Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 54

Temat: 1.6 105KM bierze olej.

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    W któryś temacie pisaliśmy o tym z ludzmi, ze w TS'ie nie można mulic bo go przytyka i kilka osób to potwierdziło pokolei, że np. jak ja jezdzi tydzien w zimne dni do pracy kilka km na niedogrzanym to potem daje w deche a auto stoi... Trzeba sobie zrobić większe wycieczki raz zza czasu, może gdzieś z żona zza miasto, albo do miasta obok do ładnego parku, albo czasem dla siebie, zalać choćby za 40zł i zza miastem sobie "podziknąć" na zakrętach dla przyjemnośći.

    A jeżeli nie masz możliwości sobie tak skakać tu a tam, to najlepszym wskaznikiem jest biały majonez pod korkiem wlewu oleju, jak zaczyna się tam robić biało to wiesz, że silnik potrzebuje przepalenia ;d http://images42.fotosik.pl/155/9c2e0ee7c1af9386med.jpg

    @@edit
    Tu masz zdjęcie odmy, akurat z BMW(coś na wzór znalazłem na google szybko) http://images66.fotosik.pl/549/400194a2a9f516b2med.jpg ta sama maź zbiera sie pod korkiem i to w ładnych ilościach, korek a odmy to linia prosta, jeżeli tam się to zatka to zaczynają się robić w silniku anomalie. Tak jakbyś chciał się napić przez zatkaną słomke, no powodzenia ;d

    @@edit 2
    Tu jeszcze na szybko znalazłem też zdjęcie TS'a z google, zaznaczyłem tutaj dwie odmy.
    Odma nr 1. jak jest zatkana to samochód muli od 3000obr wzwyż, jest ona z pokrywy zaworów do silniczka
    Odma nr 2, samochód muli non stop, z pokrywy i włącza się PRZED przepustnice.

    Jeżeli odkręcisz dolot do przepustnicy (proste, jedna srubka na obejmie i troche mocniej pociagnąć) i będzie tam olej, to wiadomo którędy ucieka

    http://postimg.org/image/95h7cylnx/

    Ludzie też to tzw. tuninguja, robią filtry do odmy żeby "silnik oddychał swieżym powietrzem", tym samym zmniejszając jego wewnetrzną temeprature. Odmy to zamknięty obieg zużytego powietrza tzw. wyrównanie ciśnienia w silniku. Ja sam miałem takie wynalazki jak kupiłem samochód, fakt zbierał się lepiej, nie było tego charakterystycznego mulenia TS'a na rozgrzanym, ale doczytałem się, że źle to wpływa na silnik + spaliny zamiast wracac do silnika i do kata, wychodzily prosto pod silnik, ponoc przy starciu z policja to słabo wyglada, temu wróciłem do ustawień fabrycznych.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	400194a2a9f516b2med.jpg
Wyświetleń:	98
Rozmiar:	49.9 KB
ID:	168201  
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 30-05-2015 o 11:55

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    No i już jestem po przejażdżce. Dzięki Mongoose za te instrukcje jak jeździć TSem bo dzięki temu odkryłem to auto na nowo, zupełnie inna jazda, a średnie spalanie paliwa praktycznie nie wzrosło. Alfa pięknie wkręca się na obroty, ma moc, jedzie dynamicznie. Tylko niestety nie przełożyło to się na ubytki oleju. Przejechałem około 40km poza miastem a wskazówka oleju na bagnecie chyba obniżyła się do połowy wartości, mierzone 15 minut po wyłączeniu silnika. Albo mi się wydawało, może jest minimalnie ponad połowę między min a max. Ale, to chyba styl jazdy nie może powodować takiego ubytku, zaznaczę tylko, że w poniedziałek ostatni miałem 1mm poniżej max, a nie zrobiłem do dzisiaj nawet 500km...

    EDIT: Odłaczyłem ten dolot od przepustnicy jak radziłeś i było na dole troch oleju, załączam zdjęcie.Trochę słabo widać, ale na dnie było ewidentnie trochę oleju, kolor dokładnie ten sam jak na bagnecie. Co to oznacza?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC00897.jpg
Wyświetleń:	552
Rozmiar:	91.9 KB
ID:	168234  
    Ostatnio edytowane przez Karol147 ; 30-05-2015 o 19:11

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Odlaczyles odme, dolot to ta czarna rura, na jej koncu odkrec duzy pierscien i sciagnij rure z przepustnicy i dopiero wtedy zobacz.

    Jak sciągniesz rure to pojawi Ci się przepustnica(pierwsze lepsze zdj z google), coś takiego http://img29.staticclassifieds.com/i...mazowiecki.jpg

    Ne zakladaj rury od razu, przekrec raz kluczyk (nie odpalaj jak nie masz kompa to wywali Ci blędy i check engine) i poproś żone, albo połoz cegle na gazie i zobacz latarką co się dzieje w srodku, czy jest czysto, czy syf jak w kominie...

    @@Edit
    Jeszcze porzadnie rozgrzej samochod i wtedy niech ktos go przegazuje, jestem pewien, ze walnie z tylu niebieskim dymem... Tylko niech KTOS gazuje do czerwonego pola, a Ty patrz, wsadź nos do tej rury (nie dosłownie) i patrz co niej z leci.
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 30-05-2015 o 19:52

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    Ok to już jutro zrobię, za późno przeczytałem Twoją wiadomość. Odkręciłem i widok był taki
    Jutro zrobię tak jak radzisz. Czy jak poleci niebieski dym to co to będzie oznaczać?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0014[1].jpg
Wyświetleń:	370
Rozmiar:	61.0 KB
ID:	168250   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0018[1].jpg
Wyświetleń:	357
Rozmiar:	63.1 KB
ID:	168251  

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    W sumie na pewno poleci, uwalona to przepustnica. Myślę, ze kupiłeś auto z uwalonymi pierścieniami... Jeżeli nie masz teraz dać 1000-2000zł na remont silnika, jak mówiłeś przed wakacjami to najlepszym rozwiązaniem będzie przepłukać silnik, nie byle gównem a http://www.pro-tec-polska.pl/pielgna...ine-flush.html i wymienić olej na 10w60, to powinno zmniejszyć spalanie oleju, a jak będziesz przy kasie to wyremontować silnik... Zrobić pierścienie, uszczelniacze, zawory, no wszystko co się da, to myśle, że przy dobrym traktowaniu kolejne 200tyś km będzie bez problemu.

    Z tym, ze sprawdz, czy to auto na pewno nie było bite, na pewno jest proste, na pewno nie ma rdzy, bo jak cokolwiek z nim jest to bezsensu ładować kase w silnik jak zaraz buda się rozleci.
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 30-05-2015 o 20:15

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    Auto nie było bite, jest proste, całe w oryginalnym lakierze, nigdzie nie malowana, zero rdzy itp Jeżeli remont ma kosztować 1000-2000zł to mogę to zrobić teraz. Ale, jak gadałem z mechanikiem to powiedział, że jak zacznie remontować silnik to zostawię u niego z 5tys zł..bo jeszcze tona innych rzeczy może wyjść, a to panewki itd. Powiedział, ża same pierścienie załatwią sprawę na 5tys km...Jak ją kupiłem to nie brała oleju w ogóle, jeszcze w marcu jak byłem na spocie i chłopaki zobaczyli, że mam butlę oleju w bagażniku to się śmiali, że muszę dolewać ciągle olej a ja odpowiedziałem, że właśnie mi praktycznie nie bierze oleju. Zupełnie nagle się to stało, nagle zaczęło dużo ubywać. Ta Alfa to moje oczko w głowie i jestem pewien, że warto w nią zainwestować, z resztą już sporo przy niej zrobiłem więc nie wyobrażam sobie inaczej Tylko żeby było wiadomo co jest nie tak i to zrobić. A tak w sumie nie wiadomo gdzie ten olej ucieka...Ile taki remont powinien kosztować, pierścienie, uszczelniacze, zawory itd?

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    O ile dobrze pamiętam kolega z rok temu robił, wszystko nie wyszło go to więcej jak 3000zł. Ja bym sprobówal jeszcze przeplukac go i wymienic olej na 10w60 i zobaczyc te odmy czy sa drozne.

    @@Edit
    A ten mechanik patrzal dookola na silnik, czy nie cieknie nigdzie ? Nie z pokrywy tylko z tyłu, dokladnie kazdy zakamarek, bo jak jest brudny silnik to sie moze okazac, ze kapie z jednego punktu i tez moze znikac, sam fakt, ze jedziesz i cisnienie wypycha.
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 30-05-2015 o 20:34

  8. #28
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    No 3tys zł może bym jeszcze przełknął, ale 5 to już mnie przeraziło trochę...Dziwne to wszystko i trudno mi uwierzyć, że ten silnik może wymagać remontu, tak ładnie jeździ. Mechanik to mówił, że dawno nie miał Alfy w tak dobrym stanie, gdzie nic nie wali, silnik ładnie się zbiera. Nie chciał uwierzyć, że tyle oleju mi ubywa, mówił, że nie ma przedmuchów.
    Jest jeszcze jedna ciekawostka, mam teraz olej w połowie bagnetu czyli teoretycznie muszę dolać 500ml oleju, a ja doleję pewnie góra 200ml i będzie max Ostatnio miałem 1/4 bagnetu, nie dolałem więcej niż 300ml i był max. Wszystko robione zgodnie z instrukcją, na płaskim, po dolaniu odpaliłem silnik żeby się rozeszło i potem zgasiłem, odczekałem, sprawdziłem i był max Magia hehe

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    ... sprawdzaj olej rano po nocy zawsze w tym samym miejscu.

    U mnie tez pięknie jezdzi, ale jak dam w kapcia do 7000obr to chowam przeciwników w zasłonie dymnej Też po prostu nagle walnelo, a zuzycie mam ok. 0.5l/1000km... Nie przejmuje sie, bo auto bede chyba złomował i tak, tylko czekam aż klęknie do końca.
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 30-05-2015 o 20:50

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    Tak też robię, czy po nocy czy 5 minut po zgaszeniu wyniki są podobne. Nie zawsze uda się w tym samym miejscu, ale zawsze na płaskim terenie

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 bierze olej
    Utworzone przez Driller w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 18-10-2015, 21:23
  2. [159] Bierze olej!
    Utworzone przez marcinq24 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-10-2014, 21:30
  3. 156 1.9jtd 105km bierze olej!
    Utworzone przez Marcin25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-07-2013, 20:26
  4. AR 147 1.6 TS 105km bierze duza ilosc oleju. 2002r
    Utworzone przez Erni127 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-12-2011, 17:36
  5. [155] bierze olej
    Utworzone przez salatin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-07-2008, 13:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory