Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Alfa z rana muli jak smietana

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał jerry46 Zobacz post
    dzis z rana postanowilem troche posprawdzac, pogoda nieciekawa -deszcze, zimno - na bank znowu Alfa zagrymasi - i tak sie stalo ale dzis nieco inaczej.
    Odpalam na benzynie, po 5 minutach ruszam-wszystko jest ok (cały czas jade na benzynie), przejechalem ponad 1km (wliczajac to stanie na swiatlach i w korku) auto dobrze sie rozgrzalo - przerzucam na LPG i zonk - znow brak mocy, po wcisnieciu pedlau gazu dobija do ok. 2tys obrotow i dalej nie pojdzie, wyraznie czuc mulenie do tego dzis zaczela wtedy swiecic sie ikonka swiecy (marchewa) na desce - ale tylko przy dodawaniu gazu na lpg. Wylaczylem auto, uruchomilem ponownie na benzynie-nadal muli, pochodzila z 3 minuty na luzie, dodaje lekko gazu - i jest ok. Dalej moge spokojnie przelaczac na lpg i jade bez problemu. Po odstawieniu auta i ponownym uruchomieniu po 1,5h - pali bez problemu. Wcześniej te objawy były nieco inne ale ten dzisiejszy - czyżby coś ewidentnie z LPG było nie tak?
    Sam sobie odpowiedziałeś, LPG do regulacji map - jechać do gazownika niech prawidłowo ustawi korekty.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie

    dzieki za odpowiedzi, zrobie jak radzicie. dziwi mnie natomiast jedno-ze ta przypadlosc wystepuje rano. autko moze postac potem i z 10h a tego problemu nie ma, moze to rozica temp, wilgoc lub co za tym idzie jakas nieszczelnosc w elektryce?

  3. #13
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Trudno coś wywróżyć. Porób tak jak piszemy i posprawdzaj co Ci napisaliśmy. Może to załatwi sprawę. Adaptacja, jazda na samej benzynie. Potem test potencjometrów i odczyt lambdy.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie

    Potestowałem tak jak mi Panowie radziliście, akurat w ostatnich dniach była u mnie słoneczna pogoda od rana, nie padało i wszystko było ok-z rana odpala normalnie, nie ma tych nieszczesnych objawow. Jednak gdy jest deszczowa noc, lub czuc wilogc w powietrzu - lipa. Przy mocnym deszczu w nocy z rana już po odpaleniu auta na benzynie alfa muli i dusi sie, nie wejdzie powyzej 2tys obrotow. Jak pochodzi z 10 minut na luzie i tmperatura wejdize na ok 70 stopni objawy ustepuja i wszystko jest ok.
    Jezdzilem na benzynie czyli jednak nie jest to lpg.

  5. #15
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Reset robiłeś? Kompa podłączałeś w trakcie tych objawów?

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie

    tak robilem reset jak radziliscie, komp podlaczony i nic nie wykrywa.
    dzieje sie tak tylko w deszczowe poranki (lub bardzo wilgotne) - to by sie zgadzalo z wczesniejszymi objawami-wtedy tez albo padalo albo byla gesta mgla. elektrykk sprawdzil raz jeszcze kable ale nic nie poradzil. cewki i kable wymienilem wczesniej ale to moze znow gdzies tam mala nieszczelnosc wystepuje? nie wymienialem kabla ktory idzie od alternatora - tak mi ktos ostatnio doradzil zeby to sprawdzic.
    czy test z lekka mgielka z recznego spryskiwacza na odpalonym zimnym silniku ze zdjeta oslona moglby dac jakies wskazowki? (to oczywiscie w nocy tak ok 1-2 aby auto sporo postalo i bylo ciemno aby zobaczyc ewentualne iskry).

    Jest to o tyle dziwna przypadlosc ze po rozruchu auto idzie juz spokojnie - nie szarpie, silnik dziala rowno.

  7. #17
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To myślę że za nim zaczniesz wydawać na cokolwiek kasę to warto podłączyć kompa (albo z nim jechać) w trakcie tej przypadłości. Wtedy zobaczysz co szwankuje. Będziesz mógł sprawdzić potencjometry, przepływomierz no i oczywiście przekonamy się co pokazuje sonda. Będziesz wtedy wiedział co jest grane.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie

    ok, postaram siętak zrobić - jakie parametru ustawić aby program monitorował podczas jazdy? (mam programik Fiat Ecu scan, umożliwia on ustawienie wybranych parametrów - np. przepływ powietrza, obroty silnika itd na wykresie czasowym). Mógłbym ustawić kilka najważniejszych i rozpocząć jazdę oraz zaznaczyć miejsce na osi czasu w którym zaczynająsięproblemy - może to by pomogło w diagnozie?
    Tylko właśnie które parametry brać pod uwagę z tej długiej listy?
    po takiej diagnozie wkleilbym tu screeny z programu

  9. #19
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Trudno powiedzieć co.
    Ja bym się przyjrzał na postoju sondzie jak pracuje.
    Sprawdził czy potencjometr pedału przyspieszenia i przepustnicy pracuje w pełnym zakresie i zobaczył ile powietrza wskazuje przepływka. Może ktoś ma jeszcze inne pomysły.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pomorze - Żuławy
    Auto
    w planach 156SW FL, obecnie Toledo II
    Postów
    32

    Domyślnie

    Miałem w Toledo ten problem, winne były wtryskiwacze lpg, które rano jak było chłodno kleiły się, po wymianie na nowe problem zniknął


    Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Podobne wątki

  1. Dymek z rana, alfa 147. 1.6 t.s
    Utworzone przez Karalik92 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 20:49
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-10-2013, 07:24
  3. Alfa- Pisk tylko z rana
    Utworzone przez Paazik w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 10-11-2012, 16:48
  4. alfa 156 strasznie muli
    Utworzone przez slawek1jan w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 02-09-2009, 10:07
  5. [155] muli i dlawi po zagrzaniuu sie silnika:( alfa 155 2.0
    Utworzone przez michas115 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-09-2008, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory