Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Delikatny porting a ECU

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Puławy
    Auto
    Była 147 JTD jest 1.6ts 105
    Postów
    119

    Domyślnie Delikatny porting a ECU

    Witam,

    Czy przy delikatnym portingu głowicy w 1.6, ECU wymaga jakiejś ingerencji?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Zależy co rozumiesz pod hasłem portingu.. bo to dość szerokie pojęcie..

    Jeśli masz na myśli ładne wyrównanie wylotu kanałów wydechowych do kolektora wydechowego i tak samo wlotu kanałów ssących do kolektora ssącego to możesz zrobić bez obaw.. ale to jedynie "poprawi fabrykę".. cudów z tego nie będzie..

    No i pamiętaj żeby nie przegiąć bo się skończy to problemami z odpalaniem na zimnym jak za bardzo lustro zrobisz powierzchnię (choć tego nie sprawdzałem a jedynie słyszałem odnośnie portingu od ludzi z doświadczeniem)
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Zacznijmy od podstaw - porting dremlem na pałe?
    Ale generalnie, tak, powinieneś zrobić remap.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Puławy
    Auto
    Była 147 JTD jest 1.6ts 105
    Postów
    119

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Zacznijmy od podstaw - porting dremlem na pałe?

    Tak dłutem ją podrasuje.. raczej tylko in i out zaworów i wałków raczej nie.

    Zmianę mapy pewnie należało by podeprzeć wizytą w hamowni? a może przy tak małych zmianach wystarczy podstawowa poprawa charakterystyki?
    Kto ew mógł by się podjąć takiej operacji dostosowania ecu?

  5. #5
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Odpuść - 1.6 105 koni jak i tak zrzucasz głowice i robisz rozrząd etc. to może zakup kompletną od wersji 120 wraz z kompem immo i pastylką do kluczyka. Mniej roboty a WIDOCZNE 15 koni przyrostu . Na remap sterownika wydasz tyle że starczy Ci na zakup części które wymienilem wyżej. A po portingu i po remapie MOŻE dojdziesz do tych 120 koni które przy wersji z wariatorem masz fabrycznie.
    Pierwsza zasada przy modyfikacjach mechanicznych - sprawdź czy nie ma części oferujących fabrycznie pożądaną moc a potem dopiero modyfikujesz to co masz.
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 12-09-2014 o 08:03

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Jak jest kasa na porting, hamownie i strojenie to już lepiej kupić 2.0.
    Konie z NA ponad serie to najdroższe konie mechaniczne jeśli chodzi o stosunek cena/przyrost...

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa
    Postów
    5

    Domyślnie

    Uderz może do konkretnego warsztatu bo tam dostaniesz najbardziej rzetelna dopowiedź. Auto Szlif Dziak znają się na takich sprawach – masz tel. na ich stronie. To co sobie wykombinowałeś jest ok. i nie będzie przy tym wiele roboty ale spytałbym jeszcze właśnie „u źródła” dla pewności

  8. #8
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bishop777 Zobacz post
    Uderz może do konkretnego warsztatu bo tam dostaniesz najbardziej rzetelna dopowiedź. Auto Szlif Dziak znają się na takich sprawach – masz tel. na ich stronie. To co sobie wykombinowałeś jest ok. i nie będzie przy tym wiele roboty ale spytałbym jeszcze właśnie „u źródła” dla pewności
    Dalej marzcie o tanich koniach z najsłabszego w gamie silnika, wasza kasa.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Z tego szału nie będzie chyba ze porting sporting przy okazji ale już lepiej sprawdź czy jest w wiazce kabel do wariatora i kup 2.0,pasuje słupek a i jeszcze kabel do zaworu kolektora,w takim 2.0 porting,lekki ew.remoncik a różnica duza.jak większe mody to już zamiast remapu lepiej kupić ecu master i można się bawić,turbine,kompresor,wtryski co chcesz wtedy podepniesz paliwa dasz ile chcesz albo raczej ile ci układ paliwowy wydoli,ale możesz zawsze dac wydajniejsze wtryski i pompe,tuning benzyny to jest droga zabawa,i soft i hard trzeba mieć pewny,czyli silnik przygotowany,jeżeli chodzi o twin sparki to niestety,korby do zmiany,tloki od razu wossner albo coś na ten kaliber,wtedy się można brać za zwiększanie mocy inaczej lepiej kupić jo to dupca i zrobić mu mapę i masz tuning przy mniejszym nakładzie,benzyniaki są świetne po tuningu ale tuning jest drogi

    Wysłane z mojego MT15i za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa
    Postów
    5

    Domyślnie

    Teddy – wiem co mówię. Mi porting głowic robili własnie ludzie z Dziak. Spokojnie mogę polecić, zwłaszcza że summa summarum wyszło dość niedrogo a wszystko śmiga jak marzenie. Także warunki niezłe.

Podobne wątki

  1. Delikatny dymek,smierdzi spalenizna!
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-04-2015, 16:57
  2. Delikatny problem z tylnymi światłami
    Utworzone przez pawellike w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-08-2012, 09:32
  3. Delikatny stukot przy wolnych predkosciach
    Utworzone przez Bladyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-07-2012, 15:06
  4. Pompa wspomagania, delikatny wyciek?
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 05-02-2012, 15:41
  5. [145] Delikatny remont 145 QV :)
    Utworzone przez tomix86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-08-2011, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory