przez Macka-156

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD M-Jet 2004r.
    Postów
    66

    Domyślnie

    Maciek-156 w jednym poście napisałeś: "To że sztanga się rusza nie znaczy że prawidłowo i wystarczająco dynamicznie (ona musi błyskawicznie zmieniać swoje położenie) . Zaciągnij ustami powietrze i zobacz czy jesteś w stanie ruszyć tak sztange, jak nie albo z dużym wysiłkiem to pewnie masz zapieczone kierownice w turbinie" . Zasysając ten wężyk z całej siły (nie mam stwierdzonej niskiej wydolności płuc) mogłem nieznacznie ruszyć sztangą, w stopniu o wiele niższym niż rusza się ona po gwałtownym wciśnieciu pedału gazu. Czy powinienem być w stanie wymusić pełen zakres ruchu? Czy podciśnienie się zmienia czy pozostaje na takim samym poziomie niezależnie od obrotów?
    Ostatnio edytowane przez marecki588 ; 29-10-2013 o 20:36

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Raczej powinieneś był wymusić cały zakres ruchu. Po to jest akumulator podciśnienia w układzie aby było niezależne od prędkości obrotowej silnika - overboost trzyma jeszcze ok 1min po wyłączeniu silnika
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD M-Jet 2004r.
    Postów
    66

    Domyślnie

    Wyczysciłem dzisiaj overboost(jebeać tam święta jak bella choruje), troszkę był brudny ale bez tragedii. Znów sprawdziłem czy jestem w stanie zassać sztangę i okazało się że nie znacznie, zauważyłem też że po zapaleniu sztanga jest zasysana dość flegmatycznie więc stawiam tu na zapieczone łopatki. Urządziłem dzisiaj sobie dzień pojeba na drogach publicznych i kręciłem Bellę od 1800 do odcięcia i tak trzymałem jakiś czas, na każdym biegu na którym mi się udało i aż nie brakło mi cojones, później udałem się na fajny odcinek ekspresówki i latałem tam sobie 210km/h. Powiem że nastąpiła poprawa ale nie jest to jeszcze to. Pocisnę ją jeszcze jakiś czas i zobaczę czy uda mi się ją odmulić. Jak nie to do mechaniora i niech czyści. Przy okazji wlałem środek do czyszczenia wtrysków żeby też odżyły Za jakiś tydzień opiszę efekty.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-01-2015, 19:57
  2. Problem z brakiem mocy calkowicie zanikla
    Utworzone przez Alfamania w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-09-2014, 05:29
  3. Problem z brakiem mocy calkowicie zanikla
    Utworzone przez Alfamania w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-08-2014, 19:41
  4. [JTD] Problem z brakiem mocy- błędy
    Utworzone przez piotr9008 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-02-2013, 20:10
  5. [146] PROBLEM z brakiem mocy w czasie jazdy
    Utworzone przez GRUCHA w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-03-2009, 19:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory