Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Alfa z rana muli jak smietana

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie Alfa z rana muli jak smietana

    Zanim Pan Marek zruga mnie ze kolejny raz pisze cos co bylo na forum poruszane wiele razy - tak, przeczytalem wiekszosc postow traktujacych o tym problemie ktory opisze, jednak nie znalazlem odpowiedzi - dlaczego tak u mnie sie dzieje.

    sprawa wyglada tak - rano odpalam Alfe (nie gazuje, chodzi sobie spokojnie na luzie ok 5 minut - aby sie rozgrzala), do ok 500-600m jedzie normalnie, nie dlawi sie, wszystko jest ok (czy na gazie cyz na benzynie), problem zaczyna sie po przejechaniu tego ok 0,5km - nagle Alfa zamula, nie idzie jechac na 1 biegu wiecej niz z 5km/h, musze sie zatrzymac odczekac kolejne 5 minut, lekko ponaciskac pedal gazu i za ktoryms razem przelknie i idzie juz normalnie.

    co wymienilem:
    - sonda lambda
    - przeplywomierz
    - czujnik temp.

    co ewentualnie podejrzewam ze moglo sie zrabac a jeszcze nie wymienilem (nie jestem pewien czy sa to uszkodzone podzespoly):
    - czujnik polozenia walu
    - blad w ECU - gdzies trafilem na watek na forum ze "ten typ tak ma" i w starych wersjach byl blad oprogramowania.

    niektorzy radza na chwile odpalic auto, zgasic i za 2 razem powinno isc ok - u mnie sie to nie sprawdza.
    niektorzy doradzali zdjac przeplywomierz i sprawdzic bez - tego nie probowalem, nie wiem czy czegos nie zepsuje?
    niektorzy doradzali sprawdzic gumowy waz ktory idzie od przeplywomierza do silnika - jest wszystko szczelne.

    mam mozliwosc podpiac do kompa tylko na co zwrocic uwage? bledow nie wyrzuca, moge zrobic wykres przeplywu powietrza tylko czy on cos nam powie?

    po przeczytaniu wielu tematow sam juz nie wiem co dalej zrobic, ASO ostatecznie, moze cos doardzicie?

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar PassionatiPL
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Była 156 1.8 TS Rosso, była AR 156 SW 2.5 V6 Nero i zamieniła się w 3.0 V6 Busso
    Postów
    263

    Domyślnie

    A świece, kable w jakim stanie? Miewalem takie przypadki mulenia kiedyś, raz się pojawiały, raz nie. Od czasu wymiany świec ani razu nie miałem przypadku porannego zmulenia.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie

    swiece miesiac temu wymieniane na nowki, kable, cewki, fajki - wszystko wymienione na nowe.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar PassionatiPL
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Była 156 1.8 TS Rosso, była AR 156 SW 2.5 V6 Nero i zamieniła się w 3.0 V6 Busso
    Postów
    263

    Domyślnie

    Kurde. A może masz dziurę w dolocie. Ja miałem sporą dziurę od spodu w gumowej harmonijce między przeplywką a przepustnicą, ale od tego falowały mi obroty.
    Edit. Sorry, pisales o tym wyżej jak na cos wpadne to dopiszę

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie

    dokladnie sprawdzalem te harmonijke na dlugo zanim ten problem sie pojawil - co prawda byla wtedy mala dziurka ale wszystko zostalo naprawione i uszczelnione, teraz sprawdzalem i nic nowego tam sie nie pojawilo.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    ot taka myśl, może pedał gazu się przycina?? sprawdź go w FES/MES.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Faktycznie większość możliwości wykorzystałeś. Ja bym chyba poszedł w kierunku proponowanym przez Dawida. Z tym że ja tu nie widzę innej opcji jak zainwestować w kabel. Zacząłbym od sprawdzenia potencjometru przyspieszenia. Potem przepustnicy. Oczywiście wszystko podczas występowania tej przypadłości. Poza tym zobacz co pokazuje lambda wtedy. Czy mieszanka fisiuje czy nie.

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,529

    Domyślnie

    Pojezdzij jeden dzieñ bez lpg i zobacz jak będzie.Po tych 500 m sonda zaczyna pracować i ecu dawkuje inaczej.Wygląda to na rozlegulowane ecu pb.Sprawdż jeszcze czy katalizator nie jest zapchany mogło oderwać się kawałek ceramiki i rozrabia
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    166, 1999, 2.0+lpg
    Postów
    474

    Domyślnie

    dzis z rana postanowilem troche posprawdzac, pogoda nieciekawa -deszcze, zimno - na bank znowu Alfa zagrymasi - i tak sie stalo ale dzis nieco inaczej.
    Odpalam na benzynie, po 5 minutach ruszam-wszystko jest ok (cały czas jade na benzynie), przejechalem ponad 1km (wliczajac to stanie na swiatlach i w korku) auto dobrze sie rozgrzalo - przerzucam na LPG i zonk - znow brak mocy, po wcisnieciu pedlau gazu dobija do ok. 2tys obrotow i dalej nie pojdzie, wyraznie czuc mulenie do tego dzis zaczela wtedy swiecic sie ikonka swiecy (marchewa) na desce - ale tylko przy dodawaniu gazu na lpg. Wylaczylem auto, uruchomilem ponownie na benzynie-nadal muli, pochodzila z 3 minuty na luzie, dodaje lekko gazu - i jest ok. Dalej moge spokojnie przelaczac na lpg i jade bez problemu. Po odstawieniu auta i ponownym uruchomieniu po 1,5h - pali bez problemu. Wcześniej te objawy były nieco inne ale ten dzisiejszy - czyżby coś ewidentnie z LPG było nie tak?

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wyłącz lpg całkiem. Zrób adaptację ecu i pojeździć parę dni na samej benzynie. Jak problemu już nie będzie to masz odpowiedź.

Podobne wątki

  1. Dymek z rana, alfa 147. 1.6 t.s
    Utworzone przez Karalik92 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 20:49
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-10-2013, 07:24
  3. Alfa- Pisk tylko z rana
    Utworzone przez Paazik w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 10-11-2012, 16:48
  4. alfa 156 strasznie muli
    Utworzone przez slawek1jan w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 02-09-2009, 10:07
  5. [155] muli i dlawi po zagrzaniuu sie silnika:( alfa 155 2.0
    Utworzone przez michas115 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-09-2008, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory