Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #1291
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Od paru lat, bodajże za sprawą Niemców zaczęto wydłużać okresy miedzy wymianami. Wcześniej, i to wcale nie tak dawno zakładano, że przebiegi samochodów nieuturbionych między wymianami, to 10-15kkm, a silniki ze sprężarkami, to 8-10kkm. Potem, mimo praktycznie żadnej zmiany w komponentach olejowych (poza wymogami dla DPF) stwierdzono, że są to oleje LL i wymiany można robić co 20-30kkm. Efektem są np. problemy z najczulszym elementem pod tym względem, czyli turbiną z pływającym ułożyskowaniem i panewkami. Jak to się odbija na silniku widać szczególnie po silnikach Reni i Daci. Te same silniki, te same oleje i różny okres między wymianami. Tajemnicą poliszynela jest to dla czego te drugie są bardziej awaryjne.

    "Czy zlekceważenie wskazań komputera i zlecanie wymian oleju co 10-15 tysięcy kilometrów ma sens? Na pewno nie zaszkodzi. Może korzystnie wpłynąć na kondycję silników samochodów eksploatowanych przede wszystkim w cyklu miejskim. Warto pamiętać, że jakość oleju ma kluczowy wpływ na żywotność panewek, wałka rozrządu oraz turbosprężarki – elementów poddawanych największym obciążeniom, a zarazem najdroższych w naprawie.
    Najlepszy komentarz? Napisało go życie. Pracownika dużego salonu sprzedaży podpytaliśmy o częstotliwość wymiany oleju w samochodach będących własnością tegoż salonu. W naszych? Wymieniamy najpóźniej co 15 tysięcy kilometrów..."
    Mało tego, jakość olejów proporcjonalnie spada. Po co projektować produkt, aby się starzał odpowiednio szybko. Prościej jest wymyślić bzdurne zalecenia serwisowe i samo się rozleci w odpowiednim czasie. Niestety żyjemy w takiej rzeczywistości a nie innej, tylko niektórzy potrafią to zrozumieć, a inni ślepo brną w bagno niedorzecznych zaleceń pazernych producentów.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  2. #1292
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gary Zobacz post
    Sdero, Tadzik - skrocilem przebiegi z zalecanych przez producenta 30 tys do 20 tys i dalsze skracanie wydaje mi sie przesada. Szczegolnie przy nieczipowanym silniku i spokojnej jezdzie poza miastem.
    To jednak osobny temat i mozna byloby go dlugo ciagnac. A moje pytanie, czy warto zmieniac Selenie na Motula lub Millersa pozostaje poki co bez odpowiedzi
    Ja po prześledzeniu tego tematu wlałem Millersa szczególnie dobrze to przedstawił Pablo i jestem bardzo zadowolony. Teraz przy wymianie dałem jeszcze płukankę bo ostatnio tego nie zrobiłem po tym zabiegu olej był czarny jak smoła i rzadki jak woda, ponownie poszedł Millers EE longlife 5w30 C3. Nie wiem czy to zasługa czyszczenia silnika płukanką i zalanie nowym olejem ale spalanie na trasie zeszło mi do 5.8 średnia prędkość 74 km/godz. wskazania kompa oczywiście, trasa Szczecin-Grudziądz. To jak na razie mój najlepszy wynik.
    P.s
    Stary olej 8 tyś. miał przelotu
    Ostatnio edytowane przez krzystof ; 02-02-2015 o 12:16

  3. #1293
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał serath Zobacz post
    Co do płukanki: ostatnio usłyszałem mit, że niby po płukaniu i zalaniu olejem po 1k km powtórnie zmienia się olej. Może mi ktoś to potwierdzić? Bo wg mnie trochę to się kupy nie trzyma
    Niby można żeby poprawić jakość samego płukania, ten olej na 1k nie musi być jakiś rewelacyjnych lotów nawet, bo przecież ma tylko wyciągnąć te brudy po płukance które nie spłynęły po płukaniu. Ale w naszym kraju gdzie połowa warsztatów patrzy na Ciebie jak na ufoludka że chcesz robić płukankę, to akcja z drugim olejem to już w ogóle jakiś kosmos

  4. #1294
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Niby można żeby poprawić jakość samego płukania, ten olej na 1k nie musi być jakiś rewelacyjnych lotów nawet, bo przecież ma tylko wyciągnąć te brudy po płukance które nie spłynęły po płukaniu. Ale w naszym kraju gdzie połowa warsztatów patrzy na Ciebie jak na ufoludka że chcesz robić płukankę, to akcja z drugim olejem to już w ogóle jakiś kosmos
    Jakieś 10 lat temu, jak wymieniałem w 164 2.0 V6T olej na MOTULa 300V 15w50, to też się patrzyli na mnie jak na ufoluda, bo po co do takiej starej "dudry" taki olej.
    Nie wspomnę, że pierwszy raz w życiu widzieli olej w blaszanych bankach, i to w takiej cenie. Do dzisiaj ich głównym smarowidłem w warsztacie jest 10w40 z beki.
    Operację wykonywałem u kolegi w warsztacie, ponieważ miałem wtedy tylko 1 kanał, a olej trzeba było wymienić.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  5. #1295
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW - '07r. - 1.9 16v JTDm 150KM
    Postów
    78

    Domyślnie

    W zeszłym roku wlałem do mojej AR 159 Millers Oils XF Longlife 5w30 C3, zakupionego od Pablo i dało się odczuć różnicę, oczywiście na duży "+".
    Silnik to 1.9JTDm 150KM z DPF, ówczesny przebieg 175k, w marcu planuje wymianę (minął rok / 15tys. km) i znowu chcę zalać Alfę Millersem. Czy przy przebiegu ~180k zostać przy tej samej wersji oleju, czy coś innego proponujecie?
    Pablo rozumiem, że w tym roku na jakiś rabat się załapię?
    Ostatnio edytowane przez siwus71 ; 16-02-2015 o 18:58 Powód: literówka

  6. #1296
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Skoro jest dobrze to po co zmieniać?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #1297
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW - '07r. - 1.9 16v JTDm 150KM
    Postów
    78

    Domyślnie

    Tylko zadałem pytanie, podając aktualny przebieg Faktycznie jest dobrze.

  8. #1298
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwus71 Zobacz post
    W zeszłym roku wlałem do mojej AR 159 Millers Oils XF Longlife 5w30 C3, zakupionego od Pablo i dało się odczuć różnicę, oczywiście na duży "+".
    Silnik to 1.9JTDm 150KM z DPF, ówczesny przebieg 175k, w marcu planuje wymianę (minął rok / 15tys. km) i znowu chcę zalać Alfę Millersem. Czy przy przebiegu ~180k zostać przy tej samej wersji oleju, czy coś innego proponujecie?
    Pablo rozumiem, że w tym roku na jakiś rabat się załapię?
    Ten millers nie jest w pełni syntetyczny ale w tej klasie 5w30 c3 trudno cos takiego wykombinować. Z bardziej dostępnych to chyba tylko ams 5w30 do diesli się nadaje pod tym wzgledem. Zreszta zaraz wpadnie wlyszkow i poleci jakiś magiczny dodatek archoila z kosci dinozaura
    Ale jak koledzy pisza, skoro klient zadowolony to po co zmieniac

  9. #1299
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Witam,

    Panowie, szybkie pytanie.
    Alfa jeździła na LM Synthoil high tech 5w40, sprawdzał się dobrze. Auto będzie jeździć teraz mniej i głównie w krótkich trasach. Zastanawiam się nad zmianą oleju na http://www.penriteoil.com.au/product...d_products=249. Z tego co pamiętam Magil na nim jeździ, prawda?
    Czy mógłby ktoś doradzić czy zostać przy LM czy też zmieniać na Penrite?
    Auto bez DPF, przelot 288 tyś.

    Z góry dziękuję za cenne uwagi

  10. #1300
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Witam,

    Panowie, szybkie pytanie.
    Alfa jeździła na LM Synthoil high tech 5w40, sprawdzał się dobrze. Auto będzie jeździć teraz mniej i głównie w krótkich trasach. Zastanawiam się nad zmianą oleju na http://www.penriteoil.com.au/product...d_products=249. Z tego co pamiętam Magil na nim jeździ, prawda?
    Czy mógłby ktoś doradzić czy zostać przy LM czy też zmieniać na Penrite?
    Auto bez DPF, przelot 288 tyś.

    Z góry dziękuję za cenne uwagi
    Jak nie masz dpf to po kij ci mid czy full saps ?

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory