Temat: Korekty wtrysków

  1. #1381
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Firlej
    Auto
    1
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Pierwszy wtrysk delikatnie leje, ale jeśli silnik pracuje równo to bym się tym nie przejmował i kontrolował co jakiś czas. Zrób jeszcze logi wtrysków z krótkiej przejażdżki, żeby sprawdzić jak ten lejący zachowuje się w akcji. Możesz jadąc na 3. biegu przy ok 2500-3000 rpm zaciągnąć ręczny i wtedy też zalogować korekty.
    zrobilem tak jak mowiles korekty jakos totalnie rozjechane
    Attached Files Attached Files

  2. #1382
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Wygląda to na przytkany 4. wtryskiwacz. W kolejnym etapie pojeździłbym 2-3 baki z dodatkiem oleju 2T i po tym sprawdził jak się ma sytuacja. Jak się ogólnie zachowuje silnik? Coś niepokojącego?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #1383
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Firlej
    Auto
    1
    Postów
    37

    Domyślnie

    od czasu do czasu jakby gubił obroty. wyczuwalne delikatne wibracje jak jest zimny. Generalnie to wydaje mi sie jakis taki słabawy

  4. #1384
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Gubił obroty tzn?
    Zaglądałeś do EGR?
    Ostatnio edytowane przez magil ; 24-05-2015 o 17:47
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #1385
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Firlej
    Auto
    1
    Postów
    37

    Domyślnie

    generalnie to klapek auto od nowosci nie ma. a EGR non stop zamkniety. 2 zbiorniki z 2t wyjezdziłem i 3 z STP. i te czarne bączki to masakra
    Attached Files Attached Files
    • Typ Pliku: rar 1.rar (21.5 KB, 18 views)
    • Typ Pliku: rar 2.rar (8.7 KB, 18 views)

  6. #1386
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Winnym w tym przypadku będzie raczej EGR.
    Dzięki za info. W takim razie trzeba będzie drania przeczyścić. co do korekt, spróbuję jeszcze z olejem 2T. jak nie zadziała jadę do serwisu. jest ktoś polecany w obrębie Wielkopolski?
    Ostatnio edytowane przez Casio ; 24-05-2015 o 23:41

  7. #1387
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Zeby mieć pewność, że to wina EGR-u najlepiej na próbę załóż mu pełną zaślepkę. Dużo na ten temat pisano na forum, poczytaj.

  8. #1388
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Cytat Napisał Casio Zobacz post
    Dzięki za info. W takim razie trzeba będzie drania przeczyścić. co do korekt, spróbuję jeszcze z olejem 2T. jak nie zadziała jadę do serwisu. jest ktoś polecany w obrębie Wielkopolski?
    Fora regionalne ---> Wielkopolskie

  9. #1389
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał PawelLU Zobacz post
    generalnie to klapek auto od nowosci nie ma. a EGR non stop zamkniety. 2 zbiorniki z 2t wyjezdziłem i 3 z STP. i te czarne bączki to masakra
    Czwarty wtrysk pod obciążeniem strasznie się rozjeżdża. Overboost- nie ma jego pomiaru). W górnym zakresie obrotowym widać, że jest problem z ustabilizowaniem doładowania. Pomiar powietrza jest co najmniej dziwny. Jeśli występuje ciśnienie w całym zakresie żądanym, to dla czego przepływomierz tego nie potwierdza ? Nieszczelność w dolocie (przed turbiną) ?
    W drugim pomiarze przeładowania poza fabryczny limiter. Jeśli potrwają dłużej pokaże się błąd P0238.
    W pieszym kroku należy przyjrzeć się overboostowi (podmień na inny i zrób pomiar). Drugi krok, to dokładne przyjrzenie się dolotowi przed turbiną, a za przepływomierzem. Jeśli chodzi o wtrysk, to on jest na + i jego wartość bardziej wskazuje na zmniejszenie jego wydajności, drobnej nieszczelności na podkładce niż na to aby był sprawcą dymienia.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #1390
    Użytkownik Romeo Avatar RoBeRt 147
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp./ Kalisz
    Auto
    ALFA 147 2002r.1.9JTD 8V 115KM 6b ;)
    Postów
    646

    Domyślnie

    Witam,
    szukam, szukam i znalazłem temat tylko chodzi o AR 147 z silnikiem 1.9 JTD 115KM z 2002r i przebiegu prawie 200kkm... mam problem z wibracjami przenoszonymi na kierownicę i całą karoserie... mam filtr K&N, wywalone katy i zaślepiony EGR po podłączeniu FES 3.5 nie pokazuje mi dawki wtrysku pilotującego ani dawki na żadnym z wtrysków tylko pokazuje mi ogólną tak chyba nie powinno być? wczoraj zamontowałem wtryski od Lanci 110KM i alfa jedzie jest słabsza ale i tak trzęsie ale też mniej kopci swoje dzisiaj daję do sprawdzenia swoje wtryski więc będę wiedział w jakim są stanie...

    dodam że poduszki silnika mam wszystkie wymienione skrzyni i przy rozrządzie na oryginały a poduszka centralna już 3 jest w ciągu 1,5 roku pierwsza oryginał oddana po poł roku na gwarancje, którą uznali i dali nowa i miesiąc temu znowu wymieniałem ale stwierdziłem, że ori nie ma sensu bo nawet blacha pordzewiała przez ten czas i kupiłem Bilstein i puki co cała.... poduszki po zamontowaniu poluzowałem i odpaliłem silnik, żeby się ułożyły i dokręciłem a mimo to centralną szybko zabija... chyba że ori firmy ricambi made in china bo tak pisało można se co najwyżej du.e podetrzeć...

    ale zastanawia mnie czemu nie mogę odczytać korekt? kolega z forum swoim kompem się podpinał i też mu nie odczytywało... a kiedyś wydaje mi się, że można było i na pewno tak nie telepało budą... kumpel mechanik obstawia koło dwu masowe, którego nie wykluczam... z obserwacji jeszcze to, że przy gaszeniu nie zawsze płynnie silnik gaśnie i czuć jak zatelepie, jak tłoki staną...

    oczywiście chodzi o wibracje na postoju

    może macie jakieś pomysły?

    aha jeszcze jedna sprawa... jak wczoraj zdemontowałem wtryski to dopatrzyłem się że tam gdzie podłącza się rurkę od paliwa we wtrysku są takie 3 otworki i w jednym z nich coś siedziało i wyciągnąłem to... wyglądało jak jakiś kawałek niebieskiego plastiku... kumpel nie był pewien ale powiedział że to może być uszczelka z pompy???
    Ostatnio edytowane przez RoBeRt 147 ; 26-05-2015 o 09:27

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory